| Naam |
Bericht |
ans
|
Ik heb een philips 28pt450a/00 na de lijn trafo vernieuwd te hebben na een knal heb ik wel weer beeld maar tebreed,
heb al gelezen dat het in hetO/W gedeelte zit maar graag
de nummers van de diodes en condensators.
Het is een GR2.2 chassis
bvd. gr.ton
|
Zoef de Haas.
|
Bij de GR2.2 zit de O/W regeling op de beeldbuis print.
Waarschijnlijk zal die tor sluiting hebben. Alles wat rechts onder op die print zit controleren en ook de regelspanning op de potmeter, die moet -26 volt zijn.
Groetjes Hans.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
|
citroen 2cv
|
waarschijnlijk zijn door de overslag enkele diode,s in het protectiecircuit defect gegaan hierdoor is de 140 volt te hoog geworden. de positienummers weet ik zo niet meer uit mijn hoofd.
zorg dat je nooit maar dan echt nooit wat met ziggo internet en /of telefonie te maken krijgt !!
|
Zoef de Haas.
|
Ja, dat kan inderdaad ook. De voeding is dan ca. 160 volt en de regelaar regelt dan andersom. Zoek even met de zoek machine op GR2.2, dan vind je een schema en kan ik aangeven welke het zijn.
Mogelijk staat het ook in mijn PC, maar dat moet ik ook even zoeken en ga nu eerst eten en TV kijken.
Vanacht kom ik er wel even op terug.
Groetjes Hans.
|
Zoef de Haas.
|
Bekijk even de volgende topic, hier staat alles beschreven.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/57390
Groetjes Hans.
|
ans
|
Nog steeds geen verbetering heb het schma van de gr2.2.
heb diode 6560 vervangen en condensator 2559 wie oh wie weet raad.
bvd.ton
|
citroen 2cv
|
heb je de 140 volt voedingsspanning gemeten? als deze goed is kan de fout ook nog in het o/w deel zitten b.v de -26 volt kan weg zijn omdat er printbanen zijn doorgerot door lekkende elco,s in de buurt van de lijntrafo.
zorg dat je nooit maar dan echt nooit wat met ziggo internet en /of telefonie te maken krijgt !!
|
Zoef de Haas.
|
Bovenstaand topic niet even doorgenomen? Meet de voedingsspanning, moet 141 volt zijn en zal waarschijnlijk hoger geworden zijn.
Daarvoor verantwoordelijk zijn, D 6591 en D 6592 alsmede D 6319.
Zoek dat eerst maar eens uit en zoek zelf ook eens wat op, daar leer je van en dan hoeft een ander dat niet te doen.
Groetjes Hans.
|
ans
|
Na d6591 vervangen te hebben is hij weer ok.
Allemaal bedankt.
gr.ton
|
ans
|
tv werkt goed alleen als er een programma is met veel wit
springt hij terug met een seconde op zwart naar het eerste
kanaal het letje blijft wel groen kan dit temaken hebben met de lijntrafo dat hij te scherp staat afgesteld,
op av valt hij ook uit maar blijft op av .
bedankt.
|
Zoef de Haas.
|
Nee, dan is er nog een diode lek aan de beam info van de lijntrafo. Waarschijnlijk die 1N4141 met pos. D6319. Het zijn meestal de dioden, maar er kan natuurlijk een weerstand verlopen of onderbroken zijn aan dezelfde lijn. Dus ALLES wat aan die lijn zit nalopen.
Groetjes Hans.
|