| Naam |
Bericht |
legacy
|
Bij toeval kwam ik dit interessante project tegen.
Ik had tot nu toe weinig behoefte een robot(achtig) iets te bouwen, maar nu ik dit tegen kwam denk ik daar wel wat anders over.
|
Rikkepic
|
ik snap de titel niet. Het is toch een machine die zichzelf kan clonen door steeds laagjes kunststof op te bouwen of zoiets? ik weet niet of je het echt een CNC machine kunt noemen.
QRobot continues
|
legacy
|
Tja, die titel is niet echt een eyecatcher,
Maar maakt niet uit hoe deze machine genoemd wordt,hij heet gewoon "REPRAP" maar word daar ook 3d printer en ook wel CNC genoemd.
Het hangt af van de gebruikte toolhead wat je het ding laat doen.
En om die hele site door te spitten ben je echt wel een tijdje mee zoet.
|
danielbakker
|
ik heb het gelezen, en ik snap volgens mij wel wat het is. het is een project van een of andere universiteit, die daarna het ontwerp heeft weggegeven. dat apparaat 'print' laagjes plastic, om zo 3D voorwerpen te printen. je kan een bouwkit van lasergesneden acrylglas kopen voor zo'n 390 pond, of een bouwkit van lasergesneden MDF voor 390 dollar.
je kan hem natuurlijk ook ergens anders laten maken, of je vraagt een vriend die al zo'n apparaat heeft, of hij er 1 voor jou kan maken. het is de bedoeling dat als je zo'n apparaat hebt, dat je dan voor 2 andere mensen tegen kostprijs de onderdelen voor dat apparaat print.
is er toevallig een reprapper hier die zijn "goede daad" nog moet doen? ik heb misschien wel interesse in zo'n apparaat.
wie heeft de beschikking over materiaal om een BGA te solderen? mail me! The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
|
styl
|
zo'n 3D printer wordt vooral gebruikt bij rapid-prototyping.Zo kan men snel van een tekening een prototype maken om te weten hoe er het in het echt zal uitzien. Maar dit heeft toch geen sterkte? of vergis ik me het is toch maar papier hé [Bericht gewijzigd door styl op 11 augustus 2008 15:01:40]
|
danielbakker
|
nou nee, het hangt er van af wat voor spul je er in stopt, maar dat apparaat werkt met allerlei soorten plastic, en het is toch wel behoorlijk stevig.
wie heeft de beschikking over materiaal om een BGA te solderen? mail me! The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
|