| Naam |
Bericht |
joost53
|
hallo,
is het mogenlijk om een verloop te maken (of beter nog kopen)
om sd kaarten te kunnen gebruiken in een telefoon waar memory stick pro duo in zit?
Mijn eerste soldeerbout:)
|
GJ_
Moderator
|
http://www.avantius.nl/index1.html?target=d7.html&gclid=...1Qod3kllqA
geen idee wat pro duo is maar dit was het eerst wat ik zag bij google. Die pro duo kaartjes kosten ook al niks dus wat is het voordeel? [Bericht gewijzigd door GJ_ op 6 augustus 2008 20:51:05]
www.xj3.nl
|
joost53
|
dat is een microSD adapter voor 8 euro dat is niet wat ik zoek... 
en memory stick duo pro http://pan.fotovista.com/dev/0/4/32220040/l_32220040.jpg
zijn gouw 20 euro voor 1 gig.. en sd kaarten maar 5 tot 8 euro.. er zit dus degelijk verschil in prijs.
edit:
ik zie al wat je fout deed, je zocht voor pro duo... je moet zoeken naar 'memory stick pro duo' en dan nog als je zoekt naar pro duo zie je het kaartje alsnog als eerste [Bericht gewijzigd door joost53 op 6 augustus 2008 21:26:32]
|
klein is fijn
Moderator
|
Iets beter lezen volgende keer? quote: Memory Stick Pro Duo Adapter voor MicroSD
Met deze adapter kunt u eenvoudig van Uw Micro sd kaart een Memory stick pro duo maken. [Bericht gewijzigd door klein is fijn op 6 augustus 2008 21:35:32]
kif is in weer terug uit Japan. Lees meer op http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan
|
Switching Power
Golden Member
|
Klik om twee micro sd kaartjes om te zetten in een pro duo (is wel in het japans)
Weet niet zo gauw een webshop maar op ebay moeten ze wel staan.
Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP | PSN: pietja
|
joost53
|
ik denk niet dat jullie het snappen..
ik wil een Sd kaart omzetten naar memory stick pro duo
|
GJ_
Moderator
|
Dat doet die adapter toch? Zo kippig kan ik toch niet zijn na 1 pint Guinness?
www.xj3.nl
|
Arco
|
quote:
ik denk niet dat jullie het snappen..
ik wil een Sd kaart omzetten naar memory stick pro duo
Dat gaat natuurlijk niet. Een SD card is groter...
Enige optie is zoals gezegd Micro-SD...
Arco
|
GJ_
Moderator
|
Gaat het om het onderscheid microSD/SD? Qua prijs maakt dat toch niks uit? En idd, een SD is nogal te groot.
www.xj3.nl
|
buzzer
Golden Member
|
is denk wel mogelijk. in mijn psp kan ik gewone sdkaarten en pro duo's douwen
verbeter me maar als ik het fout heb... || je mag me altijd toevoegen op msn;)
|
Arco
|
quote: in mijn psp kan ik gewone sdkaarten en pro duo's douwen
Dat lijkt me sterk dat ze in hetzelfde slot passen. Bijna alles aan de 2 kaarten is anders...
Arco
|
2N3055
|
Linksboven een memorystick pro-duo, rechtsboven een sd en links onder een xd card.
In een PSP krijg je echt niks anders dan de Mpro. Verloopjes bestaan dus ook niet, je kunt niet een grote sd kaart opeens verkleinen met een verloopje.
Verloopjes om een MPRO-duo in een sd slot te proppen bestaan wel, deze kreeg ik bij mijn Mpro-duo
Edit: Dat linkje van GJ_ ziet er wel goed uit, kun je inderdaad van een micro-sd een Mpro-duo maken. [Bericht gewijzigd door 2N3055 op 7 augustus 2008 00:46:19]
www.evertdekker.com
|
joost53
|
micro sd is ook goedkoop  wist ik niet  kan ik wel zo'n verloopje kopen, trouwens alle kaarten zijn het afgelopen jaar flink naar beneden gegaan qua prijs  dus veel verschilt het niet.. maar het leek me handig om een sd kaart te gebruiken omdat hij veel gebruikt word rond het huis  zoals wii, camera etc.
maar bedankt voor de info
EDIT:
trouwens als je een Memory stick duo pro opent (of voor licht houd) dan zie je dat er een kleiner kaartje inzit, iemand een idee wat dat is? [Bericht gewijzigd door joost53 op 7 augustus 2008 18:42:17]
|
riktw
|
als het een klein zwart blokje is dan is dat het werkelijke geheugen.
maar een 1GB pro duo kaart kost ook maar 11 euro hoor.
zie link van GJ_
alles kan en dat moet kunnen!
|
joost53
|
wow! niet gezien 
ik was een half jaar geleden bij mediamarkt en toen waren ze 25 tot 30 euro ofzoiets.
ik wist niet dat ze afgesprijst waren. nou ja dan hoeft het al niet meer
|
GJ_
Moderator
|
Ja, geheugenkaartjes zijn een ramp voor de detailhandel. Het ene moment koop ik ze voor een habbekrats bij Nedis, twee weken later zijn ze gewoon bij de computerwinkel hier aan de overkant een heel stuk goedkoper. Dan komen de nieuwe (meer geheugen) en begint het hele verhaal weer van voren af aan. Vorig jaar betaalde je nog flink voor een 1Gb kaartje, nu zijn ze (bijna) niet meer te koop (alleen oude voorraad).
Zo'n race heeft ook zo z'n nadelen. Oudere apparatuur weet soms geen raad met die grote geheugens, de passende kleine zijn niet meer te koop.
De grote verliezer is uiteraard het milieu omdat mensen zo bijna gedwongen worden van tijd tot tijd nieuwe electronica te kopen. De meesten hebben dat niet eens in de gaten omdat de behoefte meegroeit, geholpen door keiharde reclames. Vooral sluikreclames in bv TV bladen en soaps doen het uitstekend. Welke tiener wil er bv langer dan een jaar met hetzelfde mobieltje gezien worden? En oude spelcomputers zijn plotseling volledig uit de gratie als er weer een nieuwe komt, met nieuwe spelletjes natuurlijk.
sorry, ik dwaal even af....
www.xj3.nl
|