Shock Media

Navigatie

Philips Matchline 26PF894612

Forum > Video & TV > Philips Matchline 26PF894612
Naam Bericht
Paul Wit

Beste Techneuten,

Ik heb een Philips matchline FlatTV 26PF894612, jaar of 3-4 oud.
Sinds 3 dagen krijgen we een hinderlijke verticaal gekleurde balk recht op het scherm, deze balk is circa 20cm breed. Het linker deel van het beeld is prima.

In het begin ging naar verloop van tijd (ca 20min) de balk vanzelf weer weg. Dan na ca 30min was die hinderlijke balk erweer. Eerst lichte storing (het beeld loopt) maar na enkele tellen freezed het beeld en verschijnen er verticale gekleurde strepen.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedannkt.
bjokal

Waarschijnlijk is het LCD-panel defect. Dat is een dure grap om te vervangen, als het al leverbaar zou zijn.
Evarist

Ik denk aan YSUS en ZSUS, hoor je deze printen niet zoemen?
Evarist is verslaafd aan elektronica
bjokal

van de philips support site :

"Philips Matchline Flat TV 26PF8946 26" LCD Progressive Scan with Digital Crystal Clear"

Dit is een toestel met LCD, LC4.2EAA chassis.

Het is dus geen plasma
[Bericht gewijzigd door bjokal op 3 juni 2008 06:22:52]
calibra

ik zit met hetzelfde probleem.
na 30 min soms na een uur vertikale strepen rechts.
gekeken in de service mode geen errors.
als je het toestel 20min laat afkoelen is alles weer goed.
is zeker een warmteprobleem.
ik heb de voeding van de 7 inverters(14 coils)!!! losgekoppeld en het toestel 6 uur aangezet.
voeding terug aangekoppeld aan de inverters en aangezet met resultaat weer vertikale strepen.
wat mij opvalt is dat de voeding en inverterpaneel zeer veel warmte produceert en bijna geen kans krijgt om de warmte naar buiten af te voeren(enkel een paar zeer smalle openingen boven)
denk dat dit het resultaat is van 3 jaar sauna.
toestel aanzetten zonder rugdeksel met ventilator op resultaat beeld blijft goed(10 uur getest).
ventilator uitgezet na 30 min weer strepen.
de strepen zitten aan de kant waar het inverterpaneel zit.
ik denk dat de achterkant van de lcd(witte plastiek) vervormt van de warmte
william1967

vertikale strepen kunnen niet als oorzaak het inverterpaneel hebben,het LVDS paneel is stuk naar mijn idee.In het ergste geval komt het neer op een compleet ander LCD paneel tenzij je een sloop tegenkomt waarvan het scherm gescheurd is.
calibra

ik heb enkel de voedingskabel van de inverter verwijderd om een grote warmtebron uit te schakelen.
ik weet er 3 staan voor sloop maar ze hebben allemaal het zelfde probleem .
het lvds paneel is met de 4 flataansluitingen naar de lcd en onderaan een 20 pinaansluiting als ik het goed heb of niet?
william1967

Ja,dat is het LVDS paneel ook de smalle printjes die daar weer aan vast zitten tussen het uiteindelijke LCD paneel en het LVDS paneel,ook daar komen fouten in voor.Met een beetje geluk is er een omruilregling voor het paneel.
TV Don

Idd LVDS module welke defect is .
Wanneer panel niet meer leverbaar dan wordt het omruiling met bijbetaling.
Wanneer panel wel leverbaar dan krijg je een repair price
calibra

ik heb de tv nog eens aangezet en het lvds paneel met haardroger beetje gewarmd na 2 minuten waren de strepen er al.
dus is nu duidelijk dat het lvds paneel defect is.
ik heb wel gezien dat er een stuk van het paneel vervangbaar is.
bedankt voor de info
dit is mijn eerste lcd tv die ik heb opengemaakt.
heb altijd gewone tv's hersteld als hobby.
bjokal

Het LVDS moduul is vaak wel los te vervangen, alleen kost dat flink wat (of je moet inderdaad het geluk hebben nog een goede sloopprint te kunnen krijgen).
Net gisteren nog een LCD gehad (niet hetzelfde type) waarvan de losse LVDS print VEEL duurder was als de repair price van het complete panel.
Zoeken in topic