| Naam |
Bericht |
Frederick E. Terman
|
Die moeten eraf natuurlijk, anders wordt je ei niet warm. Althans niet snel genoeg. Die Chiquita stickertjes absorberen natuurlijk minder goed dan de echte.
|
Ben_
|
quote:
Toch ziet die met die telefoons er wel een stuk geloofwaardiger uit - bij de banenenman zie je echt de camera shaken als hij die gepofte stukjes neergooit
Of ze bij die telefoons echt zo gek zijn een magnetronbuis onder de tafel te activeren weet ik eigenlijk niet - je zou verwachten dat de vonken uit die telefoons vliegen als dat op full power is.
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
|
Tommyboy
|
"Error: To many errors" aldus ModelSim. -- Interesse in de Elex DVD of Elektuur 1990-1999 DVD voor een leuke prijs? Mail me!
|
SparkyGSX
|
Ik wil die mensen bij deze nomineren voor de Darwin Awards, omdat ze goed hun best doen om te voorkomen dat hun stompzinnige genen kunnen voortbestaan.
|
Frederick E. Terman
|
Ook hiér klopt er iets niet.
Je ziet ze alleen de gloeidraadaansluitingen doorverbinden. Daar staat ook de hoogspanning op, maar dat werkt natuurlijk alleen als de anode, = behuizing, van de buis aan massa ligt.. en die is niet doorverbonden.
|
pa3gws
|
Dus toch die telefoon.
gr Albert
Het radio virus is ongeneesbaar het steekt steeds weer de kop op
|
Twabi2
|
Metacafe is wel dé bron voor wetenschappelijke dingen e...
Bijvoorbeeld deze uitspraak in de comments:
quote: microwave radiation isn't ionizing radiation, it isn't powerful enough to affect something chemically. on the electromagnetic spectrum it's just below infrared
this definitely isn't dangerous, if it was you wouldn't use the same device to prepare your meals.
Mooi, hopelijk probeert deze jongen het experiment lekker veel met zijn gameten lekker dicht in de buurt, de genenpoel wordt er alleen maar beter van [Bericht gewijzigd door Twabi2 op 8 juli 2008 12:15:00]
The Space Shuttle Simulator
|
Tommyboy
|
Heb jij er een andere verklaring voor? De magnetronis in elk geval plausibeler dan 3 mobiele telefoons, of 3 bananen...
En wat betreft onzin in de comments: Gelukkig wordt hier nooit onzin gespuit, op het forum
"Error: To many errors" aldus ModelSim. -- Interesse in de Elex DVD of Elektuur 1990-1999 DVD voor een leuke prijs? Mail me!
|
Uranium
|
Darwin award nominatie: http://youtube.com/watch?v=pz5MIuyam4w
(kijken vanaf 0:30, daarvoor is het zo donker dat je niets ziet)
|
Frederick E. Terman
|
quote:
Ik denk ook dat de stiekeme magnetron de beste verklaring is.
Maar het filmpje laat niet zien dat de buis aan massa moet, dus als iemand het precies zo nadoet (en dat gebeurt), dan staat dat hele geval op -2 à 3 kV. Onder tafel, waar je hem niet ziet... "Voel" je 'm?
|
Uranium
|
quote: Op 8 juli 2008 12:40:29 schreef Frederick E. Terman:
[...]Ik denk ook dat de stiekeme magnetron de beste verklaring is.
Maar het filmpje laat niet zien dat de buis aan massa moet, dus als iemand het precies zo nadoet (en dat gebeurt), dan staat dat hele geval op -2 à 3 kV. Onder tafel, waar je hem niet ziet... "Voel" je 'm?
Als je em op een stenen vloer zet merk je dat snel
|
Lucky luke
|
het gaat hiet nu wel een beetje offtopic...
Maar die telefoon/bananengrap, zou dat niet kunnen door een sterke laser op de popcorn te richten, zoals ook werd geopperd in een van de (meestal domme) youtube comments?
Of de popcorn voor de te verwarmen, zodat het gewoon na een tijdje springt, telefoon of niet? (weet niet of dat kan, het koelt ook af natuurlijk).
Of (nog erger) stopmotion? Camera even uitzetten, mais vervangen door popcorn, camera weer aan? evt popcorn weg laten springen dmv dun doorzichtig stukje vislijn oid?
Mais verhitten door het in een chemisch goedje te weken wat icm een ander goedje op de tafel nogal heet word?
Metalen tafel met een gafbrander er onder?
