Shock Media

Navigatie

Oplichterij

Forum > HF > Oplichterij << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Volgende >>
Naam Bericht
Uranium

Dan kopen de mensen een gsm met een zwakkere zender, de dekking gaat dus achteruit, de providers moeten extra masten zetten, en men klaagt weer.
[Bericht gewijzigd door Uranium op 20 juli 2008 14:55:32]
Lithium

Citaat:
De straling verwarmt een beetje uw lichaam net als het voedsel in de magnetron.

Als je lang genoeg belt kan je je eten warm maken hahah
Wat een flauw kull zeg.
Wat is groot wat is klein? Wat is duur en wat is goedkoop? Alles is relatief!
grotedikken

Een GSM is meer te vergelijken met een theelichtje op gebied van vermogen.
Maar een theelichtje is erg gevaarlijk in vergelijking met een GSM.
Je kunt je er lelijk aan branden en als het omvalt kan er brand ontstaan.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 20 juli 2008 19:31:54]
Ik heb besloten voortaan wat aardiger te zijn. Maak me dus aub niet kwaad!
Ben_

quote:

handig.... iedere fabrikant wil de groene stikker, dus vermogen omlaag en langere accu tijd.

Het punt met gsm's is dat ze bij goed bereik gewoon met minder vermogen uitzenden. Dat verlaagd de 'straling' bij normaal gebruik en verlengt de batterijduur navenant (daar was het vooral om te doen).

Het verlagen van het maximumvermogen is echter een slecht idee - dat wordt alleen gebruikt bij slecht signaal, en verlagen zorgt er dus enkel voor dat je toestel op 'lastige' plaatsen niet meer werkt.

En wat dat theelichte betreft: tel er nog maar een factor tien vanaf, een kaars maakt bijv al snel 40 watt warmte.
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
pa3gws

Wat is dit gedoe over een mobiele telefoon eigenlijk?
10 jaar geleden waren er nauwelijks mobiele telefoons.
Toen waren we alleen bereikbaar op ons werk of thuis.
Nu moeten we zonodig een debiele ( lees mobiele ) telefoon hebben.
Dan kunnen we tenminste in de supermarkt even met het thuisfront bellen wat er zoal in de winkelwagen moet.
Wel eens opgelet waar het gemiddelde gesprek over gaat?
Nergens over dus het begint bijna altijd met ik ben nu in de winkel en bla bla bla.
Men maakt zich zorgen over de straling, maar beseft niet dat ze dit met hun eigen gedrag veroorzaken.
Sommige mensen vallen ter plekke stil als hun mobiel afgaat.
Er is NIETS fijner dan een poosje niet bereikbaar te zijn, echt geloof me dan krijg je rust.
En dat is iets wat de meeste mensen niet meer kennen, en krijgen daardoor weer stress.
Het radio virus is ongeneesbaar het steekt steeds weer de kop op
fred101
Golden Member

Juist, er is niets zo irritant als een telefoon die gaat terwijl je lekker rustig zit te zenden. Behalve dat het enorme vermogen van het ding ongezond is staat je 1KW eindtrap al die tijd voor niets stroom te trekken

Fred
Mijn Homepage: http://www.hamforum.nl/viewforum.php?f=48 Opper-tafelzitter in de Orde Der Snijbonen en koorknaapleider van het genootschap de mexicaanse hond en gatekeeper van het buizen-walhalla
pa3gws

Inderdaad dat is dus pure energie verspilling, reageren op zo'n domme telefoon.
Terwijl lekker met 1 kilowatt Brazilie zit te werken.
Als je pech hebt mis je ook nog eens een goed QSO

Edit
Daar komt nog eens bij dat de beltonen van tegenwoordig meer herrie maken dan een sneltrein.
En je dus niets meer van je radio verstaat.
Nou ik heb er het volgende op gevonden, op zo'n telefoon zit een knopje waarmee je hem kunt aanzetten.
En weet je wat nou het meest verbazende is je kan hem er ook mee uitzetten, dat doe ik dus bijna altijd.
Lekker rustig.
[Bericht gewijzigd door pa3gws op 20 juli 2008 19:57:55]
Het radio virus is ongeneesbaar het steekt steeds weer de kop op
DC2PCC

quote:
Op 20 juli 2008 19:34:04 schreef fred101:
Juist, er is niets zo irritant als een telefoon die gaat terwijl je lekker rustig zit te zenden. Behalve dat het enorme vermogen van het ding ongezond is staat je 1KW eindtrap al die tijd voor niets stroom te trekken

Fred

Da's geen uitdaging, de uitdaging is juist om ZONDER hulp(van repeaters/basisstations) met hetzelfde vermogen als dat van je mobieltje met Brazilie te werken. Gewoon met digitale modulatie, net als dat stomme mobieltje.
Frederick E. Terman

Kan/mag niet. Want DAN komt er giftige straling vrij. Dat komt van die pulsen! Lezen jullie dan NOOIT eens een technisch blad..

