| Naam |
Bericht |
Henry S.
Moderator
|
quote:
Niet dus.
En je configuratie klopt sowieso niet, je geeft in je programma aan 4 lijnen te gebruiken.
De datasheet geeft ook niet aan of dit display HD44780 compatibel is. [Bericht gewijzigd door Henry S. op 20 augustus 2008 18:29:49]
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
patrick valk
|
srry kleine typefout heb het al hersteld
FPGA RULE'S !!!
|
Henry S.
Moderator
|
Zie m'n toevoeging.
|
patrick valk
|
ja maar dat kan toch niks uitmaken ze worden niet gebruikt
ik hat het zou om hem te testen in 8-bit
FPGA RULE'S !!!
|
Twabi2
|
LCD is compatibel:
quote: The ST7066U has pin function compatibility with the HD44780, KS0066 and SED1278 that allows the user to easily replace it with an ST7066U.
Los daarvan, ff een stukje software installeren om een schema te tekenen is maar een zeeeer kleine moeite als je echt geholpen wilt worden. Quid pro quo! [Bericht gewijzigd door Twabi2 op 20 augustus 2008 19:37:19]
The Space Shuttle Simulator
|
patrick valk
|
ja maar ik kan niet zo goed om gaan met die programma's ik heb wel lochmaster maar dat heef niet veel nut voor dit
FPGA RULE'S !!!
|
Henry S.
Moderator
|
quote:
Sinds wanneer is een pen en een stuk papier software?
|
patrick valk
|
http://www.uploadarchief.net/files/download/kopie%20van%20img001.jpg
hier is die dan er zitten wat spel fouten in maar daar moeten Julie effen overheen kijken en van die connector dat heb ik niet verkeerd geschreven die hoort zo zat al zo
FPGA RULE'S !!!
|
Twabi2
|
quote:
Wacht... je kan niet met simpele software omgaan, maar je wilt er wel zelf gaan schrijven?
Dat is zoals willen een marathon lopen als je nog niet eens benen hebt.
|
patrick valk
|
nee ik heb het weer verkeerd gezegd
ik kan het wel maar dat kost me veel tijd en zo als het nu is heb ik er 10 minuten overgedaan
en mijn pc is de laatste tijd koppig
FPGA RULE'S !!!
|
Twabi2
|
Dat is geen excuus. Als jij verwacht dat mensen tijd gaan steken in het zoeken naar een oplossing,
dan mag je op zijn minst er zelf ook wat tijd in steken.
Shiptronic vroeg op dinsdag 19 augustus 2008, om 22:32:06 of je een schema kon maken. Ondertussen zijn we bijna 48 uur later en nog geen stap verder...
Wat ik kan lezen op je schema ziet er juist uit, maar van de andere helft versta ik niets.
Je hebt daar oa iets van Portch met een vraagteken staan, er staat ook ergens "voord" ofzo met een weerstandje of een pot... [Bericht gewijzigd door Twabi2 op 21 augustus 2008 19:23:02]
|
patrick valk
|
voord moet vo zijn en daarnaast gnd
portch moet portc.2zijn
en ? staat omdat ik de weerstand niet weet die daar zit de led brand niet door dus dat is goed 'en dat is alleen om te testen of de pic loopt' [Bericht gewijzigd door patrick valk op 21 augustus 2008 19:39:36]
FPGA RULE'S !!!
|
Twabi2
|
Ok, en toch zou ik het vriendelijker vinden als je ff de moeite deed om een schema op pc te maken, maargoed.
Probeer anders eens eerst met maar 1 segment, dus met slechts 1 enable aangesloten. Als dat werkend is, kan je de stap naar 2 maken.
