Shock Media

Navigatie

Opleiding Elektrotechniek, laptop nodig?

Forum > Schoolvragen > Opleiding Elektrotechniek, laptop nodig? << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4
Naam Bericht
Turbokeu
Golden Member

quote:
Op 9 juli 2008 18:35:38 schreef GJ_:
[...]
Minder snel en minder rijk uitgerust is wat anders dan brol.
Ik was inderdaad wat kort door de bocht...

quote:
Op 9 juli 2008 20:53:05 schreef free_electron:
[...]

MCE is XP pro . ik heb 3 van de mce dinges staan thuis.
Dan is de MCE in de states verschillend van de Europese versie...

quote:
Op 9 juli 2008 19:25:01 schreef flipflop:
[...]
Ik zou het nog sterker willen stellen: een laptop van 2000,- is ALTIJD geld weggooien. Als je zo nodig snel en krachtig moet, koop dan een desktop. Dan heb je hetzelfde voor de helft van het geld.
Vermits de kantoren van mijn firma nu thuis gevestigd zijn (reeds 3 jaar) houd ik nog enkel het salon en de keuken over op de benedenverdieping (en de slaapkamers boven).
De vroegere eetkamer is nu een bureel dat uitpuilt van dossiers en de boekhouding.
De laptop kan ik dus enkel gebruiken op de salontafel, die tevens de eettafel geworden is.
Een desktop is dus uitgesloten.

Mijn vereisten en tevens de reden voor die 2000 Euro:
- Prestaties zo dicht mogelijk bij een desktop
- Zo groot mogelijk scherm (de Acer 9814 heeft een LCD scherm van 20.1" - 1680x1050 resolutie)
- RS232
- LPT1
- Full keyboard met numeriek keypad
- DVI uitgang voor secundaire monitor
- Firewire aansluiting

Niet vereist maar mooi meegenomen:
De Acer 9814 heeft 2 bays voor HDD (Raid 1 mogelijk door BIOS swap)

Een waardige opvolger van mijn 9814 zou misschien de HP Pavilion HDX kunnen zijn (wel géén RS232 en LPT meer...)
[Bericht gewijzigd door Turbokeu op 10 juli 2008 16:35:31]
www.turbokeu.com - www.kdcs.be - Time is money. Especially if you make Nixie clocks - Bestaat er dan nog iets anders dan ASM?
Eagle666

Dat enorme scherm levert de hoge kosten wel op.
Voor jouw mogelijk de beste optie, om mee rond te sleuren zou ik niet echt kiezen voor zo'n groot scherm . Maar daaruit blijkt het verschil in toepassing al...
flipflop

Het is ook wel een hele extreme use case dit hoor. Salontafel dient als eettafel (lekker op je knieen eten) en ook nog kantoor...
if (rst='1') then d <= '1' elsif (clk'event and clk='1') then d <= data end if;
GJ_
Moderator

...en die prestaties zijn voor het ontwikkelen van software alleen maar nadelig: computersoftware ontwikkel je op een slome taart van een PC.

Dat grote toetsenbord is wel erg handig.
www.xj3.nl
Turbokeu
Golden Member

quote:
Op 11 juli 2008 01:47:02 schreef Eagle666:
om mee rond te sleuren zou ik niet echt kiezen voor zo'n groot scherm . Maar daaruit blijkt het verschil in toepassing al...
Laptop is inderdaad nog maar 2 keer buiten geweest op 2.5 jaar (met het voedingsblok erbij weegt hij een 10-tal kg).
quote:
Op 11 juli 2008 17:25:04 schreef flipflop:
Het is ook wel een hele extreme use case dit hoor. Salontafel dient als eettafel (lekker op je knieen eten) en ook nog kantoor...
Salontafel als eettafel is reeds sinds 2001 , toen diende de (toen nog aanwezige) eettafel reeds als bergplaats.
En we eten niet op onze knieën hoor, gewoon de borden op de salontafel (heb er wieltjes onder geplaatst zodat deze verrijdbaar en iets hoger is).

Het actuele grote bureaumeubel in de eetkamer dient tevens als versterker-restauratie-werkplaats (met scoop, LF-generatoren, gekoelde dubbele 4-8 Ohm/200W belasting, 3 Fluke multimeters en een paar deels gedemonteerde/half gerestaureerde Marantzversterkers).

Haha, en de keukentafel is al 15 jaar mijn ontwerp/soldeer/boor/zaag/schuur-werkplek.
www.turbokeu.com - www.kdcs.be - Time is money. Especially if you make Nixie clocks - Bestaat er dan nog iets anders dan ASM?
High met Henk
Honourable Member

ik kan me idd nog herinneren hoe jij leeft en heb me op zijn zachtst gezegd nogal verbaasd, maar ik weet ook hoe druk dat je het hebt en je bent een ZEER toffe man turbokeuke! Maar net als ik zelf heb je nergens tijd voor!

toch, beetje meer organisatie in huis/bureel zou u wel helpen denk ik...
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
flipflop

Je weet het wel tactisch uit te drukken Henk

Maar ehm, TS, te posts van Turbo lijkt mij in jou situatie niet relevant, gezien zijn ... ehm... thuissituatie.
if (rst='1') then d <= '1' elsif (clk'event and clk='1') then d <= data end if;
free_electron

quote:
Op 10 juli 2008 16:32:09 schreef Turbokeu:
[...]Ik was inderdaad wat kort door de bocht...

