| Naam |
Bericht |
(Z)weetvoetje
|
quote: Op 5 juli 2008 20:26:17 schreef grotedikken:
Ik kan aanemen dat GSMmattschappijen bang zijn om eventueel klanten te verliezen, maar ze zijn nog veel banger voor enorme schadeclaims.
Ze zouden het zowiezo niet stil kunnen houden.
Ikzelf zou dergelijke zaken nooit verzwijgen, voor geen geld ter wereld, maar er is echt niets te verbergen en ik weet waarover ik het heb..
Ik ben het voor de rest eens met je; maar dit klopt niet.
Stel je bent een GSM-maatschappij, en komt erachter dat het schadelijk is. Dan kan ie het 1: laten uitkomen, of 2: onder tafel stoppen.
1: Bedrijf vernietigd het onderzoek, en kan lekker voort blijven bestaan. Mocht uiteindelijk blijken dat het schadelijk is, dan gaan ze alsnog failliet.
2: Ze gaan failliet, omdat er geen mobieltjes meer worden gebruikt.
Duidelijk dat optie 1 voordeliger is.
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
|
pa3gws
|
quote:
Lijkt mij een ideale oplossing voor de vakantie.
Effe naar huis bellen en gelijk een eitje koken voor het ontbijt.
gr Albert
Het radio virus is ongeneesbaar het steekt steeds weer de kop op
|
Bart Hiddink
Golden Member
|
quote:
Dat klopt.
Ik heb mij hand wel eens voor een 12dB helix gehouden die aan een 50W 1,2 GHz zender was gekoppeld.
Dat werd goed warm.
De TL buizen kon je er ook mee laten oplichten.
Dat kaartje van de TS had ik ook al eens gezien.
Ik zoek er nog een die rekeningen laat veranderen in credit nota's.
Bart Hiddink is Ideetron; electronics and projects, http://www.ideetron.nl. Auteur van uitgave: Draadloze Communicatietechnologie, Segment uitgeverij.
|
PE9SMS
|
quote:
Met maximaal 2 watt. Zal veelal minder zijn..
Voor wie de Duitse taal geen probleem is is deze docu leuk:
link (WDR - Quarks & Co: Krank durch Handystrahlung?) [Bericht gewijzigd door PE9SMS op 5 juli 2008 22:40:37]
|
Frederick E. Terman
|
Ah. Daar hoef ik niets meer aan toe te voegen! Een goede samenvatting van de stand van zaken.
|
grotedikken
|
quote: Op 5 juli 2008 20:36:35 schreef (Z)weetvoetje:
[...]
Ik ben het voor de rest eens met je; maar dit klopt niet.
Stel je bent een GSM-maatschappij, en komt erachter dat het schadelijk is. Dan kan ie het 1: laten uitkomen, of 2: onder tafel stoppen.
1: Bedrijf vernietigd het onderzoek, en kan lekker voort blijven bestaan. Mocht uiteindelijk blijken dat het schadelijk is, dan gaan ze alsnog failliet.
2: Ze gaan failliet, omdat er geen mobieltjes meer worden gebruikt.
Duidelijk dat optie 1 voordeliger is.
Oei de grote kapitalistische complottheorie door kameraad Zweetvoetski 
Zo simpel ligt het niet.
Voordat de directie zoiets aanneemt zijn er al te veel mensen op de hoogte om het nog stil te houden en dàn zouden ze pas zuur zijn.
En wat dan nog. Men heeft duizenden apen overal ter wereld op gruwelijke wijze als proefkonijn gebruikt om tot vervelens toe de schadelijkheid van sigaretten te bewijzen en te herbewijzen.
Op elk pakje staat in koeien van grafschriftletters dat je er van doodgaat.
Men plakt foto's van rotte longen op het etiket.
En denk je dat om die redenen niemand meer rookt?
Men heeft echt wetten moeten stemmen die op straffe van boetes het roken verbiedt in restaurants en openbare gebouwen om het roken wat terug te dringen. [Bericht gewijzigd door grotedikken op 6 juli 2008 00:40:39]
Ik heb besloten voortaan wat aardiger te zijn. Maak me dus aub niet kwaad!
|
BernardV
Golden Member
|
quote:
Als je het niet erg vindt om laat te ontbijten
Youtube: 2 mobieltjes
Youtube: Brainiac-> 200 mobieltjes [Bericht gewijzigd door BernardV op 6 juli 2008 00:23:31]
|
grotedikken
|
quote: Op 5 juli 2008 11:08:59 schreef MAH:
nou, dat apparaatje is natuurlijk een broodje aap.
zo hebben ze bij kassa ook eens een energysaver getest door tno in de studio, maar met of zonder ding ertussen gaf de gewone energiemeter net zoveel aan.