/e: (anders word ik er nog op afgerekend ook...)
[Bericht gewijzigd door Frederick E. Terman op 21 juli 2008 12:19:39]
JoWi

Daarom gebruik ik ook altijd koolweerstanden in mijn eindtrappen en geen metaalfilm weerstanden. De aktieve kool filtert de giftige straling eruit.
chuckie
Honourable Member

Ik word er persoonlijk ziek van dat die telefoon op de meest ongewenste momenten afgaat, b.v. laat op de zondag als er ergens een storing is.
Die stress lijkt me veel ongezonder.

Overigens is de promovendus uit Leuven die zowat bij alle oplichtersite's aangehaald wordt door zijn ratten onderzoek inmiddels ontmaskerd.
Hij heeft het een en ander er bij verzonnen las ik op een overheidssite.

Of zou de overheid ook in het complot zitten...
Schreeuwen versterkt de stem, maar niet de argumenten.
GJ_
Moderator

quote:
Op 20 juli 2008 18:37:31 schreef Ben_:
Het verlagen van het maximumvermogen is echter een slecht idee - dat wordt alleen gebruikt bij slecht signaal, en verlagen zorgt er dus enkel voor dat je toestel op 'lastige' plaatsen niet meer werkt.

Bij Ex toestellen is het maximum vermogen toch ook verlaagt dacht ik?

--edit--
laat maar: gewoon 2W
Het ex zit hem oa in speciale batterij(modules) en extra beschermende (leren) hoesjes die de contactstrippen en laadbussen extra afdekken. (plus een duur certificaat)
[Bericht gewijzigd door GJ_ op 21 juli 2008 13:10:38]
www.xj3.nl
Ben_

Het vermogen is volgens mij ook teruggelopen met de jaren. Bij de eerdere gsm's was het maximum altijd 2 watt zendvermogen op 900 MHz netwerken. Op 1800 is het sowieso nog maar 1 watt, maar ik heb het idee dat veel telefoons maar 0.5 of 0.2 ondersteunen.
Frederick E. Terman

Zolang het duidelijk is wat je koopt, is dat niet eens zo'n slecht idee.
In de stad is het toch niet nodig, en dan bespaar je toch op formaat en eindtorren. Plus dat hij toch weer iets zuiniger is dan een zwaardere op hetzelfde lage vermogen.
Lithium

Klopt allemaal wel, maar in de tekst staat het er zo op een manier van als je maar wacht kan je zelfs met je mobiel dingen opwarmen
Wat is groot wat is klein? Wat is duur en wat is goedkoop? Alles is relatief!
flipflop

quote:
Op 21 juli 2008 12:26:51 schreef chuckie:
...dat die telefoon op de meest ongewenste momenten afgaat, b.v. laat op de zondag als er ergens een storing is.

Dat ligt dan wel helemaal aan jezelf. Ik wordt nl nooit gebeld om die tijd als er een storing is. Als sinds 1998 niet. Ik vind het wel relaxed, zo'n mobiel. En trouwens, er zit ook een 'no' knopje op, dus als het je niet uitkomt, druk je gewoon daarop.
[Bericht gewijzigd door flipflop op 21 juli 2008 19:28:01]
if (rst='1') then d <= '1' elsif (clk'event and clk='1') then d <= data end if;
GJ_
Moderator

quote:
Op 21 juli 2008 19:27:12 schreef flipflop:
[...]
Dat ligt dan wel helemaal aan jezelf. Ik wordt nl nooit gebeld om die tijd als er een storing is.

Dat ligt helemaal niet aan jezelf maar aan de aard van de storing.
www.xj3.nl
WilToyo
Golden Member

Hier in de buurt zit een zogenaamde stralingsvrij gebied. Men heeft daar een caravan neergezet. Als je daar een poosje in gaat zitten schijn je van een hoop klachten genezen te zijn. En als je de mensen hoort, moet het echt werken. Het bizarre is dat ik daar gewoon met mijn mobiele telefoon kan bellen. Broodje aap verhaal dus, het zit de mensen gewoon tussen de oren.
[Bericht gewijzigd door WilToyo op 21 juli 2008 19:51:25]
free_electron

mobilofoons zijn erger dan crack verslaving.
Ik was op wandel in golden gate park gisteren. Lekker naar de vogeltjes luisteren en naar de japanese teegaren gaan kijken.
Zit er een jong koppel te picknicken. Das leuk, toch nog ene paar die kunnen genieten van de omgeving. Tot ik ver genoeg ben en ze vanvoor kan bezien. Ze zitten elk wezenloos naar hun iphone te kijken en beiden hadden hun oortelefoontjes in ...

ik kreeg het beeld van de 'cybermen' uit doctor who voor ogen... blijf dan thuis he...
nog een beetje en ze worden gelijk die sukkels uit wall-e ...
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
Ben_

