Shock Media

Navigatie

Panasonic NV-SD220EG

Forum > Video & TV > Panasonic NV-SD220EG
Naam Bericht
D.J.

Hallo,

Ik heb hier een video NV-SD220EG,
de cassette wordt aangenomen, de band draait niet
en de cassette wordt meteen weer uitgeworpen.
Foutmelding 2 komt op de display.
De mode sw. heb ik vervangen, maar geen verbetering.

Heeft iemand nog een idee ?
Alvast bedankt.

D.J.
william1967

controleer de motor coupling eens,kan zijn dat hier een scheurtje inzit waardoor de loading motor slipt
D.J.

Kan ik die motor zomaar demonteren of moet je een bepaalde
werkwijze volgen.
Ik heb een schema van het toestel van het internet
maar er staat niets in over hoe je die motor moet
demonteren.

Alvast bedankt
Zoef de Haas.

Dat is een kwestie van een schroef er uit draaien en de plastic unit met motor er uit schuiven. Onder de worm op de as van de motor zit een heel dun kunststof busje met een platte kant op het einde en dat busje zal gescheurd zijn. Ergens moet ik ze nog hebben liggen, alleen weet ik even niet meer waar. Ook kan je de motor gewoon vervangen, dan zit het busje er al op. De kosten zijn dan, waren, 6.20€, dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Groetjes Hans.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
D.J.

De motor coupling is in orde er zit geen scheurje in,
het toestel neemt de cassette perfect aan maar de
aandrukrol gaat enkel naar beneden maar gaat niet helemaal
op zijn plaats vandaar dat de band niet draait,
de cassette komt dan ook na enkele ogenblikken er weer uit

Wat is hier het probleem ?
Zoef de Haas.

Gegarandeerd dat het asje toch slipt! Zet er gewoon een nieuwe in, dat scheurtje is ook bijna niet te zien.

Groetjes Hans.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
peter60

De loadingmotor (of couplingmotor) kan enkel gedemonteerd worden door eerst het volledige deck uit het toestel te nemen.

Je kan dit eenvoudig op de volgende wijze controleren of het asje slipt.

duw de cassette lade naar binnen zonder een cassette erin, als de lade vertrekt zal deze halfweg blokkeren door mechanische veiligheden zodat de lade er niet volledig in gaat. Als de loading motor nu hoorbaar verder blijft draaien slipt het asje. Als de loadingmotor stopt met draaien zodra de lade blokkeert is de loadingmotor nog in orde.

Dan eventueel de fout zoeken in de positie switch of in de timing plaat, deze kan gescheurd zijn waardoor het mekaniek blokkeerd. Deze twee laatste mogelijheden zijn niet zo simpel te herstellen dan de loadingmotor.
[Bericht gewijzigd door peter60 op 19 augustus 2008 16:54:23]
peter
Zoeken in topic