Shock Media

Navigatie

Loewe Aconda 9381ZW met blauwe vlek

Forum > Video & TV > Loewe Aconda 9381ZW met blauwe vlek << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | Volgende >>
Naam Bericht
maartenbakker

Nee. De kleur van een vlek kan verschillen afhankelijk van de richting en sterkte van het veld.
maartenbakker

Nee. De kleur van een vlek kan verschillen afhankelijk van de richting en sterkte van het veld.

Het niet veranderen als je het toestel ergens anders neerzet is bovendien ook niet vreemd als de degaussing van de TV niet in orde zou zijn.
snameroc

Juist het niet veranderen van de kleurvlek na het verplaatsen wijst er op dat waarschijnlijk de demagnetisering gewoon werkt immers na het verplaatsen heeft hij hem opnieuw aangezet en zijn de vlekken die door een ander aardmagnetisme ontstaan zijn weer gedemagnetiseerd.
Houd een tv toestel welke aanstaat maai eens op zijn kant je weet niet wat ziet zeker een wat grore beeldmaat.
In de service manual van een philips 2b stond dat je voor sommige wekzaamheden het toestel op zijn zijkant moest zetten als je hem dan gerepareerd hat terwijl hij op zijn kant stond en je zetten hem na goed bevinden weer recht dan moest je 5 min wachten tot de ptc voldoende afgekoeld was om hem weer in te schakelen.
Vooral als je dit bij de mensen thuis deed dan schrokken die zich rot jij kende dit verhaal maar een leek niet.
maartenbakker

Goed punt. Ik ging uit van een wat sterkere magnetisatie dan gewoon het aardmagnetisch veld. Zou natuurlijk nog steeds kunnen.
frankie66

Ik dacht, laat ik Loewe eens een mailtje sturen met tekst en uitleg, plus de foto's die ik hier ook heb geplaatst.
Van het mailtje wat ik gisteravond had gestuurd kreeg ik vanmorgen al een reactie.

Daarin werd o.a vermeld :
Het gaat het hier om een sporadisch defect dat zich bij elk elektrotechnisch toestel kan voordoen.

Sporadisch defect, heb ik weer..................
[Bericht gewijzigd door frankie66 op 4 augustus 2008 11:03:58]
elektro-manneke

wat een sh*t reactie.

@william1967 wat betreft local dooming, als je maar lang genoeg het masker vervormd door te hoog contrast kan een vlek er altijd in blijven. Ik weet niet hoe oud de tv is, maar heb gelezen elder op dit forum dat de latere ERF buizen daar nogal last van hadden.
[Bericht gewijzigd door elektro-manneke op 4 augustus 2008 11:10:00]
frankie66

Vandaag de hoop opgegeven wat betreft deze tv.
Ik kon er iemand nog heel erg blij mee maken en heb dat dus gedaan.

Als iemand nog een in perecte staat verkerend top model CRT tv gaat verkopen hou ik mij van harte aanbevolen

Bij deze wil ik ook even iedereen hartelijk danken voor alle reacties waar ik zeker wat van opgestoken heb.
elektro-manneke

Ik heb helaas geen tv over voor je, maar kan je wel zeggen, als je 2ehands zoekt, neem een panasonic. Veel beter dan loewe en philips naar mijn mening. Oerdegelijk chassis, zeer langlevige buizen, en vooral maskers die niet snel krom worden(=minder snel vlekken)

Beeld is wel anders dan loewe. Panasonic is veel (gelig) warmer ten opzichte van loewe.

Oude philips(voor het breedbeeld tijdperk) kunnen ook zeer goed zijn. Evenals grundig wanneer geen beko of philips buis.

Merken als vestel, jvc(ook de echte) telra, nieuwere philips plies laten liggen, garantie voor ellende.

Thomson is ook aardig, maar dan ga je toch meer richting 50hz spul(waar niks mis mee is, als dat je smaak is)

Of een nieuwe crt? als je in de buurt van duitsland woont kun je misschien een metz vinden, enige die nog absoluut top crt tv's maakt. Wel duur, snel al meer dan 1000 euro. Maar als ik de duitse reperateurs mag geloven, wel een heeel mooi beeld(beter dan de 100hzers van de laatste jaren) beeld en oerdegelijk.
[Bericht gewijzigd door elektro-manneke op 7 augustus 2008 19:39:43]
frankie66

Thanks.