.
Raar dat je het ene wel aanneemt en het andere niet.
. quote:
Dat we met een zekere vorm van electrostraling temaken hebben mag duidelijk zijn. Maar wat het gevaar ervan is weten we nog niet..
Als zoveel studies niets kunnen aantonen dan IS het vermoedelijk niet gevaarlijk.
Maar waarom moet juist dit soort dingen absoluut schadelijk zijn in de ogen van sommigen tegen beter weten in? Omdat men tegenwoordig spreekt van straling in plaats van golven? En straling klinkt wat minder zacht dan golfjes. Gewoon omdat we bang zijn van wat onzichtbaar is?. quote:
Een mobiele telefoon zend met 2 watt naast je oor als je aan het bellen bent. Daar is gewoon hoogfrequente (magnetische) straling.
.
2W is alleen als je met een zeer ongunstige veldsterkte zit. En dan nog gaat er maar een klein deel je hoofd in.
. quote:
Met een magnetron gebruik je die straling en dat moet allemaal in een mooi afgeschermde omgeving(heeft ook wat meer vermogen). .
Dat mag je wel zeggen, in een open omgeving zoals wanneer je belt zou de meeste straling ontsnappen en zou je kippetje niet gaar worden. en 2W vergelijken met 1000W is niet erg correct. Aan een fietslampje ga je je niet branden, aan een strijkbout wel.. quote:
Met 2 mobiele telefoons die naar elkaar bellen en waar je een ei tussenin plaatst zal het ei na een halfuurtje bellen gekookt zijn.
Met een MRIscan gebruiken ze e.m.staling om fotos van binnenin je te maken door alle eletronen in je lijf te sturen en te laten trillen op gewenste momenten.
.
Wat minder naar Youtube-nonsens kijken en wat meer in wetenschappelijke lectuur zou je goed doen  Waarom probeer je het zelf niet eens? Geen belkrediet genoeg gekregen van moesje?
. quote:
hoelang hebben we niet gedacht dat asbest geweldig spul was?(en is het nog steeds) maar nu willen we het niet meer gebruiken omdat het kanker kan veroorzaken. En met een beetje visualisering kunnen we ons voorstellen dat glasvezel die blijkt steken irritatie veroorzaakt. .
Daar heb je een punt. Daarom moet dit soort onderzoeken nooit stoppen. Maar dat is nog iets anders dan ongegrond paniek zaaien.
Vooral omdat die paniekzaaiers er meestal ook een commerciele bedoeling mee hebben..
quote:
Maar als er straks een nderzoek is dat de schadelijkheid van e.m.straling bevestigd vraag ik me af wat er gaat gebeuren.. We vinden het wel handig want het zit overal in..
Niets gaat er gebeuren. Niemand wil die GSM nog kwijt. Elke dag sterven mensen door auto's, daar zijn zelfs geen studies voor nodig om dat te beseffen maar niemand wil hem kwijt..
Zo kun je natuurlijk alles verdacht maken.
Voorbeeld:
bijna alle schimmels en paddestoelen zijn giftig en zeer schadelijk voor de gezondheid.
Nogtans worden champignons zeer gretig gegeten. Er zijn totnu toe nog geen accute vergiftigingen vastgesteld.
Iedereen neemt dus maar aan dat champignons onschadelijk zijn.
Maar wie zegt dat er geen zeer langzaam werkende giften inzitten die dodelijke kankers veroorzaken?
Is dat al voldoende onderzocht?
Door bibberend onder je bed te liggen wenen uit schrik voor de grote boze wereld los je ook niets op. [Bericht gewijzigd door grotedikken op 6 juli 2008 00:45:01]
|
SparkyGSX
|
Nu kan het maximale zendvermogen van een GSM wel 2W zijn, maar wat is de duty cycle van dat ding? Voor zover ik het begrepen heb, wordt bij GSMs een soort time division multiplexing gebruikt (d.w.z., steeds korte datapakketjes verstuurd, zodat dezelfde frequentie door meerdere apparaten gebruik kan worden)? Hoeveel energie wordt er netto per seconde uitgezonden?
|
flipflop
|
GSM werkt met 8 tijdsloten. Vermoedelijk zal het effectieve vermogen dus nog gedeeld moeten worden door 8 (als 2W het piekvermogen is).
