| Naam |
Bericht |
siera1
|
Gegroet,
ik ben in het bezit van een Philips TV-toestel waarvan het beeld grillig is. De mate van grilligheid verminderd naarmate het toestel aanstaat, maar verdwijnt nooit volledig.
|
elektro-manneke
|
Wat is het type/chassis?
elco's in de afbuiging?
|
hobby-ist
|
Welk type tv is het?
Achterop de tv zit een papieren sticker met 28PW67 GR2.4 of zoiets. Wat staat er bij jou op?
en misschien als je het weet, hoe oud is de tv? [Bericht gewijzigd door hobby-ist op 12 augustus 2008 22:38:55]
financiele bubbles zijn gevaarlijker dan elektriciteit
|
weetal
|
dit noemen ze ook wel muizetandjes.
waarschijnlijk is de condensator van voeding lijnstuurtrap stuk.
sommige oudere philips deden dit ook als de condensatoren op voeding lijneindtrap slecht werden.
gr, weetal
als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!
|
elektro-manneke
|
Overegens, dat soort zigzag lijntjes krijg je ook vaak bij analoge tv ontvangst en composiet signalen, vooral bij bepaalde kleurscheidingen(comb filters loste dit op). Maar gezien het verminderd na langer aan staan zal het inderdaad een elco zijn.
|
Zoef de Haas.
|
Ik weet nog steeds geen type. Is het een 100Hz bak, dan die SMD elco's in de featurebox vervangen. Vooral die van 100Uf zijn vaak verlopen. Past er 220Uf in en dat is meestal wel het geval, dan die er in zetten.
Groetjes Hans.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
|
siera1
|
Het type is: 28CE6290/10B
En blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem.
|
elektro-manneke
|
Das een cp110 chassis. Lang geleden nog zelf gehad, leuk ding.
Probeer de tips die daar staan maar eens.
|
maartenbakker
|
Een bekende fout van de CP110. De beide elco's in de voeding van de lijntrap zijn rot (volgens het andere tpoic zouden dit 2670 en 2671 moeten zijn), en dit is een van de weinige televisies waar het meteen weer mis kan gaan als je er geen goeie kwaliteit in stopt. Ik heb zo'n toestel al wel eens na een paar dagen spelen met dezelfde klacht terug gehad... [Bericht gewijzigd door maartenbakker op 13 augustus 2008 18:35:12]
|
weetal
|
dat gaf ik ook al aan in mijn post.
gr, weetal
als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!
|
maartenbakker
|
Jij gaf aan dat het algemeen zo kon zijn, maar afhankelijk van de kennis van de TS is een specifieke tip als aanvulling altijd handig, zeker als het toch op details net iets anders is (2 condensatoren altijd allebei vervangen en de belasting qua rimpel is kennelijk bovengemiddeld zwaar).
|
Zoef de Haas.
|
Dat is inderdaad een bekende fout in dat type. Als je dan toch bezig bent, vervang dan ook gelijk die 1000Uf elco bij de lijntrafo, anders grote kans dat er binnenkort vert. witte en zwarte balken aan de linkerkant van het beeld verschijnen.
Groetjes Hans.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
|
Wardje
|
De elco op de driver transistor
Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening
|
siera1
|
Gegroet,
Bedankt voor alle antwoorden, voorlopig ga ik het zo laten daar de "muizentandjes" nog geen vervelende proporties aannemen. Ik veronderstel dat dit nog zo zal worden, waardoor ik een beroep kan doen op dit topic.
|
hobby-ist
|
Naar zo'n slecht beeld ga je toch niet kijken?
Volgens mij is dat slecht voor je ogen.
financiele bubbles zijn gevaarlijker dan elektriciteit
|
elektro-manneke
|
Als je weet hoe de gemiddelde lcd eruit ziet qua beeld, en
dat ziet toch bijna niemand.(artifacts)
Zal niet zo doorkijken, als je echt pech hebt vliegt die elco nog om je oren en laat een hoop puinhoop achter.
|