Shock Media

Navigatie

goede antenne splitter gezocht.

Forum > Video & TV > goede antenne splitter gezocht.
Naam Bericht
Simpleman

Wie kan mij aan een goede antenne versterker helpen.
Ik wil 8 tv's aan sluiten op 1 antenne signaal.

De kabels zijn allemaal van schroef stekkers voorzien.

De voeding 220 Vac voeding die ik beschikbaar heb heeft veel pieken en dalen. Dus graag ook hier een oplossing voor.
Fantomaz
Golden Member

Ik zou een antenne versterker nemen en een 8 voudige verdeler...
Maar een antenneversterker hangt wel aan de spanning!

Wat is jouw definitie van pieken en dalen?
Als je een oude wijkversterker kunt krijgen, zou je al een end op weg zijn.
Die dingen werken op een wisselspanning tussen de 24 en 60 volt.
Dus met een spanningsomvormer van ca 1:5 zou je bij een schommelende netspanning toch binnen je marges blijven.
Zolang het maar schommelingen zijn! En géén Pieken.
Losse veters hoeven geen probleem te zijn, zolang je stappen maar groter zijn dan de lengte ervan. Pas als je korte stappen móet nemen, gebeuren er ongelukken.
bprosman

Hirschmann heeft wel goed werkende versterkers, ook retourgeschikt. Zijn echter niet goedkoop.

Groeten, Bram
De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Simpleman

Sorry voor mijn late reply.

Heb net de site van Hirschman bekeken en dank dat ik hier wel iets kan vinden wat aan mijn eisen voldoet.

Bedankt voor de tip. Ik kende Hirshman alleen van zijn data-netwerk componenten.

Wat mijn definitie van pieken en dalen betreft gaat het om de vervuiling veroorzaakt door een frequentiedrive.
Stefaan Van Slycken

De voeding van die versterkers wordt toch gestabiliseerd dus normaal zal je daar weinig last van krijgen.

Ik weet niet vanbuiten of Hirschmann versterkers met 8 uitgangen heeft, maar anders neem je een versterker met 1 uitgang en een 8-voudige tap. Zeker nooit versterkers in serie zetten, en splitters achter elkaar hangen is ook nooit zo 'n goed idee. Meestal werkt het wel, maar 't is toch niet zo best voor het antennesignaal.
Terug van weggeweest wegens andere hobby: foto.stefaanvanslycken.be
ymoona

kijk anders eens hier: http://www.circuitsonline.net/forum/view/38594/1/ voor een mooi voorbeeld.
Zo heb ik het aan tijdje draaien, met goed beeld.
voor hobby elektronica project => http://ymoona.com/wiki
hobby-ist

Hirschmann is een degelijk merk.
10 jaar geleden heb ik een antenneversterker aangeschaft van het merk Hendison. Altijd slecht beeld gehad, en werd steeds slechter over de jaren.
Wat bleek: de verdeler bleek aan de onderzijde niet afgeschermd voor HF. Wie maakt nou zoiets.
Dat zou toen een hele goede zijn volgens de verkoper, kostte toen 300 gulden. Dat was achteraf dus een ontzettend dure versterker.

Hirschmann heeft een zeer goede reputatie.
Probeer ook elk kabeltje van antennedoos naar tv 100% afgeschermd te kopen. Uit ervaring: scheelt behoorlijk wat achtergrondruis.
financiele bubbles zijn gevaarlijker dan elektriciteit
Fantomaz
Golden Member

Zo had ik vandaag een klant die slecht beeld meende te hebben.
Even bijregelen in de kast was zijn mening.
Maar alle signalen waren goed en volgens de norm.
Dat hij met een 3 verdeler en dunne coax te weinig overhield mocht niet "ons" probleem zijn. Natuurlijk heb ik de klant wel geadviseerd.
De TV van de klant was van het duurdere topmerk.
Ik vroeg hem dat wanneer hij eens in een Ferari mocht rijden, hij dat dan wilde op een hobbelig zandweggetje, of op een asfalt weg...

Om maar aan te geven dat goede kabels vaak het verschil tussen acceptabel, goed of uitstekend beeld kunnen maken...
Losse veters hoeven geen probleem te zijn, zolang je stappen maar groter zijn dan de lengte ervan. Pas als je korte stappen móet nemen, gebeuren er ongelukken.
Simpleman

Dat van de splitters niet in serie hangen is een goede tip.
Nu heb ik dat in de huidige opstelling wel gedaan. Het is net of de ruis bij de laatste splitters steeds groter word.

Ik zal nog eens een goede blik werpen in het assortiment van Hirschman.
Mijn vervaring is dat de LCD TV's een sterk antenne signaal nodig hebben. En het is natuurlijk jammer om een prijzige TV te kopen en vervolgens b.v. Baywatch in de sneeuw te gaan kijken.

Nu kan dat extra bedrag er ook wel bij. De bodem van de spaarpot is toch al inzicht.
Stefaan Van Slycken

Niet verwarren: splitter (passief) en versterker (actief).

Bij versterkers in serie wordt de basisruis van de eerste versterker mee versterkt door de tweede (en eventuele ruis opgepikt door eventuele lange kabels tussen beiden).

Bij splitters wordt het gesplitte (dus verzwakte) signaal van de eerste nog verder verzwakt door volgende...
Terug van weggeweest wegens andere hobby: foto.stefaanvanslycken.be
Fantomaz
Golden Member

quote:
Op 19 augustus 2008 23:28:49 schreef Stefaan Van Slycken:
Niet verwarren: splitter (passief) en versterker (actief).

Bij versterkers in serie wordt de basisruis van de eerste versterker mee versterkt door de tweede (en eventuele ruis opgepikt door eventuele lange kabels tussen beiden).

Bij splitters wordt het gesplitte (dus verzwakte) signaal van de eerste nog verder verzwakt door volgende...

Het mooie is dat de ruis dan ook evenredig minder wordt!
Maar ja... De afstand tussen ruis en Signaal is wél kleiner geworden waardoor je inderdaad meer verstoring/ruis ziet.
Zoeken in topic