Shock Media

Navigatie

schakeling benzine/lpg

Forum > Meten & meetapparatuur > schakeling benzine/lpg
Naam Bericht
lady dutch

In een topic wordt gesproken over meting van Tps sensor (hoe dit eenvoudig door te meten is).
De topic is inmiddels gesloten.
Ik heb open omega op lpg g3 maar deze wil steeds terug naar benzine. Er wordt gezegd dat het gasklephuis vervuild is (deze vernieuwen is optie) maar lijkt me dat ik dan toch weer met dit zelfde probleem terugkom (vervuiling zou in tank zitten. Misschien is er wel iets anders aan de hand.
Kortom weet iemand hoe bovenstaand te meten is.
Fuzzbass

Je zult toch wat meer uitleg moeten geven. Ik neem aan dat je een Opel Omega bedoelt. Wat doe je als je normaal de auto start, en wat gebeurt er daarna? Wat is het bouwjaar van de auto en het fabrikaat en bouwjaar van de LPG installatie?

Iemand van Vialle heeft me ooit verteld dat het automatisch omschakelen van (starten op) benzine naar gas pas gebeurt als de lambdasonde een paar keer gependeld heeft. Dat is na een seconde of 20. Als de lambdasonde defect is (of het verwarmingselementje) dan zal de LPG computer hier over struikelen.
[Bericht gewijzigd door Fuzzbass op 6 augustus 2008 21:41:58]
| Elektronica: Fuzzcraft | Fotografie: Fuzzphoto |
shiptronic
Golden Member

Als het een Koltec/opel installatie is ( zwarte schakelaar met rood lampje of schaklaar met LED's waarvan er een na het starten even rood/orange knippert) schakeld deze terug als het mangesel telang rijk of arm is.

heeft niks met TPS te maken, gasklephuis schoonmaken hmmmm , ze bedoelen waarschijnlijk verdeelhuis.

dat kan kloppen.

Test:

Rijd weg en schakel naar de 2 , laat het toerental zakken tot +/- 1000 RPM en trap het gas pedaal voledig in, nu moet de auto soepel optrekken, zoniet of het verdeelhuis is vervuild (niet schuren = weggooien !!!! +350 €) of de ontsteking laat het afweten.

geen topic voor CO, verder via mail
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
lady dutch

Hm In ieder geval een paar opties
De opel omega 2.8 xe is van 1995, de gasinstallatie zal ik morgen even kijken.
In het begin moest ik ongeveer 1 km rijden dan schakelde hij keurig om
Nu moet ik bijna 6 km rijden en dan nog gaat hij terug. min of meer pendelen.
Maar heeft de auto in de zon gestaan dan gaat hij meteen op gas en gaat later steeds weer terug.

En lambdasonde heb ik nog niet aan gedacht (is dit uit te lezen)
Lijkt me dat ik dan op benzine ook problemen heb.
shiptronic
Golden Member

aha, er zit een Temp sensor in voor het koelwater

2 draden, Bruin en Blauw/Rood, deze gaan ook wel eens stuk, als de gemneten Temp. onder de 20 gC komt schakelt de installatie terug naar benzine.

ook voorkomende fout/ontwerp fout :

Tempsensor zit op de uitgang van de verdamper, en dan in samen werking met dunne koelwaterslangen (8mm) , waarbij maar 1 slang van de kachel is inderbroken (16mm) deze geven bij oude wordende auto teweinig flow.

2 T-stukken plaatsen en en 16mm tules in de verdamper zetten (ook nieuwe houder voor de Temp sensor (16mm) als deze in de slangemonteerd zit en niet op de verdamper.

maar om zeker te zijn wat er aan de hand is , even rijden met de laptop en je ziet precies wat er gebeurt, koelwater temp te laag, of Lambda waarde die afwijkt.
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
Zoeken in topic