quote:
Op 12 augustus 2008 13:58:59 schreef tune:
Proficiat met de bouw !!
aangezien dit een kostelijke lamp is zou ik een rooster en anode stroombeveiligingscircuit inbouwen. Bij het "ontbreken" van een antenne bv zullen niet enkel mosfets sneuvelen, ook uw lamp.
Succes

ja ik denk dat een miliamp beveiliging al genoeg is, wat er heeft zich vanmiddag een drama voltrokken, ik heb er een 7/16plug kats uitgebrand, en daardoor is mijn coax (1/2inch) gedeeltelijk verbrand en toen losgelaten. ik hoop dat de buis nog goed is want toen ik het opmerkte was het al een minuut later!!!! en de temp was opgelopen van á55 graden naar 95 graden, en de miliamp stond ver boven de 100ma dus ik denk dat mijn power zener en meter op de kloten heeft gehad gezien dat de 2n3055 aan de bovenkant een beetje wit is (van de warmte??) nieuwe kabel en pluggen zijn besteld,
morgen weet ik meer en hoop hem snel weer klaar te hebben want eigelijk moet er vrijdag en zaterdag mee gedraait worden, aangezien het at erg actief is en deze zender slecht 1000euro heeft gekost en dat tegenover onze 2kw elenos van 2200euro of onze harris fm 10kw t.w.v. 5000euro in beslag word genomen, die kunnen er altijd nog aan dus.

maar dat is afwachten dus, de buis trok nog 0.7amp en 100ma+ toen ik hem uitzette dus wie weet heb ik geluk en anders maar ff weer naar de beste man in emst toe. maar jullie horen nog hoe of wat....