Bij jack is het zoals te verwachten: tip (+), Ring (-), shield afscherming.
De metalen behuizingen van de XLR connectoren hebben vaak eigen aansluitingen, deze laat ik altijd zweven om de verbinding zo voorspelbaar mogelijk te houden (stel dat een patchpaneel aan een 'vreemde' PE hangt), het zal qua EMC echter vast beter zijn alles gewoon aan shield te hangen.
Voor een min of meer volledig overzicht van de gebruikenlijke audio verloopjes kun je ook even kijken achterin een willekeurige Soundcraft usermanual, b.v. van
deze mixer (sorry, laat zich niet direct linken)
Voor normale audioverbindingen gebruik je symmetrische afgeschermde audiokabel (Tasker C128 of een van de vele gelijksoortige kabels), voor asymetrisch kun je op zich gewoon dezelfde kabel gebruiken waarbij je return en shield samenneemt.
Ik heb iets tegen kabels met conductive plastic er in, maar dat is vast subjectief
Bij overgang van asy naar normaal kan een stopweerstandje in de return gelijk aan de uitgangsimp. van het apparaat de boel een stuk symmetrischer maken en interferentie schelen.
Voor luidsprekers zou ik vandaag de dag liever speacons gebruiken met de bijbehorende ronde luidsprekerkabel.
Pinouts.