| Naam |
Bericht |
spruce
|
Mensen ik vroeg me af of het proper is om een reset pin te laten zweven?
Normaal als ik reset niet gebruik knoop ik hem altijd net een 10k weerstand aan de Vcc.
Maar nu wil ik die reset pin gaan gebruiken voor een ISP 6pin header aan te knopen.
http://www.spruce.nl
|
Gerwin
|
gewoon pulluppen
en dan Reset vanaf de isp met een bc547 naar de gnd knopen
edit:
zie t2:
en het AVR board
[Bericht gewijzigd door Gerwin op 5 augustus 2008 23:35:42]
An amplifier is just a modulator for a power supply
|
Marcel
Golden Member
|
Een AVR reset pin heeft standaard een weak pull-up. Ik dacht in een datasheet gelezen te hebben dat dit kan variėren tussen 30k en 60k. Wellicht dat het nog verschilt per type. Check je datasheet.
In principe zweeft de reset pin dus nooit. Hangt je er een belasting aan en/of een lange kabel dat kan het toch nodig zijn een wat hardere pull-up (1k tot 10k) toe te passen.
Can you decode my avatar? | AVR C tutorial http://expand.xs4all.nl/avr
|
spruce
|
Ik neem aan dat de avr dragon programmer die reset line aan zijn eigen ground naar beneden trekt?
Dan heb je die transistor ook niet meer nodig lijkt me [Bericht gewijzigd door spruce op 5 augustus 2008 23:43:52]
http://www.spruce.nl
|
Christophe@WORK
|
'k Heb geen ervaring met AVR's, maar bij die PIC's zijn die lijnen floating, maw als je ze niet pull-upped, wil je PIC niet opstarten. Ik heb al ondervonden dat het reset circuit soms een zeer gevoelig circuit kan zijn. Dus voldoende aandacht ervoor is nodig, dwz.
- Je pull-up dichtbij de PIC, niet te hoog, bijv. 10K
- eventueel 'n klein filtercapje van 1nF/50V naar massa
- Een serieweerstand tussen pullup en je µC van zo'n 1 a 2K, dit beschermt tegen overstroom (bijv ESD event)
|
sven
|
in principe kan je deze bij AVR loslaten, maar het een goede gewoonte een pullup te plaatsen. Bij twijfel lees je best de datasheet en/of application notes van Atmel. Dit is de beste manier om te bepalen of die er nu wel of niet moet staan.
Even terzijde: waar halen jullie de 6 polige headers? Kan deze nergens vinden, dus blijf steeds maar de 10p versie gebruiken.
pointers don't kill programs, programmers kill programs
|
big bang
|
Wat ik ook al eens gedaan heb bij pennen die in je circuit een bepaalde functie hebben, en ook dienen als ISP pennen bij het programmeren: je verbindt de pennen rechtstreeks met de ISP connector, en de functies die je elders gebruikt kan je aan of uitschakelen met DIPswitches. Zo kan je de boel van de ISP afschakelen moest het storend zijn. Je moet dan wel letten op de stand van die switches bij het programmeren enerzijds, en bij je controller in runstatus anderzijds.
- - big bang - - [Bericht gewijzigd door big bang op 7 augustus 2008 20:39:44]
Een voordeel van dementie is dat je je eigen paaseieren kan verstoppen... ;-)
|
pros
|
quote:
Niemand verplicht je, een boxed header te gebruiken. Ik heb bij m'n eerste AVR-experiment resoluut gekozen voor een 5-polige SIL-header. Dat is heel wat eenvoudiger te routen.
Je moet in beide gevallen wel uitkijken dat je de programmeer-connector goed aansluit, maar tenslotte moet je net zo goed uitkijken als je de AVR in z'n voetje plaatst (of soldeert bij SMD-types).
Een stijgtijd van 1V/nS komt overeen met 3600000000000V/h. Pros Robaer (1995)
|
big bang
|
Ik heb er ooit eens een aantal besteld bij Farnell, ze hebben ze (ik weet niet of het nu nog is) maar je moet goed zoeken.
Dus de 2x3 uitvoering.
- - big bang - -
Een voordeel van dementie is dat je je eigen paaseieren kan verstoppen... ;-)
|
Lucky luke
|
quote:
Ik gebruik (bij PIC) RJ45 ("netwerkkabel") pluggen, zowel op mijn programmer als op mijn (bread)bord. Met een RJ45 koppelblokje hang ik dan bord en WISP aan elkaar.
voor AVR: gewoon op mijn breadbord met draadjes naar de paralelle poort, moet nog 'n progger maken.
mijn homepage. // De vraag is niet: Is ubuntu klaar voor de desktop. De vraag is of de desktop klaar is voor Ubuntu.
|