quote:
Op 3 augustus 2008 22:30:22 schreef Quark_01110001:
hmmm heb je de moeite genomen de link te bekijken..?!
dacht het niet nee...

je zet jezelf aardig te kakken zo

(ROFLOL)
je meet niet de herrie(amplitude), maar de frequentie. en met een aantal vaste gegevens zoals gewicht ed, kun je daar enkele berekeningen op los laten.
de snelheid waarop de frequentie toeneemt, versus de tijd, met als vaste waarde het gewicht van de motor+berijder en luchtweerstand, daar kun je wel degelijk IETS uit afleiden.... dat ik dat moet uitleggen zeg
het zal echt niet zuiver zijn, en slechts een indicatie,ook niet bedoeld als vervanging van een echte dynojet uitdraai, maar wel bruikbaar om afstellingen tegen elkaar te vergelijken...
.
Dan kan je met een stopwatch ook al een hoop bereiken. versnelling meet je door de tijd van 0 tot 100km te meten.
Met die tijd kan je dan ook met gewicht en de parameters die je noemt de zelfde indicatie krijgen.
De methode die hier gebruikt word is wel erg afhankelijk van een hoop parameters. Windsnelheid en windrichting.
bandenspanning,
gewicht van de berijder,
gewicht van de brandstoftank (vol of leeg)
Op de HTS heb ik mee gewerkt aan een project voor roeisimulators die met een fan als weerstand werkte. Door de snelheid van de je voertuig te meten en de afstand te meten moet je je vermogen ook kunnen herleiden.
Basisnatuurkunde.
F= m * a.
F is je vermogen
m = de massa van je voertuig.
a is de versnelling die je mooi kan meten met een stopwatch.
als je klokt op elke 10km harder moet je daar ook je vermogen uit kunnen afleiden. Neem daar bij dan als het kan je toerental mee en je kan die vermogens curve ook afleiden.
Oh dit gaat alleen op als je in de zelfde versnelling blijft rijden.
quote:
off topic. als je keer op zandvoort bent bij een evenement kan je mij ook tegen komen. Vroeger ook gesleuteld in een team, maar tegenwoordig actief bij de hulpverleners herkenbaar aan een rood kruis op de rug. Koffie staat klaar
Geld ook voor paul
[Bericht gewijzigd door jovak op 7 augustus 2008 21:57:51]