[...]Dan is de MCE in de states verschillend van de Europese versie...

curieus ... ik heb dit weekend nog ene geinstalleerd ( MCE2005 )
CD1 erin. dan cd2 erin en na installatie van de mce cd vraagt hij weldegelijk naar 'Insert Microsoft XP Professional CD1 and clik continue'.... om de installatie te vervolledigen.

tenware dat dat ene fout is in de installer ...

als je trouwens googelt op MCE XP PRO dan vind je overal de verwijzing dat MCE wel degelijk XP Pro is ...

Tenware dat de europese versie inderdaad ene home is ... maar dat lijkt me heel vreemd.
De pro is nodig om met de extenders te kunnen werken. (networking)
quote:
Op 10 juli 2008 12:36:37 schreef Aart:
- mooier vinden
- prettiger werkt
- De duurzaamheid van Apple
- Machines draaien OSX of Windows (virtueel of direct, en tussenvormen daarvan. Ik gebruik VMware Fusion voor virtuele W2K en Xp machines onder OSX, werkt naadloos, ook voor USB-dingen)
- Geen twijfels over specificaties, Vista, virussen, discussies over 1001 hardware fabrikanten, drivers etc.

mooier is een non satement. dat terzijde, zijn het witte vierkant dozen .... bah. ene pc was al jaren een witte of beige bak.. en werdt daarvoor ook verweten door apple fanaten toen ze met hun gekleurde dinges kwamen ... en nu is alles opeens weer effen wit. bah.

pretiiger werkt. das ook relatief he... al eens met die rubberkeys van ene macbook air gewerkt ? ik ben bang dat dat keyboard mijn gehamer geen 2 uur overleeft ...

duurzaamheid .. ontploffende voedingsmodules , lcd displays die om zeep gaan , scarnieren die afbreken , voedingspluggen die afbreken...

windows virtueel.. je moet wel weer windows kopen en installeren... en niet alles werkt naadloos. zeker niet als je technische software hebt die ofwel low level hardware access nodig heeft. (seriele en of printerpooorten op een mac. no way jose ! ) of bepaalde zaken doet (licencing managers bijvoorbeeld geven problemen op mac)

en twijfels over specificaties daar geef ik je gelijk. je hebt simpelweg geen keuze. Dat is mijn frustratie met een mac. je kan niks aan de machine veranderen ! als ik een straffere videokaart wil ben ik verplicht om 3x te betalen voor iets specifiek apple only wat dan nog ondermaats is vergeleken bij ene moderen pc kaart. inderdaad de ondersteuening is er voor de dingen die ze verkopen.
MAc is zo stabiel gewoon omdat je alleen 'approved' spul kan gebruiken. maar terzelfdertijd is het daardoor zeer restrictief en kostelijk ...

MAC is goed voor kantoorwerk en internet in itunes en ilife en alle andere iDinges. Maar voor het serieuze werk (en technische werk) kan je daar niks mee aanvangen. Dat maakt het daarom geen slechte computer !
Als je tevreden bent met wat meegeleverd wordt en de paar applicaties die er zijn. no problem. Maar als je meer wilt zit je vast aan je mac!
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 12 juli 2008 23:56:54]
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
Henry S.
Moderator

En nu maar weer ontopic? Laatste request.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
Eagle666

De TS zal nu eerst met vragen moeten komen wat hij nog beantwoord wil hebben. Verder denk ik dat hij nu aardig op weg geholpen is en wie weet heeft hij ondertussen de laptop al gekocht.
free_electron

een laptop meezeulen van en naar school is ook niet altijd ideaal. koop geen te grote !

ik heb nu al een maand of 6 een tablet pc. 12.1 inch scherm (touchscreen met stylus) werkt heel goed.

je klapt dat dicht en het is de grottte van een schrift ( blad a4 , eigenlijk 8 1/2 by 11 )

HP TX1320. 250 gig harddisk. dualcore ( Turion 64 ) , dedicated nvidia grafische kaart. wifi en bluetoothe= erop , 3 usb en een firewire. en redlijke batterij ( ik draai makkelijk 3 uur in power save mode )

Vooral dat touchscreen is handig. Ik heb nu controle software voor meetopstellingen. geen gefoefel met de muis meer. druk gewoon op de knop met de vinger. is heel handig in het labo. op rensellaer polytechnic gebruiken ze die ook voor de labo's. ze hebben daar zelfs een speciaal bord met software op de pc om metingen te doen.
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4