| Naam |
Bericht |
frankie66
|
quote:
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik wilde de gok niet nemen om in het ergste geval nog meer kosten kwijt te zijn.
Eerlijk gezegd vonden we de omlijsting en beeldbuis ook wel teveel glimmen.
Dit ging steeds meer opvallen.
|
elektro-manneke
|
owkej
Slecht was de loewe zeker niet trouwens, maar niet echt mijn merk. Wel heel degelijk chassis. Naast panasonic misschien een grundig(voor 2003) ook wel heel leuk. Toppers hadden toshiba buizen. Verder is het best triest, veel merken met grote fouten. Sony vind ik ook best leuk, maar daar denken andere anders over, evenals thomson. [Bericht gewijzigd door elektro-manneke op 7 augustus 2008 21:35:21]
|
frankie66
|
Tsja, aangezien wij hier jarenlang een Philips crt tv hebben gehad en met veel plezier, heb ik een beetje een voorkeur voor dit merk wat crt betreft.
Die Loewe kwam ik zo tegen maar ga toch weer eens naar wat Philips tv's koekeloeren.
De type's welke mijn aandacht hebben zijn bijvoorbeeld Philips 32PW9763/32,
32PW9513/12 en meer van dit soort type's.
|
elektro-manneke
|
Mijn allereerste tvtje was ook van philips en was en superrr ding, heerlijk beeld, en onverwoestbaar. heb m doorverkocht omdat ik een grotere wel leuk vond
Wat betreft je opgenoemde types, wel al wat oudere tv's, denk dat de panasonic beter van beeld is, simpel omdat toen de 100hz techniek verder staat. Er zit een MD2 chassis in. Nadelen kunnen zijn
-exploderende lijntrafo = total-loss(Of het in de MD2 al was weet ik niet, MD1 niet maar die was 50hz)
-De beruchte esf buis
-Fikkende netschakelaar(simpel te vervangen)
Ik ben er niet zo weg van, maar als je het echte philips beeld echt mooi vind, kun je gerust een gok wagen, 2ehands
Philips ging zelfs later buizen van panasonic in hun top modellen bouwen. EM6 o.a. die helemaal nog niet zo gek slecht was. [Bericht gewijzigd door elektro-manneke op 7 augustus 2008 21:57:10]
|
frankie66
|
Het is dat ik die oude lijn van Philips een beetje ken maar natuurlijk zou ik liever wat nieuwere type's van Philips kiezen, ik weet alleen niet waar ik dan moet zoeken.
Je hebt bijvoorbeeld 32PW****
Wat zijn dan de volgnummers na PW waaraan je kunt afleiden dat dit de latere en betere toestellen zijn ?
De 32PW9551 is meen ik het allerlaatste toestel.
|
elektro-manneke
|
32pw9551, tja, leuk over HDMI waar geen 100hz zit, maar verder toch wel wat artifacts.
Als je philips wil, neem de 32pw9618 met EM6 chassis en die heeft een panasonic buis. Voordeel, geen buizen ellende, nadeel(voor jouw misschien) een panasonic-achtig beeld. Vervang de lijntrafo(als die stuk gaat kan ie total-loss gaan de tv) en je hebt een degelijke bak met zeer goed beeld. Daar was philips gewoon goed in. GEEN toestellen met ES1, bij zo'n ding vergis ik me wel eens met vestel, vooral het beeld. EM5 was stukke minder(van beeld) en de em2 was erg storingsgevoelig. en geen topper. Beeld ken ik niet.
Voorgangers van de 9551 (L01/L04) waren wereldkampioen krom beeld, wel een superrrr beeld qua zuiverheid/scherpte/kleur en dergelijke, helaas 50hz. Buizen daarin waren vaak thomson.
Naar duitsland is geen optie? Heb je nog nieuwe metz van goede kwaliteit met philips LG buizen. [Bericht gewijzigd door elektro-manneke op 7 augustus 2008 22:26:01]
|
frankie66
|
quote:
Deze beginnen toch bij zo'n slordige 1000 euro ?
Dat is wel weer een beetje te gortig hoor, voor een crt tv.
De 32PW9618 ga ik es even opzoeken.
Zijn er misschien nog wat meer Philips types die deze kwaliteit in zich hebben ?
|
elektro-manneke
|
100hz? tja, recent niet echt. EM5 was topper, maar beeld gewoon minder dan de EM6, ook storingsgevoeliger. Iets ouder kom je bij de MG chassis, welke best oké waren, maar wel philips esf/erf hadden
maar let wel op, 32PW9618 geeft panasonic (achtig) beeld gezien de buis, daarom kun je misschien beter toch de panasonic zelf nemen, daar de lijntrafo niet (spectaculair) stuk ging. Als je die zelf kan vervangen heb je gewoon een perfecte tv. Digitale trucjes was de EM6 gewoon super in(misschien wel iets beter dan panasonic), en had een heel mooi warm beeld met enorm contrast. Chassis komt uit 2004 dus erg nieuw nog. Mooi toestel zonder meer, zeker bij digitale tv en dvd's, jammer van die trafo. Overegens kun je ook gewoon geluk hebben, dat die trafo gewoon heel blijft, das het gemene ervan. [Bericht gewijzigd door elektro-manneke op 7 augustus 2008 23:05:57]
|
frankie66
|
Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
|
frankie66
|
quote:
Toch nog even gespiekt bij Grundig en kom dan namen tegen als Lenaro en Cinaro.
Zijn dit de types Grundig die je bedoelt ?
|
elektro-manneke
|
Ik zal eens kijken, ken de types niet uit mijn hoofd. Een echt grundig chassis begint met CUC en dan wat cijfers. Beko vaak enkel met cijfers(bijv. 14.1) of een enkele letter. Beko = maken dat je wegkomt.
sommige 50hz hadden thomson buizen, sommige topmodellen toshiba. Beide zijn gewoon goed(wel uiteraard anders van beeld) Helaas ook vaak philips.
De 28PW9618(iets kleiner) heeft ook EM6 maar wel met philips buis, die latere erf philips buizen ken ik niet zo goed, kleurvlekken en fluiten is bekend probleem, maar of dat ook in hun topmodel was?
Verder heb je ook nog B&O(met philips buizen) samsung en lg. Ken ze geen van alle echt goed, wel betaalde je voor B&O meer voor de naam dan de techniek.
tja, thomson heeft ook 100hz, alleen geen ervaring mee. Lijkt me meer toch een merk richting low/mid end. 50hz zijn gewoon nette bakken. [Bericht gewijzigd door elektro-manneke op 8 augustus 2008 00:04:49]
|