Shock Media

Navigatie

AEG LAVATHERM 55400 wordt niet warm

Forum > Algemene elektronica > AEG LAVATHERM 55400 wordt niet warm
Naam Bericht
Filthyrich

Hallo, mijn droger AEG Lavatherm T55400 wordt niet meer warm. Heeft iemand een schema van deze droger?

Het zou natuurlijk helemaal fijn zijn als iemand het probleem herkent, en mij direct de oplossing kan vertellen

Bij voorbaat dank,
Rich
[Bericht gewijzigd door Filthyrich op 7 augustus 2008 14:14:59]
MMSoft

Ondanks ik het schema niet heb, doe ik toch een poging:

Controleer de maximaal thermostaat eens, die zit (meestal) tussen de kabel die naar het verwarmings element gaat.
Geregistreerd mikroC gebruiker
DE OLDE

En meet het element door !!
Wat Lefert levert, levert anders geen mens.
MMSoft

Verwijderd de boven plaat eens en kijk of er (een) metalen borstel(s) tegen de trommel zit(ten).

Als deze aanwezig is/zijn, dan moet(en) die goed contact maken.
Deze is/zijn van de vocht sensor, geen contact betekent voor de machine dat de was droog is...
hobby-ist

Verwarmingselement doormeten.
Overtemperatuurbeveiliging in serie met dit element mogelijk defect.
financiele bubbles zijn gevaarlijker dan elektriciteit
Stefaan Van Slycken

quote:
Op 5 augustus 2008 19:00:21 schreef MMSoft:
Verwijderd de boven plaat eens en kijk of er (een) metalen borstel(s) tegen de trommel zit(ten).

Als deze aanwezig is/zijn, dan moet(en) die goed contact maken.
Deze is/zijn van de vocht sensor, geen contact betekent voor de machine dat de was droog is...

Dit leidt algemeen gesproken eerder tot een te natte was; de meeste drogers gaan immers toch even tijdsgestuurd drogen vooraleer de meting aan te vatten.

Ik denk ook eerder richting defecte clixon/thermische zekering/verwarmingselement.
Terug van weggeweest wegens andere hobby: foto.stefaanvanslycken.be
Filthyrich

Ik heb de verwarmingssensor gemeten, deze gaf 4,9k aan dus deze is wel goed neem ik aan (en als ik m eruit heb en doorverbind gaat de droger ook piepen)
ook het borsteltje maakt gewoon verbinding met de trommel.

Heeft iemand al een schema voor mij?

P.s als ik de droger aanzet stopt hij al vrij snel weer uitzichzelf (wel zonder was, ik weet niet of dat uitmaakt)
[Bericht gewijzigd door Filthyrich op 7 augustus 2008 22:55:33]
MMSoft

quote:
Ik heb het verwarmings element gemeten, deze gaf 4,9k aan dus deze is wel goed neem ik aan (en als ik m eruit heb en doorverbind gaat de droger ook piepen)
4,9 K.Ohm is niet goed !

Dat moet meer in de buurt van 35 Ohm zijn schat ik zo
[Bericht gewijzigd door MMSoft op 7 augustus 2008 21:37:02]
DE OLDE

Als het element 4,9 kOhm meet is hij defect , stel vermogen is ruim 2000 watt bij 230v , dan is de stroom zo'n kleine 10 amp de weerstand moet dan iets zijn in de orde van zo'n 20-30 Ohm. In ieder geval ver beneden de 100 Ohm
Wat Lefert levert, levert anders geen mens.
MMSoft

Hoeveel kabeltjes zitten er aan dit element ?

Het is mogelijk dat er een temperatuur sensor bij het verwarmings element zit, en die zou wel 4,7K kunnen zijn.

quote:
Ik heb het verwarmings element gemeten, deze gaf 4,9k aan dus deze is wel goed neem ik aan (en als ik m eruit heb en doorverbind gaat de droger ook piepen)
Dan valt het nog mee, er had ook rook uit kunnen komen !
(even voor de duidelijkheid, je maakt dan kortsluiting)
[Bericht gewijzigd door MMSoft op 7 augustus 2008 21:49:24]
Dominic

Ik heb een ander probleem met deze droger dus als iemand service doc heeft graag ook naar mij

Dominic
Niks is onherstelbaar het is maar hoeveel je eraan uit wil geven
MMSoft

quote:
Hallo, mijn droger AEG Lavatherm T55400 wordt niet meer warm.
quote:
Ik heb een ander probleem met deze droger
Oh, en wij maar denken dat deze niet warm wordt .....
[Bericht gewijzigd door MMSoft op 7 augustus 2008 21:43:35]
High met Henk
Honourable Member

hmm in mijn AEG lavatherm T 520 electronic zit gewoon een clixon.....

als je die wilt hebben voor parts: gratis af te halen: ding is defect!! kan niet vinden wat: ik moet hem nog afvoeren...
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
Filthyrich

Ik weet dat er rook uit had kunnen komen, maar nu weet ik wel dat het in iedergeval niet dat element is wat kapot is.

Hij meet inderdaad 4,9kohm op het element zelf staat 4,8kohm dus dat zal wel goed zitten
MMSoft

Dan zou ik nog maar eens verder zoeken naar het 'verwarmings element'

4,9 K.Ohm is bij 230 volt slecht 11 watt (en dan rondt ik het nog naar boven af).

Daarmee krijg je de was echt niet droog !

Maar dat heeft er natuurlijk niets mee te maken, want je heb toch een ander probleem met deze droger
[Bericht gewijzigd door MMSoft op 7 augustus 2008 22:01:54]
Dominic

MMsoft .. Filthyrich en ik zijn 2 verschillende personen ...

Ik heb heb ook een probleem met deze droger maar niet het probleem wat Filthyrich heeft. Ik ben zelf ook opzoek naar de service doc vandaar dat ik het even meldde.
Niks is onherstelbaar het is maar hoeveel je eraan uit wil geven
Filthyrich

MMsoft sorry het ding wat ik doormeette is natuurlijk geen verwarmings element maar een temperatuursensor.. die doet het wel op 10,79 watt.

Het verwarmingselement is goed.
En de printplaat heb ik ook nagekeken, hier kan ik ook niets afwijkends op vinden. Maar hij wordt nog steeds niet warm.

Schema iemand?
[Bericht gewijzigd door Filthyrich op 7 augustus 2008 22:58:50]
Nieko

Gebeurt wel vaker, een element defect of de termpratuur zekeringen stuk..

EDIT,
Of was die "tempratuur sensor" van jou toevallig de tempratuur zekering (een (meestal) zwart rond dingetje met 2 aansluiting waarvan er 1 naar het element gaat en 1 van de print af komt). Als dat de termpratuur zekering zou zijn dan is dat niet goed
[Bericht gewijzigd door Nieko op 7 augustus 2008 23:05:06]
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P -->I like CMOS 4000 series<--
Zoeken in topic