Shock Media

Navigatie

LG LCD RZ-30LZ50 trillend beeld en lijntjes

Forum > Video & TV > LG LCD RZ-30LZ50 trillend beeld en lijntjes
Naam Bericht
vici

Hallo ,

Ik heb hier een lg'tje binnen gekregen die trillend beeld vertoont en sommige pixels kleuren groen .
Als het toestel een tijdje staat te spelen dan dan verschijnen er ook horizontale lijnen door het beeld.
(net een LCD test beeld)
Iemand een idee ?
Dacht persoonlijk, maar het kan zijn dat ik er sereuis naast sla,aan de micam module (lcd controller)(kabeltje main panel naar micam is trouwens ok)

william1967

elco's in de secundaire voeding,met name de SMD-tjes worden slecht,door te verwarmen zal de klacht afnemen.
vici

Ff gecontroleerd/geprobeerd maar aan de voeding kan ik niet echt iets verkeerd vinden.
het enige wat opvalt wanneer ik een tik tegen de tuner van dit d!ng geeft dan verwijnt het beeld en bij de volgende tik keert het dan al dan niet terug. uiteraard is deze tuner niet slagvast en kan al even goed het panel zijn dat reageert. (alhoewel hij het ook doet indien ik dit bord er uit haal)
Nog iemand suggestie's ?
Ik verdenk het panel vermits ik soms fijne verticale banden heb van +- 2 cm breed die onderling onderverdeelt zijn in horizontale streepjes.
maar hoe kan ik hierover uitsluitsel krijgen?
sjippie

Als het een plasma is zal ik de y panels (up en Lower) vervangen, dit komt nog wel eens voor met je klachtomschrijving.
nicothc

ben erg nieuwsgierig naar de oplossing heb hier het zelfde toestel met hetzelfde probleem
vici

Mainbord werd vervangen door videp service.
Risico om 'dure' onderdelen te bestellen zonder 'zekerheid' was te groot.
Kostprijs dacht rond de €400 en geen 'coulance' regeling meer van Lg (toestel +-3jaar oud) (schandalig van die kerels,maar swoit)

mainbord dacht ook wel te krijgen via Aswo !
[Bericht gewijzigd door vici op 27 juni 2008 17:49:08]
william1967

Op het mainboard zit een deel van de voeding en de bewuste SMD elco's...maja als je liever vette bedragen weg gooit en niet een advies wil opvolgen...
vici

Hey william ,
Advies werd wel degelijk gevolgd maar bracht geen soelaas.
Of anders heb ik lomp weg over die smd-c'kes gekeken. (bij opwarmen beterde er niets)

En in tijden van economische recessie mag videp ook al wel wat is verdienen
Ferax

Hi,

Behoorlijk appart dat videp geen coulance heeft toe gepassed. dit is zeker niet in overleg gegaan daar de service van LG vaak zeer goed is. hooguit wat traag.

ciao
vici

Wij hadden d eklant bij aankoop een korting van €400 toegestaan en LG nederland (deze beslissen blijkbaar over de coulance) heeft een coulance aanvraag geweigerd omdat 'wij' reeds €400 aankoop korting gegeven hadden.
Begrijpe wij begrijpe kan.
Voor de geintresseerd het toestel is ondertussen reeds 3 maand in herstelling en nu hebben we de belofte dat de klant een omruiling naar een nieuw toestel gaan krijgen.
=> LG vliegt hier buiten !
shamaroda

oplossing: modificatie toepassen op jou mainboard en apparaat kan weer jaren mee!!! (nou ja... hebt blijft wel LG..)
Zoeken in topic