Dikke IRlamp boven de tafel? [Bericht gewijzigd door Lucky luke op 8 juli 2008 13:49:03]
mijn homepage.
|
Ben_
|
quote:
Of (nog erger) stopmotion? Camera even uitzetten, mais vervangen door popcorn, camera weer aan? evt popcorn weg laten springen dmv dun doorzichtig stukje vislijn oid?
Zoiets denk ik eigenlijk ook, of in ieder geval een manier van beeldmanipulatie.
Een magnetronbuis onder de tafel zou natuurlijk wel werken, maar dat is zoals opgemerkt wel een heel gevaarlijke stunt... zowel qua hoogspanning als de pakweg een kilowatt aan zendvermogen waar je beter je hand niet voor kunt houden.
quote:
Mooi, hopelijk probeert deze jongen het experiment lekker veel met zijn gameten lekker dicht in de buurt, de genenpoel wordt er alleen maar beter van
Daarvoor kan dan weer weinig kwaad, tenzij hij het zo bont maakt dattie, nouja, letterlijk zn ballen brandt.
|
Henry S.
Moderator
|
quote: Op 8 juli 2008 12:14:11 schreef Twabi2:
Metacafe is wel dé bron voor wetenschappelijke dingen e...
Bijvoorbeeld deze uitspraak in de comments:
quote:
microwave radiation isn't ionizing radiation, it isn't powerful enough to affect something chemically. on the electromagnetic spectrum it's just below infrared
this definitely isn't dangerous, if it was you wouldn't use the same device to prepare your meals.
Wat al niet klopt...
Magnetron: 2.4GHz = 12.5cm
IR: 780nm - 1mm golflengte
Hoezo dicht bijelkaar?
BTW: Leest Vuurkat dit ook even?
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
Frederick E. Terman
|
Duh, dus het zit er maar 12,4cm onder.
Tussen de golven van Deutschlandfunk en France Inter zit wel 109 méter verschil, en DIE zitten al vlak naast elkaar op de schaal..
|
Henry S.
Moderator
|
Maar in het frequentiedomein is die afstand bedie keren mijlen ver.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
PE9SMS
|
Binnenkort kunnen we dankzij de FNV aan een label zien welk mobieltje de meeste straling geeft...LOL
link
|
turboturbine
|
Wat een gekkenhuis net als die bio debiel, ik kwam ooit een club tegen die zich bezig hield met perpetuum mobiel zogenaamde club voor nul punt energie hahaha.
Label voor het stralings nivo van een mobieltje?
Weer een paar decennia aan loon verspilt
schijt land [Bericht gewijzigd door turboturbine op 20 juli 2008 00:15:28]
|
klein is fijn
Moderator
|
Nou, als ik ooit nog een mobieltje koop, dan is het er natuurlijk 1 met een rode sticker. Lekker goedkoop, en supergoed bereik overal.
kif is in weer terug uit Japan. Lees meer op http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan
|
Ben_
|
quote:
Binnenkort kunnen we dankzij de FNV aan een label zien welk mobieltje de meeste straling geeft...
Maar DAT is handig! Dan weet ik mooi welke telefoon het beste mn handen kan warmhouden op een winterdag!
|
Jan klaasen
|
handig.... iedere fabrikant wil de groene stikker, dus vermogen omlaag en langere accu tijd. moet iedereen weer een nieuwe.
ik heb GEEN telefoon, vast of mobiel dat kan ook nog steeds. al word het wel steeds lastiger
Bachelor of Social Work
|
Tommyboy
|
Mijn eerste gedachte bij dat nieuwsbericht was ook: "Euhm, is het niet juist de bedoeling dat dat ding lekker veel straling af kan geven?"
Je kan dan net zo goed op lampen stickers gaan plakken, van groen naar rood. Groen als ze geen licht geven, en rood als ze heel veel licht geven. Je zal maar een oogbeschadiging oplopen als je er recht inkijkt. Daar moeten we de domme mensen voor waarschuwen!
|
turboturbine
|
Zoiets ja. Zo dat is mooi ze hebben ook een sticker die beschermd tegen straling, die ga ik op mijn voorhoofd plakken!
Trouwens nog een vraagje, ik wou als tracking generator een white noise generator gebruiken.
Is de output niet glad te strijken op de een of de andere manier?
Amptitude word namelijk ook wel in bv mv uitgedrukt. [Bericht gewijzigd door turboturbine op 20 juli 2008 00:27:55]
|
Hugo Welther
Moderator
|
Gaat op de USA lijken.
"Don't put the cat in the microwave, your animal isn't designed for this type of use"
Whatever your destination. The road ahead is paved with miles of the unknown.
|
turboturbine
|
Heb ik al gezegt hoe gezellig dit forum wel niet is! [Bericht gewijzigd door turboturbine op 20 juli 2008 01:09:23]
|