| Naam |
Bericht |
6502
|
Is het een idee om de "ledjes" bij het forumoverzicht meer kleurverschil te geven?
Nu zijn secties met oude topics rood, en secties met nieuwe posts oranjerood.
Hoewel ik mezelf niet als kleurenblind beschouw heb ik echt moeite om de kleuren goed te onderscheiden, ze liggen erg dicht bij elkaar.
Het zou al veel schelen als de oranjerode ietsje lichter gemaakt zou kunnen worden.
Het lijkt me technisch een kleine aanpassing (plaatje lichter maken), maar de vraag is of het een draagvlak heeft.
Edit: tekst iets verduidelijkt. [Bericht gewijzigd door 6502 op 19 maart 2008 20:18:30]
|
klein is fijn
Moderator
|
Ah, meneer had zoiets in gedachten?
kif is in weer terug uit Japan. Lees meer op http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan
|
6502
|
Hij is leuk!
Maar het hoeft ook weer niet zo opvallend. Een tikkie lichter zou al een stuk schelen.
Afijn, ik heb de voorzet gegeven, aan jullie om 'm in het doel te schieten. Of niet natuurlijk.
|
muddy
|
Ik zou ze iets vloeiender laten verlopen   Of bijvoorbeeld een kleurtje, en dan random flitsjes van een andere kleur erdoorheen.
Is nog steeds (onderhand 1,5 jaar) bezig met de laser: alle fouten zijn nu opgespoord
|
overslag
Honourable member
|
En een beetje geel er bij, kan dit.Jongens laat je gaan.En iets langzamer [Bericht gewijzigd door overslag op 20 maart 2008 17:33:21]
|
Frits Kieftenbelt
Honourable member
|
quote: Op 19 maart 2008 20:13:38 schreef 6502:
Is het een idee om de "ledjes" bij het forumoverzicht meer kleurverschil te geven?
Nu zijn secties met oude topics rood, en secties met nieuwe posts oranjerood.
Ik dacht zelfs dat er maar 1 kleur was, is mij dus nooit eerder opgevallen.
[Bericht gewijzigd door Frits Kieftenbelt op 21 maart 2008 12:09:52]
Ohm sweet Ohm l www.picbasic.nl
|
Gadget_inc
Honourable member
|
Of mijn ogen worden steeds slechter, of ik ben toe aan een nieuw scherm, want ook mij is het verschil nooit opgevallen.
Ik vind het wel een goed idee...
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ?
|
buzzer
Golden Member
|
ik zie anders superduidelijk een verschil hoor
verbeter me maar als ik het fout heb... || je mag me altijd toevoegen op msn;)
|
Gerwin
|
:?
apart
je hebt topic_default.gif en topic_hot.gif meer heb ik nog niet gevonden?
ah in de topic lijst zelf.
ja waarom die anders weet ik ook niet. of allemaal oranje of allemaal rood zou ik zeggen
[Bericht gewijzigd door Gerwin op 21 maart 2008 12:22:18]
An amplifier is just a modulator for a power supply
|
VanDee
Golden Member
|
Het heeft waarschijnlijk te maken met wat voor scherm je gebruikt (TFT of CRT), ik zie het verschil echt niet (TFT).
I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
|
riktw
|
bij mij is alles rood
alles kan en dat moet kunnen!
|
Jochem_S
Golden Member
|
quote:
Whaha, hier tot nu toe ook alles voor rood aangezien, ik zal er eens op gaan letten
edit
Oh, wacht (gaaaaaap), secties dus... Daar kijk ik nooit, ik begin altijd in http://www.circuitsonline.net/forum/user/6923 en als we die hebben gehad door naar meer...
Apart overigens, dat bij de secties een rode led 'oud' betekent, en bij de topics juist 'nieuw' aangeeft. [Bericht gewijzigd door Jochem_S op 21 maart 2008 12:41:37]
|
Lithium
|
Ik zie wel kleuren hoor, bij een nieuw topic is hij wat lichter.
Wat is groot wat is klein? Wat is duur en wat is goedkoop? Alles is relatief!
|
Aart
|
Heel fijn.
Kunnen we dit topic daarmee verder laten rusten ?
Het is geheel offtopic op een elektronicaforum als Co.
AartSite
|
6502
|
Offtopic?
In een sectie die " Site Feedback" heet, een verbetering voor de site voorstellen is off-topic?
Het moet niet gekker worden.
Maar laat maar, doe geen moeite. Ik schrijf wel een Firefox extensie die het bij mij lokaal aanpast.
Edit: De omschrijving is nota bene: 'Plaats hier berichten over de site zelf, wat dus niets met elektronica te maken heeft.'
[Bericht gewijzigd door 6502 op 21 maart 2008 16:12:07]
|
bvbart
|
Hee nu je het zegt er zijn inderdaad verschillende kleuren, nog niet opgemerkt.
SCHOOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tijd om de uitdaging voor µC aan te gaan, als er iemand tips heeft, altijd welkom
|
Aart
|
Waarschijnlijk is het persoonlijk, maar het forum lijkt voor de meeste deelnemers al jarenlang goed bruikbaar.
Discussies over verbeteringen worden door mij als erg subjectief ervaren. Het levert vast leuke stof voor discussie, maar die discussie is imo meer iets voor een webdesign-forum oid.
Doordachte nieuwe suggesties zijn altijd welkom, maar er bestaat al een lange lijst met goede ideeen die nog geimplementeerd kunnen worden. Dat gaat echter niet zo snel, en is wat mij betreft dus ook niet zo belangrijk voor Co als elektronicaforum.
Co is uniek en werkt een beetje anders als de meeste andere fora, of dat nu beter of slechter is ... tsja [Bericht gewijzigd door Aart op 21 maart 2008 16:24:41]
AartSite
|
bvbart
|
Je hebt groot gelijk, wat maakt de kleur van die LEDjes nu uit. Zolang het maar zichtbaar licht is.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 21 maart 2008 19:42:37]
SCHOOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tijd om de uitdaging voor µC aan te gaan, als er iemand tips heeft, altijd welkom
|
6502
|
Aart,
Dat verbeteringen subjectief zijn, dat ben ik met je eens.
Daar gaat het hier echter niet om. Het gaat hier om een stukje bruikbaarheid van de interface.
Je noemt het dat het forum al jarenlang bruikbaar is, natuurlijk. Maar ook jij zult gezien hebben dat de meeste reacties hierboven laten blijken dat nu pas opvalt dat er een andere kleur aanwezig was.
Ooit heeft iemand bedacht dat "verse" secties een andere kleur ledjes moesten krijgen. Prima. Maar die kleur ligt zo dicht bij de normale kleur dat het niet zichtbaar is. Op een ouderwetse CRT monitor zie je het wel, op een TFT zie je het (vrijwel) niet.
Als je (of wie dan ook) het niet wilt aanpassen, wat je wil. Dan doe je dat niet. Zeg dat dan, dan zijn we klaar.
Dat CO een uniek forum is, dat is me al vaker opgevallen. Soms in negatieve zin (teveel in-crowd), maar meestal in positieve zin (hulpvaardigheid en algemene 'spirit').
|
Lithium
|
Wij doen ons best om jullie te helpen
Wat is groot wat is klein? Wat is duur en wat is goedkoop? Alles is relatief!
|
Jeroen Boere
Moderator
|
Poll: Welk icoontje gaan we de komende 100 jaar gebruiken?
Klik op het LED'je dat jou voorkeur heeft
De Poll sluit vanavond om 20.00!
De Derde:
De Tweede:
De Eerste:
Ook een poll maken? Klik hier
[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op 21 maart 2008 19:16:42]
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
|