Beetje laat aangekomen.
Ik heb het maar es geprobeerd uit verveelingheid

.
Ik heb de lamp netjes gestript, en de reflectoor met de oude lamp eruit gehaalt, met behulp van een dremel enz.
ik heb daarna met gips de 250watt lamp vast gezet zonder dat het bolletje de reflectoor aanraakte.
De lamp start *wel* op, maar om dat het een 250watt lamp is denk ik dat de lamp minder licht geeft op een 150watt voeding, en juist meer warmte afgeeft. aangezien dat er een hitte zekering erin zit bij de lamphuis.
uiteraad kwam er niet veel licht uit zoals de orginele deed. mischien moet ik later es een 150watt gasonladings lamp gebruiken, of een Xenon mod, of Leds (p7 van DX doet 900lm).
De lamp heeft het 5 uurtjes gedaan, daarna kapot gespat helaas. De voeding en de rest van de beamer zijn nog werkend gelukkig. de reflectoor was nog gelukkig nog bruikbaar, er zitten niet echt vele kapotte stukken zegmaar.
over de uitlijning, ik merk bij deze beamer trouwens dat het niet al te presies opgestelt hoeft te zijn. waneer je het beeld onscherp heb bv dan zie je uiteraad dat het beeld niet op elkaar licht (3lcd beamer) maar waneer het gefocust is wel.
Ik heb al is met leds geprobeerd (normale). schijnt wel te werken met highpowerleds hopelijk, en dan een helerij naast elkaar. maar ik denk dat ik toch es de xenon in de reflectoor ga modden, en deze keer niet de interne VSA gebruikt van de beamer.
Ik hoef gelukkig de beamer zelf niet te modden, waneer de beamer geen lamp ziet, dan gaat hij gewoon aan zonder de lamp te onsteken. hij zegt dan dat de lamp 9999 uren heeft gewerkt. want zowiezo gaat de beamer ook niet meer aan na 2000 uur voor veiligheids reden. (stond in de handleiding).
Ik heb verder een andere beamer gekocht die wat compacter is en even duur is als de lamp van deze beamer

.
daarvan kost de lamp 99euries dus dat scheeld.
maar verder nog bedankt voor het reageren !