Van de week ben ik nog een TX-32PD30F en TX-32PX30 van Panasonic tegengekomen.
Zijn dit de ''betere'' crt tv's van vroeger ?
[Bericht gewijzigd door frankie66 op 7 augustus 2008 19:48:54]
elektro-manneke

Ik ga eens kijken(ken ze niet uit mijn hoofd), volgens mij zijn het topmodellen, maar heel enkele kwamen van daewoo(100hz) en dat is niet meer dan gemiddeld.

edit: is een echte en deze review spreekt voor zich. Gewoon goed ding.
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re...iewid=3010

Owja, beetje persoonlijke tip, als je geen last hebt van de beeldflikker van 50hz, is een 50hz goede 50hz beter(panasonic bijv) Hebben vaak net iets meer detail en ogen gewoon iets anders. 50hz toestellen zijn ook net iets minder gevoelig voor storing(geen ingewikkelde processors).
[Bericht gewijzigd door elektro-manneke op 7 augustus 2008 20:02:34]
frankie66

quote:
Op 7 augustus 2008 19:55:16 schreef elektro-manneke:
Owja, beetje persoonlijke tip, als je geen last hebt van de beeldflikker van 50hz, is een 50hz goede 50hz beter(panasonic bijv)

Laat ik daar nu net wel last van hebben, helaas.
Het is me zelfs op sommige plasma tv's opgevallen.
elektro-manneke

Dan is die panasonic van hierboven een uitstekend toestel.
frankie66

Allebei of 1 van de 2 ?
elektro-manneke

TX-32PD30F De andere zal vast ook niet slecht zijn, maar wel even kijken of het geen daewoo kloon is.
Zal straks nog even het chassis opzoeken, kunnen de beroepsreperateurs misschien nog bekende fouten opnoemen die eventueel erin kunnen zitten.
[Bericht gewijzigd door elektro-manneke op 7 augustus 2008 20:09:04]
frankie66

Deze wordt op dit moment aangeboden voor 250 euro.
Is zo'n bedrag redelijk te noemen ?
elektro-manneke

ehh tja, is ongeveer 5 jaar oud. Ligt eraan hoeveel die aan heeft gestaan, met of zonder garantie. Is hij in goede staat(goed opletten!! dat we niet hetzelfe krijgen als nu) dan is het zeker niet onredelijk. Met garantie is het een nette prijs.

Is een gp1 chassis. Zo'n ding

[Bericht gewijzigd door elektro-manneke op 7 augustus 2008 20:20:41]
frankie66

Tsja, mooi plaatje maar zo ver rijkt mijn kennis ook weer niet......................sorry.
[Bericht gewijzigd door frankie66 op 7 augustus 2008 20:22:24]
elektro-manneke

nej, maar hij stond tussen de lijst met chassis, dus wel geinig dacht ik

Maar gewoon goed kijken, liefst met een test dvd, geen slechte analoge ontvangst, dan vallen sommige fouten niet goed op. Kijk op de rand nog netjes scherp is, lijnen niet krom, geen !kleurvlekken! en of het contrast nog sterk genoeg is.
[Bericht gewijzigd door elektro-manneke op 7 augustus 2008 20:26:39]
frankie66

quote:
Op 7 augustus 2008 20:24:49 schreef elektro-manneke:Kijk op de rand nog netjes scherp is, lijnen niet krom, geen !kleurvlekken!

Tsja, ik weet nu niet beter.
elektro-manneke

Hoe bedoel je? Kun je hem niet eerst bekijken voordat je koopt? Bovenstaande dingen kun je slijtage aan herkennen, met name van de buis.
frankie66

quote:
Op 7 augustus 2008 20:32:39 schreef elektro-manneke:
Bovenstaande dingen kun je slijtage aan herkennen, met name van de buis.

Dat bedoelde ik net.
Het eerste waar ik nu op ga letten zijn vlekken en oneffenheden in de beeldbuis
[Bericht gewijzigd door frankie66 op 7 augustus 2008 20:42:15]
frankie66

He, is de TX32PD30F een 50Hz televisie ?
Ai, beeldflikkering................?

[Bericht gewijzigd door frankie66 op 7 augustus 2008 20:53:24]
elektro-manneke

50HZ netspanning
Beeldverwerking is 100hz en staat volledig los van de netspanning

100hz moduul op de foto is dat metale opstaande kastje links achter. Hoogspanning is ook niet mis 33KV, maar dat is wel typerend voor wat luxere crt's. Normaal ligt dat rond de 28KV
[Bericht gewijzigd door elektro-manneke op 7 augustus 2008 21:15:42]
frankie66

Ai, ik schaam me kapot en jullie liggen dubbel van het lachen
elektro-manneke

quote:
Op 7 augustus 2008 21:14:04 schreef frankie66:
Ai, ik schaam me kapot en jullie liggen dubbel van het lachen

geeft niet
Anders had je het wel direct gezien, de flikkering!

Maar was die loewe echt niet meer te herstellen? toch wel jammer.
[Bericht gewijzigd door elektro-manneke op 7 augustus 2008 21:18:35]
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | Volgende >>