| Naam |
Bericht |
klein is fijn
Moderator
|
quote:
Ik was vanavond toch bezig om een nieuw printje te maken, het vorige was te klein.. Draden begonnen af te breken omdat de soldeervlakjes gewoon te klein waren. Meteen maar een goede foto genomen van het nieuwe printje, dit maal iets hoger (5mm):
Over dit LCD's, je hebt echt een LCD nodig wat dit kan:

Echte groene of blauwe display kunnen dit niet, die moeten altijd groen of blauw zijn om de letters te kunnen zien. Wel grappig dat gewoon het telefoonnummer erop staat, hetgeen je wel pas kan zien als je het display flink uit elkaar gehaald hebt. Nou niet meteen allemaal die gasten gaan bellen waar ze te koop zijn.
Daarbij is zo'n opbouw zeer handig als je zelf aan het backlight gaat knutselen:
Onder het motto "there is plenty of room at the bottom" kan je er behoorlijk wat onder proppen. Een extra diffuser uit een oude TFT kan nooit kwaad.
quote:
Eerst klikken, dan vragen.
kif is in weer terug uit Japan. Lees meer op http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan
|
ej_on_line
|
Geweldig kif, ik heb hier nog een zwart lcd scherm liggen, ga ik volgende week ook eens proberen. Onder het moto baat het niet dan schaad het niet. Schaad het wel .. dan heb ik pech  .
Je moet er toch maar opkomen een LCD uit elkaar te gooien. Nu nog alleen de letters van kleur doen veranderen en je wordt (nog) rijk(er)  .
|
free_electron
|
quote:
Twas de bedoeling dat gans het strand knipperde ... toen pas realiseerde ik mij dat dat ding op zonne energie draait.
Ik heb dan maar de weerstanden en condensator wat aangepast. Het draait nu op een 0.00001157 (1/86400 om precies te zijn) hertz met pakweg 62% duty cycle. Het werkt toch al 2 dagen vlekkeloos ...
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
|
Mathieuke
|
Ik denk dat ik het niet snap jongens ..
|
Pieterjan Vyncke
Member
|
Bedenk dan eens dat die 86400 seconden zijn
|
stef110
|
een miniatuur projectje,
voor een vriend die een fake alarm lichtje wou op ze scooter:
stef
|
ej_on_line
|
Mooi afgewerkt vind ik  . Wel niet veel componenten maar toch netjes.
|
Mathieuke
|
quote:
Hehe, zover had ik inderdaad nog niet gedacht, eigenlijk wel meer een flauw mopje
|
Gerwinh
|
http://www.gerwinhummel.nl
|
Sine
Moderator
|
Als je dan toch gaat verhobbyen aan een printje boor dan drie gaatjes tussen het relais en het ic en freubel daar die tor in ....
Boor er dan meteen nog twee naast voor een vrijloop diode. [Bericht gewijzigd door Sine op 15 juni 2008 12:39:03]
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
|
Gerwinh
|
Vrijloop diode (1n4148) zit ertussen hoor je ziet hem alleen niet  zit tussen de relay en de aansluit terminal [Bericht gewijzigd door Gerwinh op 15 juni 2008 12:45:57]
|
gitaarstudentje
|
En hoe ga je dat ding monteren? Ook geen gaatjes voor voorzien precies?  Overigens wel een leuk ontwerpje
www.schematheek.net finally back online! || www.zatar-electronics.be
|
Gerwinh
|
Niet  deze is gewoon om te testen. De uiteindelijke versie krijg alle correcties die die nu niet heeft plus gaten
|
DJJeroen
|
quote:
Heb je hier wat meer info/schema's van ben zelf ook een H-brug aan het ontwerpen wil me alleen nog wat meer verdiepen en ideeen opdoen ?
Robotica Freak // Plexibot V //Project M.T.R. 40% //Project Minibot's 45%
|
free_electron
|
quote: Op 15 juni 2008 12:23:29 schreef Gerwinh:
Was in het ontwerp helemaal vergeten een transistortje te maken xD dus die op de onderkant maar gesoldeerd werkt overigens perfect  Had ook eerst een volledige ground plane. Maar vanwege het gebruik van 230 heb ik het deel weggehaald bij de relay. Echter vergeten dat ik toen weer een draadje naar de min moest leggen dom dom. Ach ja was toch proto type 
draii uw relais dan maar 180 graden. zo moet je met de hoogspanning niet langs de laagspanning , en moet je ook zo niet wriemelen tussen de poten door. dat komt de kruipafstand weer ten goede.
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
|
Boeip
|
Eindelijk weer eens een ding van mijn kant uit.
Een universele PWM'er  Led indicatie hoeveel hij ongeveer PWM'd
Print is dubbelzijdig

Links zit een 6-pins header. Hier kan ik m'n PicKit2 op aansluiten mocht ik wat willen veranderen aan de software. Ook 2 drukknoppen, om de duty van de PWM te verhogen en te verlagen
[Bericht gewijzigd door Boeip op 15 juni 2008 19:11:18]
Et Toto - "Allesomvattend" - Boeip.nl - Voorderingen RF modules
|
shiptronic
Golden Member
|
maken die printbanen onder het koelprofiel geen vehoogt risico op sluiting ?
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
|
Boeip
|
Daar dacht ik eerst ook aan. Maar de zwarte coating op het profiel geleidt voor geen meter.  mocht het ooit nog eens gebeuren dan prak ik er een stukje rubber of iets dergelijks onder.
Et Toto - "Allesomvattend" - Boeip.nl - Voorderingen RF modules
|
Animal64
|
@KIF Bedankt! Ik heb deze LCD's van Niels zelf ook liggen dus als ik er een mooie toepassing heb dan zal ik het zeker eens gaan proberen.
Dit bericht is gepost met 100% gerecyclede electronen.
|
klein is fijn
Moderator
|
quote:
Dan moet ik je wel even waarschuwen. Ik wilde vandaag het tweede display ombouwen maar dat bleek totaal anders in elkaar te zitten waardoor dit geintje niet meer werkt. [Bericht gewijzigd door klein is fijn op 15 juni 2008 19:38:36]
kif is in weer terug uit Japan. Lees meer op http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan
|
reddevil
|
Deze schakeling is voor het aansturen van relais of triac's.
De dimmer heeft een geheugenfunctie en kan ook als een elektrische kaars gebruikt worden.
Men kan zowel een triac of een relais inpluggen en via een toetsencombinatie laten weten of het een relais is of een triac is voor het aansturen.

Op de print kunnen meerdere ingangssignalen als meerdere uitganggen aangesloten worden via de rj45 connectors.
Professioneel LED Temmer alléé dat hoop ik.
|
flipflop
|
quote:
Ligt ie in California op het strand. Mooie meiden overal waar je kunt kijken en wat doet ie? Circuitjes in het zand tekenen. Dat maakt geen indruk free!
if (rst='1') then d <= '1' elsif (clk'event and clk='1') then d <= data end if;
|
Henry S.
Moderator
|
quote: Op 15 juni 2008 19:20:43 schreef Boeip:
Daar dacht ik eerst ook aan. Maar de zwarte coating op het profiel geleidt voor geen meter.  mocht het ooit nog eens gebeuren dan prak ik er een stukje rubber of iets dergelijks onder.
Doe het meteen maar, anders straks verrassingen.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
Jeroen Boere
Moderator
|
quote:
nee, tis echt Hawaii
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
|
ej_on_line
|
mooie afwerking reddevil, zo met die 'insteek kaarten' [Bericht gewijzigd door Henry S. op 16 juni 2008 20:01:32]
|