Shock Media

Navigatie

reclame

Forum > Site feedback > reclame
Naam Bericht
eagle987

Toevallig ben ik een boek aan het lezen "elektronica voor dummies" (zeer interessant trouwens) en daarin komt een vermelding naar jullie site in voor

ik citeer even:
Natuurlijk houden de elektronicaprojecten niet op als je klaar bent met dit boek. Zo zijn op internet allerlei sites met knutselprojecten te vinden; kijk bijvoorbeeld eens op http://www.circuitsonline.net/ . Het leuke van elektronica is dat er altijd wel iets nieuws te ontdekken valt.

nu vroeg ik me af of jullie daar toestemming voor hebben moeten geven?
Er staan verder ook nog erg interessante tips in, wist je bijvoorbeeld dat je door een LED te belichten een spanning kunt opwekken?
in theorie kan je zo je eigen zonnepaneeltje maken ik kan uit een groene LED maximum een halve Volt krijgen als ik het belicht met een gloeilamp
na desperate housewives kwam er desperate-electronics, zij kwamen terecht op deze site :)
MMSoft

quote:
Er staan verder ook nog erg interessante tips in, wist je bijvoorbeeld dat je door een LED te belichten een spanning kunt opwekken?
Het (beroerde) rendement staat er zeker niet bij ?
[Bericht gewijzigd door MMSoft op 7 augustus 2008 20:06:21]
Geregistreerd mikroC gebruiker
eagle987

dat moet je helaas zelf uitzoeken
na desperate housewives kwam er desperate-electronics, zij kwamen terecht op deze site :)
lcd_killer

Ik zou het antwoord ook wel willen weten.
Niemand een ontopic antwoord ?
pros

Een LED die spanning opwekt als er licht op valt? Ja zeker! Een gewone diode in glazen omhulsel doet dat ook. Maar de opgewekte spanning is zeeer klein.
Een stijgtijd van 1V/nS komt overeen met 3600000000000V/h. Pros Robaer (1995)
MMSoft

Een diode geeft toch ook een kleine spanning als deze warm wordt ?
Ik zie nog wel eens een diode die als (referentie) temperatuur meting wordt gebruikt.

LED als sensor:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/39938/1/LED+als+sensor
Geregistreerd mikroC gebruiker
eagle987

helaas, als ik de stroom probeer te meten die de Led geeft komt ik niet hoger dan 7 microampère, de spanning daalt tot 6 millivolt

niet rendabel dus...
timmie

volgens mij hoef je geen toestemming te vragen als je alleen verwijst naar een site.

maar moet je wel toestemming vragen als je direct materiaal van de site in je werk gebruikt.

overgens is er al eens een iets over een tafel met leds gepost die beruste op het systeem van licht meten met een led.
DMX interface
eagle987

wat betekent dat lampje eigenlijk naast een topic?
soms duurt het een dag voor het weg is en soms enkele uren..
timmie

heeft te maken met de status als je een half uur inactief bent dan verdwijnt het weer geloof ik.

maar het staat ergens gepost ik denk dat je met de zoekfunctie een heel eind komt.
DMX interface
Jouke
Golden Member

dan is er minsten één nieuwe post geplaatst in dat topic na de laatste keer dat je keek
http://blip.tv/users/view/make
Henry S.
Moderator

quote:
Op 7 augustus 2008 18:39:22 schreef eagle987:
nu vroeg ik me af of jullie daar toestemming voor hebben moeten geven?

Waarom zou je dat willen weten, en waarom is daar toestemmimng voor nodig?
quote:
Op 8 augustus 2008 15:42:27 schreef eagle987:
wat betekent dat lampje eigenlijk naast een topic?
soms duurt het een dag voor het weg is en soms enkele uren..

Probeer de zoekfunctie eens.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
Lithium

Mss je muis er even op houden dan zie je een kleine hint
[Bericht gewijzigd door Lithium op 22 augustus 2008 13:58:04]
Wat is groot wat is klein? Wat is duur en wat is goedkoop? Alles is relatief!
Zoeken in topic