Mwoah, beetje internetten, muziekje luisteren, hapje eten en bijbruinen tegelijk? Ik geef ze geen ongelijk
free_electron

quote:
Op 21 juli 2008 20:25:10 schreef Ben_:
Mwoah, beetje internetten, muziekje luisteren, hapje eten en bijbruinen tegelijk? Ik geef ze geen ongelijk

trouw dan met uwen telefoon he ...
muziek luisteren kan je thuis ook. bijbruinen is ongezond. internetten doe je beter op ene groot scherm want da tkleine ding is ongezond voor uw ogen. en eten doe je beter aan tafel.

der is teveel overcommunicatie tegenwoordig , en dan vooral gesprekken waarin niks gezegd word... like you know .. and stuff ...

ik heb ook een gsm .. ik heb dit jaar al 5 keer getelefoneerd ermee en ik ben 1 keer opgebeld geweest. ( der zijn maar 2 mensen die mijn nummer hebben ) en das prima. Een gsm is voor mij een ding wat je kan gebruiken als je het nodig hebt (pech onderweg met de wagen bijvoorbeeld: AAA contacteren).

En ja het is een hypermodern ding met gps erop en internet (om te checken of er delay zit op een vlucht , of om telefoonnummer op te zoeken van dichtstbije restaurant.) en daar gebruik het regelmatig voor.

Ding is ene hulpmiddel. Geen hoofdkanaal voor communicatie.
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
flipflop

quote:
Op 21 juli 2008 19:41:40 schreef GJ_:
Dat ligt helemaal niet aan jezelf maar aan de aard van de storing.

Leg uit...
if (rst='1') then d <= '1' elsif (clk'event and clk='1') then d <= data end if;
chuckie
Honourable Member

GJ weet dat ik veel storingen doe op kermissen.
Die jongens worden knap zenuwachtig als je er niet onmiddelijk bent ook al is het een paar honderd kilometer rijden.

Is voor hun ook onmiddelijke inkomstenderving.
Stilstand kan echt niet, moet ook regelmatig improviseren.

Daar ik ook nog eigen baas ben kan ik niet iemand anders sturen.
(dat zouden ze ook niet accepteren)
Dus als die GSM weer afgaat op 1 van die zeldzame momenten dat ik eindelijk even rust denk te hebben, moet ik toch weer aan de bak.
Schreeuwen versterkt de stem, maar niet de argumenten.
GJ_
Moderator

Zelfde soort situaties doen zich hier ook voor, alleen niet op kermissen maar dan in de industrie. Stilstaande productielijnen kosten veel geld, soms astronomisch veel geld.
Begin je even voor te stellen wat het kost als een schip in Europoort een dagje langer aan de kade ligt wat voor een schade dat oplevert (inclusief de xtra brandstof om toch op tijd in Japan te zijn), of de kosten van een verloren uur productie in een continue producerende lijn (dus daar valt niks meer in te halen) inclusief een hele zwik niets nuttigs uitvoerende productiemedewerkers 9die moet natuurlijk ook de loze uren uitbetaald krijgen).
Een uurtje stilstand word over het algemeen niet uitgedrukt in honderden euro's maar in duizenden of erger. Als ik ze dan afwimpel ("maandag ben de dn eerste") ben ik snel uitgehobbied.
Dus: vroeger 24 uur per dag een semafoon, tegenwoordig een GSM. Ik ben net terug van een weekje zeilen op de middelandse zee en zelfs van daaruit heb ik klanten geholpen en/of collega's aangestuurd (alleen buiten de witte vlekken): twee storingen in NL, drie in Belgie, één in Polen en één in Frankrijk.
Kan ik ook niet doen, dan heb ik snel genoeg alle tijd om in alle rust de wereld rond te zeilen.
www.xj3.nl
Antoine

quote:
Op 21 juli 2008 21:09:01 schreef free_electron:
[...]
Ding is ene hulpmiddel. Geen hoofdkanaal voor communicatie.

Voor veel mensen toch wel. Ik schaar me ook onder die veel mensen. Mijn mobiele telefoon is mijn enige telefoon. Ergens anders kun je me niet bereiken. Al eens wezen verhuizen en dan gezeik krijgen met energieleveranciers e.d., je moet maar eens niet overal bereikbaar zijn, dan heb je voor je het weet geen stroom meer om het ding überhaupt op te laden . Maar ff zonder dollen, ik zie best dat mensen een schurft hebben aan het ding, ik zelf ook best wel moet ik zeggen, maar wat is dan het alternatief tegenwoordig? Zoals ik al zei, je moet maar eens wat regelen met bijvoorbeeld je energiebedrijf. Die bellen altijd alleen maar onder werktijd terug.

Zoals GJ_ ook roept, de maatschappij is aangepast op die dingen, dan kun je je wel in je stralingsvrije caravan (geniaal trouwens) terug trekken, maar de boze wereld gaat toch door....
www.insv.nl
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Volgende >>