Die pakketjes worden niet steeds kleiner. De standaard is 8 tijdsloten en zal niet zomaar veranderen. Daar is het een standaard voor.
if (rst='1') then d <= '1' elsif (clk'event and clk='1') then d <= data end if;
|
Uranium
|
quote:
Mijn mobiel stuurt maar korte piekjes als ie gebelt wordt. Pas als het gesprek echt open is, ie constant geluid verstuurt zendt ie en het signaal van het basisstation heel zwak is produceert hij maximaal signaal. Dan kan dat misschien lukken met zoveel mobieltje, ik weet niet. Maar normaal hou je ook geen 200 mobieltjes naast je hoofd
|
PE9SMS
|
2 Watt is het maximale zendvermogen. Het basisstation commandeert het mobieltje minder vermogen te gebruiken als de ontvangst bij het basisstation goed is. Zo wordt de batterij gespaart. En aangezien de gsm-netwerken zo fijnmazig zijn zal dat maximale vermogen zelden gebruikt worden.
|
Frederick E. Terman
|
Waaruit meteen volgt dat het bijplaatsen van een lokaal basisstationnetje in de winkelstraat onmiddelijk de 'blootstelling aan GSM straling' voor iedereen zwaar VERMINDERT. Ieders GSM, vlak naast zijn hoofd, gaat namelijk acuut op minimum zenden. Het vermogen van dat hulpstation enige honderden meters verderop (op het dak van het grootste winkelpand) heeft in verhouding helemaal niets in te brengen.
Maar probeer dàt maar eens uit te leggen. Je wordt gevierendeeld zodra je het woord "rekenen" probeert uit te brengen.
|
Ben_
|
quote: Op 5 juli 2008 16:09:18 schreef SparkyGSX:
Niet helemaal, als je een stralingsbron plaatst waarvan wel aangetoond is dat die wel schadelijk is (laten we zeggen, een flink stuk plutonium of zo), zal dat ding ervoor moeten zorgen dat het "getransformeerd" wordt.
Misschien valt dan aan te voeren dat de straling van die plutonium niet onder "elecrosmog" valt, maar dan kun je altijd nog een open gesloopte magnetron nemen.
Nouja, dat is dan weer zo'n geval apart. Dit apparaatje wordt gemarket voor consumenten, en zou daarmee die consumenten moeten beschermen tegen schadelijke electromagnetische straling. Je mag echter verwachten dat een normale consument niet blootgesteld wordt aan velden van schadelijke sterkte.
Een lekkende magnetronoven is daarbij iets dat op het randje zit, dat zou je nog wel tegen kunnen komen. Voor zover ik weet is er nooit een consument gewond geraakt door zo'n lek, en er staat ook duidelijk in de handleiding dat je het ding onmiddelijk uit gebruik moet nemen bij schade aan de deur etc.
Overigens staat de consument wel bloot aan de achtergrondstraling, die deels bestaat uit gammastraling die electromagnetisch van aard is. Wellicht zou je het niet-werken van het apparaat kunnen aantonen omdat het daar niets aan doet.
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
|
grotedikken
|
quote:
Tja, domheid en onwetendheid zijn al minstens 7000 jaar de beste voedingsbodem voor paniek en bijgeloof.
|
High met Henk
Honourable Member
|
quote:
quote: Op 5 juli 2008 13:52:36 schreef Ben_:
[...]
Dat zal de truc wel zijn.
De letterlijke claim is: "Alle schadelijke electrosmog wordt getransformeerd naar onschadelijke energie."
Naar mijn idee is die claim op de letter af correct. Er is geen schadelijke electrosmog, dus er is niets te transformeren, en het ding hoeft om die reden helemaal niets te doen.
Overigens kun je ook gerust stellen dat met dit apparaat in je usb poort het zeker is dat je niet bloot zult staan aan schadelijke EM velden van je laptop. Uiteraard is dat ook het geval zonder dit ding, maar dat maakt de claim niet minder waar.
