| Naam |
Bericht |
RJA
|
We zijn 2 studenten aan Saxion hogeschool E'de, 3e jaars elektrotechniek.
We zijn de afgelopen weken bezig geweest met het ontwerpen van een developmentboard voor PIC microcontrollers.
We hebben de volgende onderdelen toegevoegd:
-keuze uit 4 verschillende groottes(40 pins,28pins,18pins en 8 pins);
-USB;
-RS232;
-PS/2 (voor interface met een toetsenbord);
-CAN bus(voor PICs met CAN controller);
-Grafisch display(KS0108) met touchscreen;
-Karakter display 2x16(HD44780) ;
-4 potmeters om ADC in te lezen;
-Druk schakelaars met pull-up/pulldown mogelijkheid;
-8 Leds;
-alle Poorten zijn dmv een 5x2 printconnector aan te sluiten op bijv. een breadboard;
-Voedingsspanning mogelijk dmv 8-12V dc adapter, USB of door de Canbus.
-ICSP;
-Speciaal ontworpen voor de nieuwste versie van de PICKIT2 software, dus seriele data tester (UART Tool) en de logic Analyzer(Logic tool).
-Zif voet voor de 40 pins PIC;
-De grootte van de PCB word ongeveer 20x20 cm;
We staan open voor op en/of aanmerkingen.
Het ontwerp is nog niet geheel klaar dus we kunnen nog aanpassingen doen.
mvgr. Ruud en Stefan
|
DC2PCC
|
14 pins PIC's ook meenemen, er zijn er genoeg van.
Dit bord werkt dus alleen samen met een PICKit 2 als ik het goed begrijp ? ik zou in ieder geval ook ondersteuning voor een ICD-2 aanbieden.
Bij de Vdd van de PIC's een schakelfetje inbouwen, zodat je Vpp-before-Vdd programmering kunt doen zonder dat je je bordje vanuit de PICKit 2 moet voeden.
|
Wouter van Ooijen
|
quote:
Ik zou een 20-pin voetje opnemen, als ik me goed herinner passen daar ook 14 en 8 pins chips in.
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (informatica/electrotechniek)
|
hadv
Golden Member
|
De verschillende PIC's hebben wel verschillende pin-indelingen, zelfs al is het aantal pinnen hetzelfde (bv 16F628A vs 18F1320). Hoe denk je dit op te gaan lossen?
Ook ideeen voor verschillende packages of wordt het alleen DIL? [Bericht gewijzigd door hadv op 10 juli 2008 13:11:50]
|
marcob
|
kijk eens rond op deze site:
http://www.mikroe.com/en/tools/
Ik zeg altijd maar, beter goed gejat dan slecht bedacht [Bericht gewijzigd door marcob op 10 juli 2008 13:34:04]
Een WOK is ook maar een vergiet zonder gaatjes
|
klein is fijn
Moderator
|
Move -> Schoolvragen
kif is in weer terug uit Japan. Lees meer op http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan
|
tokesnugerd
|
Lijkt verdacht veel op de animocheck op samenkopen 
Maar zoals ze hier al eerder zeiden: pics hebben niet steeds dezelfde layout.. moet je dan met jumpers gaan werken ofzow ?
|