Shock Media

Navigatie

Ringleiding aan Laptop

Forum > Algemene elektronica > Ringleiding aan Laptop
Naam Bericht
VirtueelRobot

Beste Allemaal,

Is het ook mogelijk om aan mijn laptop een ringleiding aan te sluiten,zijn er ook nog specifieke zaken waar ik aan moet denken.

mvg
Vr
Sine
Moderator

Dat kan prima, een standaard ringleiding is niet meer dan een lus draad die via een impedantie trafo aan een versterker hangt.
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
VirtueelRobot

Bedankt Sine voor je reactie, dus ik krijg geen problemen dat de ringleiding teveel stroom trekt.

Vr
Sine
Moderator

Ah, direct bedoel je

Nee, je heb daar echt wel iets van een power amp bij nodig.
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
DE OLDE

Of een speciale ringleidingversterker of een gewone stevige versterker met een trafo of alternatief i.p.v. trafo een meerdadrige kabel en dan de aders steeds doorlussen zodat je zo'n 5 windingen krijgt. In dicatie vermogen versterker ca 1 watt/mē.
Wat Lefert levert, levert anders geen mens.
No_Brain

De meest simpele ringleidingversterkers zijn niks anders als een klein microfoontje die je voor de TV hangt met een lange kabel. Als je dit microfoontje aan je pc geluidskaart koppelt ben je er.
"What are we going to do tonight, Brain?". "Same thing we do every night, Pinky: try to take over the world!"
Nico.c

Nee, een ringleiding is een laagohmige belasting. Het mooiste is een speciale ringleidingversterker die laagohmige belastingen aan kan.

Maar met een normale audio versterker kun je ook goede resultaten krijgen met een kleine lus (om een bankstel of een zithoek). Neem een 5 Ohm weerstand van 20W en zet de lus (1x 0,8mm uit een telefoonkabel) met de weerstand in serie en sluit dit aan op de versterker. Met meerdere windingen of een impedantietrafo help je de hoge tonen om zeep (niet doen dus). Met een goede ringleidinginstallatie kun je een zeer goede geluidskwaliteit krijgen.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 8 augustus 2008 22:04:06]
thevel
Golden Member

Er zijn ringleiding "matjes" te koop welke je b.v in de auto achter de stoel hangt.
Deze matjes kun je rechtstreeks op de speaker uitgang van b.v een portofoon aansluiten.
Op korte afstand werkt het uitstekend.
Waar de matjes te koop zijn weet ik niet.
Ben gestopt als elektricien, kon niet meer tegen de spanning.
VirtueelRobot

Dank je wel voor de informatie.

Ik heb een adres gevonden http://www.oorakel.nl/,
zal daar ook gaan vragen,wat de mogelijkheden zijn.

mvg
Vr
Zoeken in topic