Als ik dit dus idd goede begrijp kun je voor al die zaken gewoon een stikkertje op de borst van die gasten plakken en ze lopen helemaal geen gevaar: to hell met dure pakken om in een kernreactor rond te lopen. al die loden schorten voor mensen die rontgen foto's maken.
KOOPJE!!!
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
SparkyGSX
|
Nee, nee, nee! Je snapt er ook helemaal niets van! Het is geen *stickertje*, het is een uiterste geavanceerde elektronisch circuit dat van energie voorzien wordt middels de universal serial bus van een generic computing device. Het is ontwikkeld met kennis en materialen uit de ruimtevaart (NASA gebruikt ook aluminium).
Je moet dit ding dus je in PDA steken, dan kun je veilig de reactor binnen lopen. Pas wel op, want als de accu van je PDA leeg is, val je onmiddellijk dood neer.
|
High met Henk
Honourable Member
|
ze hebben ook het stikkertje, dies nog ietsies goedkoper. Die USB is wat lastiger bij mensen namelijk...
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
Ben_
|
Wellicht werkt dat USB ding alleen voor het apparaat waar je het in steekt, dan zitten ze wel goed... zelden een lekkende magnetron of pakweg kernreactor gezien met een usb poort erop
En dat stickertje.. dat hadden ze in cernobyl op het reactorvat moeten plakken, was er niets aan de hand geweest...
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
|
bvbart
|
Met zo'n stickertje, waarom zit er toch een metersdikke gewapende betonlaag rond die kernreactor? Doe die weg en plak die sticker.
SCHOOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tijd om de uitdaging voor µC aan te gaan, als er iemand tips heeft, altijd welkom
|
Frederick E. Terman
|
Hè, toe nou, nu maken jullie de boel natuurlijk weer belachelijk.
Bij een kernreactor heb je er natuurlijk méér nodig, misschien wel drie of vier.
|
Uranium
|
Ik zou voor redundantie toch voor vijf stuks gaan, kwestie als er een stuk gaat...
|
fred101
Golden Member
|
Dat filmpje met die popcorn is verontrustend maar niet half zo verontrustend dat het ook gaat met 3 bananen ipv 3 telefoons
http://www.youtube.com/watch?v=puEPl8wPXNE&feature=related
Oftewel, een typisch geval van paniekzaaierij en nepperij zo'n filmpje. Alleen weet je dat nooit meer tegenwoordig. De media is alleen geïnteresseerd in oplage en kijkcijfers. Dat lukt met sensatie. De rest maakt ze niet uit. Als het aan de TV ligt is running man binnenkort geen science fiction meer.
Bij mij in de winkel is een gasfles ontploft. Er was een ruit uit en gelukkig nog geen klant binnen. Komt er een journalist langs welke we dat vertellen. Staat er in de klant dat het een wonder is dat er geen ongelukken zijn gebeurd want de hele winkel stond vol klanten. Persmuskieten, helaas werkt DEET daartegen niet.
Er staat ook een filmpje waar er niets gebeurd een van de twee bedonderd de boel. Ik denk dat ik wel weet wie.
Fred
Mijn Homepage: http://www.hamforum.nl/viewforum.php?f=48 Opper-tafelzitter in de Orde Der Snijbonen en koorknaapleider van het genootschap de mexicaanse hond en gatekeeper van het buizen-walhalla
|
Tommyboy
|
Ik heb opgezocht hoe ze dat doen met de popcorn. De nemen een magnetronoven, halen de magnetron eruit, verlengen de draden naar de magnetron, monteren de magnetron onder de tafel, verbergen de rest van de magnetronoven in een hoekie (vandaar de draden verlengen), en klaar. Telefoons eromheen, telefoons bellen, en een handlanger zet dan de magnetronoven van een afstandje aan.
Daarom werkt het ook met bananen  Of de telefoons de 2,45 GHz straling leuk vinden, heb ik nergens terug kunnen vinden. Ik ben bang van niet
"Error: To many errors" aldus ModelSim. -- Interesse in de Elex DVD of Elektuur 1990-1999 DVD voor een leuke prijs? Mail me!
|
pa3gws
|
Ik denk dat ik toch maar een eitje ga koken met bananen, dat gaat stukken sneller dan met een telefoon 
En heb je nog een stukje fruit bij het ontbijt ook.
Maar moeten de Chicita stikkertjes dan wel of niet op de bananen blijven zitten?
gr Albert
Het radio virus is ongeneesbaar het steekt steeds weer de kop op
|