Shock Media

Navigatie

tv 32pw9544/12

Forum > Video & TV > tv 32pw9544/12 1 | 2 | Volgende >>
Naam Bericht
jvk

ik de match line ,silver schadow 32pw9544/12
philips .ik keek tv en poef uit zwart doet niks meer
wie weet wat dat kan zijn wie kan me helpen
alvast bedankt jvk
william1967

iets meer info is wel handiger,brand het rode ledje nog?
knipperd de led,zoemt het toestel bij inschakelen enzovoorts...
jvk

niks brand ledje ook niet zoemt niet niks niks
johansson99
Golden Member

Netschakelaar, hoofdzekering en voeding controleren.

Loslopende dieren (en vrouwen) in huis? Dan netkabel van tv tot stekker nazien.
Groetjes Johan
jvk

ik hoor de toen wel een harde pats
jvk

hoofdzekering waar zit die
johansson99
Golden Member

dichtbij netsnoer

Als de zekering eruit ligt, mag je de voeding controleren en demagnetisatie.
Geen ervaring met tv herstellingen? Laten herstellen!!!
Een md2.25 heeft veel electronica.
[Bericht gewijzigd door johansson99 op 12 augustus 2008 12:54:22]
jvk

hoofdzekering is wit met kleuren streepjes hij heel
johansson99
Golden Member

Dan netschakelaar doormeten
jvk

waar zit die
johansson99
Golden Member

voorkant op het chassis. Dichtbij hoofdzekering. Onder de beeldbuis
[Bericht gewijzigd door johansson99 op 12 augustus 2008 13:07:44]
maartenbakker

Of gewoon netschakelaar verwijderen en voor inspectie openmaken indien het een wit model is met in zwarte computerletters opgeprinte datum in de vorm xx-xx-xx. De kans is dan groot dat hij van binnen geheel verkoold is. Zo nee, dan kan je verder foutzoeken in het toestel door inplaats van de schakelaar tijdelijk even doorverbindingen aan te brengen (schakelaar niet hergebruiken). Zo ja, dan is de kans groot dat het toestel met een nieuwe schakelaar weer goed speelt.
jvk

kom ik niet bij ik hoorden echt een klap
jvk

kan die kabel er uit van de hoogspanning .niet op het beeld hoor
jvk

kan de schakelaar het zijn de aan uit
knop
jvk

match line ,silver schadow 32pw9544/12 philip
wie heeft er een foto van de aan uit knop
binnen in dan he
TiT@n

Denk dat het het beste is als je er niet zelf in gaat prullen. En pas op, je kan een flinke tik krijgen als je er in gaat zitten wroeten.
maartenbakker

Laat die HSP kabel maar lekker zitten, daar hoef je voorlopig niet in de buurt te zijn. De aan-uit schakelaar zit van binnen recht achter de aan-uit knop aan de buitenkant (klinkt logisch lijkt me). Als hij wit is zoals door mij beschreven is de kans best groot dat het de veroorzaker is van je problemen.
jvk

de wite schakelaar is niet zwart van binnen maarten en nu
maartenbakker

Dat is dan ook de eerste ooit die nog goed is, ik vervang ze zelf altijd en maak ze dan naderhand open en heb nog nooit een goede gezien...

Als ik het goed begrijp heb je niet zoveel idee over electronica of foutzoeken, maar de volgende stap zou zijn om in plaats van de netschakelaar even twee doorverbindingen aan te brengen (ik houd er niet zo van om een schakelaar die open is geweest opnieuw te gebruiken, zeker niet als het een type is dat normaal erg veel stuk gaat). Dan even voor de zekerheid testen of de TV niet per ongeluk toch weer werkt.

Dan de voeding op slechte solderingen controleren.

Als dat niets oplevert vervolgens de voeding testen met als belasting een lamp aan de +B (de spanning die normaal naar de lijntrap gaat). Het opstartgedrag (wat je moet doen om te zorgen dat de voeding niet in standby of beveiliging gaat bij testen) weet ik even niet dus zou je in de service manual moeten kijken of aan een monteur moeten vragen die regelmatig een MD2 onder handen heeft.

Brandt de lamp niet, dan zal je aan de hand van het schema moeten gaan foutzoeken in de voeding zelf. Dat is niet echt voor beginners: je hebt liefst een scheidingstrafo nodig en uitschieten met een meetpen kan een hoop schade opleveren.

Jammer dat de netzekering nog heel is, anders had ik aanbevolen om even de blauwe c'tjes bij de schakel-FET na te kijken en de bruggelijkrichter. Kan natuurlijk sowieso geen kwaad om dat alsnog te doen, je weet maar nooit.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 12 augustus 2008 20:50:09]
jvk

ga morgen door met zoeken naar kontakt breuk al vast dank
maarten
jvk

heb jij geen tijd om tekijken???maarten
ik zit in zeist
jvk

help woont er niet iemand in de beurt
van zeist
jvk

hoe verbintje de net schakelaar door van de tv
maartenbakker

Nee sorry ik zit niet echt in de buurt. Rond Zeist zal toch wel iemand te vinden zijn? Plaats anders even een oproepje in vraag&aanbod misschien dat daar iemand meeleest. Een normaal reparatiebedrijf hoeft ook niet altijd de hoofdprijs te hebben, je kan altijd even naar de tarieven informeren. Zeg er vantevoren eerlijk bij wat je gedaan hebt dan kunnen ze inschatten dat het ze er geen extra werk aan hebben. Vaak willen reparateurs namelijk nog wel eens ruim schatten als ze zien dat het toestel al open geweest is.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 13 augustus 2008 15:18:35]
Zoeken in topic 1 | 2 | Volgende >>