Shock Media

Navigatie

uitbreiding user profiel

Forum > Site feedback > uitbreiding user profiel
Naam Bericht
High met Henk
Honourable Member

Verzoekje voor een upgrade aan de website...
Status van de members:

zo wilde ik laatst op een post reageren, maar die gebruiker stond "in de ijskast"

Zo dnek ik even aan status:
Active member.
inactive member.

inactive zou kunnen zijn als een gebruiker al een maand niet geweest is of als deze "in de ijskast" staat.

zou een hoop verwarring kunnen schelen.
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
EdwinNadorp
Golden Member

Een ander zou natuurlijk ook wat aan jouw reactie kunnen hebben.
Toch ben ik met je eens dat extra gebruikers info handig zou kunnen zijn.
Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar .......
Lithium

een knopje dat je mensen een mail kunt sturen... dan is hun mail toch niet openbaar en als mensen je echt nodig hebben dan kunnen ze je toch bereiken, zelf denk ik als dat er is meer mensen dat zullen gebruiken
Wat is groot wat is klein? Wat is duur en wat is goedkoop? Alles is relatief!
Aart

Er zijn de nodige discussies gevoerd over soortgelijke zaken.
- Als men niet gemailed wil worden dan niet, we zijn een forum, geen maildienst
- Er is al een vrij lange ToDo-list en het is erg moeilijk te bepalen of een voorgestelde extra een verbetering of een verslechtering van de usability inhoud.
- Co lijkt op dit moment uitstekend te werken.

Gebruik de zoekfunctie en lees de oude discussies, als dit een herhaling van eerdere zaken wordt gaat dit topic op slot.

Meer algemene discussies over webdesign en usability horen op Co niet thuis, Tweakers heeft er volgens mij wel een forum voor.
AartSite
subsonik
Special Member

Staat het vergroten van het reactie-vensterje al op je todo-lijst? Het venstertje is wel ERG klein, op mijn scherm hooguit 5% van mijn "screen real estate". Het venstertje is zo te zien voorzien op 800x600, maar welke elektrotechneut gebruikt nog zo'n archaïsche resolutie?

Denk dat dit een eenvoudige aanpassing is, die de usability zeker ten goede komt.
Aart

In Safari is hij gewoon te schalen zoals je wilt door aan het hoekje te trekken. Ik weet niet hoe dat bij andere browsers is ?

[edit]
In FF kan dat niet, blijkbaar iets browser-specifieks.

Misschien is er een elegante aanpassing in de stylesheet mogelijk om dit te verbeteren, ik houd mij daar zelf echter niet mee bezig op Co.

[Bericht gewijzigd door Aart op 18 mei 2008 13:49:49]
AartSite
High met Henk
Honourable Member

@aart: mijn excuses voor mijn verzoekje: wat mij betreft mag dit topic in de prullenbak, minder topics = netter = meer usability. (ik weet dat het druk is, maar had hier zelf nl al een paar keer last van: inactive members/ banned users)
[Bericht gewijzigd door High met Henk op 18 mei 2008 13:44:48]
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
Jeroen Boere
Moderator

@aart: om firefox is dit iig niet mogelijk
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
Pieterjan Vyncke
Member

Voor het probleem van het smalle vak is al eens een oplossing gepost voor firefox.
Greasemonkey add-on installeren (https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/748)

Plak dit in een bestandje (met kladblok) en heet het breedveld.user.js
code:
// ==UserScript==
// @name           BreedVeld
// @namespace      http://home.scarlet.be/prosje/
// @description    Maak de reply-form van CO (std. 490 pixels) wat breder
// @include        http://www.circuitsonline.net/forum/reply/*
// @include	   http://www.circuitsonline.net/forum/edit/*
// ==/UserScript==
var form = document.getElementById('forumpostbody');
form.style.width = '1000px';

Open dit bestandje met firefox en klik op Install

Dat zou het moeten doen (Met dank aan Pros !)
Lithium

quote:
Op 18 mei 2008 12:44:10 schreef Aart:
Er zijn de nodige discussies gevoerd over soortgelijke zaken.
- Als men niet gemailed wil worden dan niet, we zijn een forum, geen maildienst

Dat klopt, maar ik kan me best voorstellen dat iemand niet gemaild wil worden omdat zijn/haar e-mail in zijn/haar profiel staat, maak je een mail knop is het toch meer prive... je mail is niet openbaar en alleen naar de mensen die je zelf terug mailt

Tussen die 2 dingen zit een groot verschil
Wat is groot wat is klein? Wat is duur en wat is goedkoop? Alles is relatief!
free_electron

en wat met de opera gebruikers dan ?

zet gewoon dat vakje op 100% schemrbreedte. en gedaan.
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
Pieterjan Vyncke
Member

Heb je gelijk in (of dan toch even breed als het forum, de navigatie is er ook nog namelijk)
Maar daar kan ik niks aan veranderen
Opera ondersteunt trouwens ook greasemonkey scripts (dixit Wikipedia)
subsonik
Special Member

Het kan niet de bedoeling zijn dat je moet gaan peuteren aan je browser om een site goed te kunnen gebruiken. Dan is mijn huidige oplossing (typen in notepad en copy/pasten) bijna nog minder omslachtig...
Jochem_S
Golden Member

Met 'Trixie' kun je het betreffende greasemonkey-script ook in IE gebruiken.

Natuurlijk heb je gelijk subsonik, het kan niet de bedoeling zijn, maar ik vind het een verademing sinds ik het in zowel IE als FF thuis en op m'n werk heb geinstalleerd.

Wat free zegt is ook waar, voor de site-bouwer is het een kleine moeite: zet hem op 100% (of 80 of 90 ofzo, als dat mooier oogt) en klaar.

edit: sorry, beetje meer kick dan ik bedoeld had.. had niet in de gaten dat de 4e post van boven in deze sectie al ruim een maand oud was!
[Bericht gewijzigd door Jochem_S op 21 juni 2008 13:01:57]
GJ_
Moderator

quote:
Op 18 mei 2008 13:41:27 schreef subsonik:...Het venstertje is zo te zien voorzien op 800x600, maar welke elektrotechneut gebruikt nog zo'n archaïsche resolutie?...

Wat dacht je van PDA's of zoals ik, een minilaptop met een 800x480 schermpje (7") of (ook ikke) een PSP?

Ik heb hier uiteraard ook PC's met megaschermen maar ik heb het formaat van het invoerscherm nooit als een echte handicap ervaren. Andersom zou lastiger worden.
www.xj3.nl
Jochem_S
Golden Member

Je zou voor die doeleinden eventueel ook even een OS- of browserdetectie kunnen doen, net zoals je bij bijvorbeeld Google automatisch de mobiele variant op je scherm krijgt.

Maar als dat te lastig is: venstertje op een relatieve grootte zou op PDA toch ook geen enkel punt zijn?
Zoeken in topic