| Naam |
Bericht |
stefsky
|
Hallo,
Ik ben in mijn nieuwe projectje tegen volgend probleem aangelopen:
Ik wil op een printplaat 12 keer dezelfde schakeling.
Ik zou mijn print graag tekenen met eagle (4.16)
om mijn schema niet te overbelasten wil ik deze deelschema's voorstellen door een equivalente component.
nu wil ik dat elke keer ik deze module laad, zijn printontwerp mee overgenomen wordt op het board
weet iemand hoe dit moet?
ik heb de tutorial al eens doorgenomen maar kan het nergens vinden.
If everyone thinks alike, no one thinks very much
|
Gyrbo
|
Ik heb er ook al naar zitten zoeken, maar denk niet dat dit in Eagle zit. Enige manier die ik ken is copy/pasten en iederen wijziging manueel doorvoeren.
|
LED-Maniak
|
Je wil panelizen?
Heb er gister naar gezocht, er is een panelize.ulp aanwezig en als dat niet werkt zijn van de eagle website eigen gemaakte ulp's te vinden die dat ook kunnen (en ook met andere schema's/layouts en doorheen als je dat wil).
|
shizzle dizzle
|
Ik denk niet dat TS dit wil. Als ik het goed begrepen heb zorgt panelize ervoor dat je silkscreen namen hetzelfde blijven als je het kopieert. Maar het de gekopieerde file klopt natuurlijk niet meer met je schematic.
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Ik moet namelijk 6 keer een aan/uit uitgang tekenen, inclusief stroom begrenzing. Panelize is hier volgen mij niet geschikt voor omdat ik maar 1 voeding heb, 1 microcontroller en niet 6 stuks van elk. Iemand nog suggesties?
ING. -> werktuigbouw nu het echte werk, elektronica
|
foefel
|
Voor zover ik me herinner :
1) sluit zowel het schema venster als het board venster ;
2) maak een kopie van je .brd bestand ;
3) open het gekopieerde .brd bestand ;
4) selecteer alles ;
5) klik op het icoon met de schaar (jawel... een eigenaardigheid van eagle) ;
6) en plakken maar...
Is dit wat je zocht ??? [Bericht gewijzigd door foefel op 6 augustus 2008 00:53:46]
|
sven
|
Dit werkt, maar zo heb je geen kontrole meer tussen schema & je board. Ik denk dat eagle deze functionaliteit niet heeft. Mogelijks kan je wel een ulp vinden die dit kan?
pointers don't kill programs, programmers kill programs
|
shizzle dizzle
|
quote: Op 6 augustus 2008 00:53:22 schreef foefel:
Voor zover ik me herinner :
1) sluit zowel het schema venster als het board venster ;
2) maak een kopie van je .brd bestand ;
3) open het gekopieerde .brd bestand ;
4) selecteer alles ;
5) klik op het icoon met de schaar (jawel... een eigenaardigheid van eagle) ;
6) en plakken maar...
Is dit wat je zocht ???
Oh dit wist ik nog niet
ik ook aan te denken aan een ulp. Ik heb die ulp's bekeken, en dat is gewoon c code, misschien (als ik tijd heb) kan ik zelf ook wel wat in elkaar bakken.
Ik zat te denken aan een programmatje waarbij je eerst een deelschema tekent, in het programma selecteer je dat schema als bron. Dan selecteer je per component in het bronschema na welke andere componenten dezelfde positie en rotation moeten hebben. Dan laat je de andere componenten dezelfde positie en rotatation aannemen waarbij de positie opgeteld wordt met een delta x. Als laatst worden de sporen gekopieerd en met dezelfde delta x verplaatst.....
Volgens mij is dit best pittig, maar wel mogelijk, ik kan me niet voorstellen dat zoiets nog niet bestaat, het komt veel vaker voor lijkt mij...
Op deze manier hou je board en schematic wel consistent. [Bericht gewijzigd door shizzle dizzle op 6 augustus 2008 07:54:16]
ING. -> werktuigbouw nu het echte werk, elektronica
|
JimClermonts
|
Ga naar je Board.
Copy paste hem met een andere naam. Bord1.brd en bord2.brd
Open bord1
Klik op display icon (3 vierkantjes icon, waar je layers selecteert) en selecteer ze allemaal op de laatste 2 na (121 en 125)
File -> RUN
C:\Program Files\EAGLE-4.16r2\ulp\panelize.ulp
Execute
klik op Group (vierkante lasso icon) en selecteer de hele pcb
Klik op Cut en klik ergens op de print(schaartje)
File, open bord2
edit, paste.
Sla dit op als bordpanelized.brd [Bericht gewijzigd door JimClermonts op 25 augustus 2008 17:37:13]
|
alex278
|
Ja, maar da's panelizen. Wat TS wil is iets als 'ik heb hier 6 x dezelfde schakeling, binnen een groter schema; als ik een component verplaats, dan moet-ie binnen die zes boardlayouts overal verplaatst worden. Of, als je een component toevoegt, dat-ie meteen bij alle 5 andere boards ook goed gelayout en gerouted wordt (volgens dezelfde routing als waarbij je get eerste ding routeerde).
|
free_electron
|
zoiets noemt multichannel design. Protel kon dat al in 1999 ...
kan je in eagle niet gewoon je kanala op 1 sheet tekenen en dat zoveel keer instantieren op je toplevel ? je kan toch multilevel design doen in eagle ? ( hoop ik ) [Bericht gewijzigd door free_electron op 25 augustus 2008 18:34:25]
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
|
alex278
|
Eagle kan het volgens mij niet (of je moet heel diep in ULP's gaan duiken). Proteus ( http://www.labcenter.co.uk/products/pcb_overview.cfm ) zou het misschien kunnen; geen idee. Overigens is Proteus best nog redelijk betaalbaar, als je 't vergelijkt met eagle, en 't komt met een geintegreerde simulator. Plus add-ons voor het simuleren van PIC's en AVR's. [Bericht gewijzigd door alex278 op 27 augustus 2008 10:51:05]
|