Volgens mij gaat het mis bij het initialiseren, aangezien je niets te zien krijgt.
|
patrick valk
|
nu blijft die in de reset hangen
nu blijft de led knipperen [Bericht gewijzigd door patrick valk op 22 augustus 2008 16:54:55]
FPGA RULE'S !!!
|
Twabi2
|
Iets leren kost nu eenmaal tijd, en als jij die er niet wilt in steken, dan laat ik het hier bij. Nog veel succes!
|
patrick valk
|
ik blijf toch doorgaan tot het me lukt
en ik zou het jammer vinden als u me niet meer wild helpen [Bericht gewijzigd door patrick valk op 22 augustus 2008 16:58:20]
FPGA RULE'S !!!
|
patrick valk
|
het reset probleem is al opgelost
klein vraagje ik wou deze gaan proberen http://www.epemag.wimborne.co.uk/lcd1.pdf
maar kan ik ook een anderen weerstand dan 4k7 nemen ???
ik dacht laat ik dat is gaan proberen omdat die het met mijn pic16f877 niet doet
maar laat maar hoor (kloten zooi)dit word zeker een kick
Heel goed http://www.circuitsonline.net/forum/faq#topickicks lezen! [Bericht gewijzigd door Henry S. op 22 augustus 2008 21:06:10]
FPGA RULE'S !!!
|
Henry S.
Moderator
|
Waarde mag van alles zijn zolang de schakelaars niet uitbranden of de 5V op de databus niet meer gehaalt wordt, 1-10k heb je vast wel.
@tekening: Moeten we allemaal een stijve nek krijgen? Draaien doe je voortaan zelf aub.
Die connector, jij zegt 13 en 14 omgedraaid, hoezo?
Toevallig is dat wel de voeding...
En de BL niet rechtstreeks op 5V!
Edit: Als je niet lezen kan dan volgen er idd maatregelen, je post is geedit wegens kicken, en dan kick je nog eens.
Laatste waarschuwing, je weet het donders goed. [Bericht gewijzigd door Henry S. op 22 augustus 2008 21:05:53]
|
patrick valk
|
mijn excuses maar ik heb niet echt me dag en toen kwam ook dit nog dik in mijn post te staan '
Heel goed http://www.circuitsonline.net/forum/faq#topickicks lezen! '
maar als u zou willen kunt u dit dan uit mijn vorige post halen 'maar laat maar hoor (kloten zooi)dit word zeker een kick'
was niet erg slim van mij
en van die connector is zo voor die oude print ik weet niet wat die print doet ik kreeg hem er gratis bij omdat die het initialiseren niet goed meer de, ik heb die connector nagemeten [Bericht gewijzigd door patrick valk op 22 augustus 2008 21:41:05]
FPGA RULE'S !!!
|
Henry S.
Moderator
|
Waarschijnlijk tijd om het display laten voor wat het is en een andere gaan gebruiken.
|
patrick valk
|
maar het vreemde is ik heb dat nu met die schakelaars en nu doet die het tot nu toe wel ben nog bezig om er letters op te krijgen maar zo een streepje op de plek van de cursor wekt al wel
FPGA RULE'S !!!
|
Henry S.
Moderator
|
Dat verrast me weer, is het toch je programma, of aansluitingen op de pic.
|
patrick valk
|
ik ga het zondag nakijken ' opnieuw bouwen had niet genoeg ruimte voor allebei ' nu staat mijn hoofd er niet naar en ik ben morgen niet thuis
of zou ik het is met mijn pic16f819 proberen met een kristal van 25 mHz [Bericht gewijzigd door patrick valk op 22 augustus 2008 22:25:58]
FPGA RULE'S !!!
|
patrick valk
|
yeeeee !!!
hij doet het
met deze simpele code kan ik al 2 regels aansturen die anderen 2 gaan me ook wel lukken
bedankt voor alle hulp
DEVICE 16F819
XTAL 25
ALL_DIGITAL ON
DECLARE LCD_LINES 2
DELAYMS 500
CLS ;Wis scherm en zet cursor links bovenaan
PRINT AT 1,1, "PIC Basic cursus" ;Plaats tekst op het display
END ;Einde programma
YEEEE !!!
alles wekt nu super
BEDANKT VOOR ALLE HULP !!! [Bericht gewijzigd door patrick valk op 24 augustus 2008 20:59:45]
FPGA RULE'S !!!
|