Shock Media

Navigatie

xlr solderen

Forum > Audio > xlr solderen
Naam Bericht
radiodj-fm

Hallo allemaal
ik heb gister losse xlr pluggen en chassisdelen aangeschaft nu wil ik ze gaan solderen maar weet niet
hoe ik ze moet solderen en welke kabels ik moet solderen
kan iemand mij een schema maken hoe je de xlr connetors met elkaar kunt verbinden
ik zou graag willen weten
van xlr mannelijk naar xlr vrouwelijk
en xlr mannelijk naar jack
en xlr vrouwelijk naar jack
en kan iemand dan ook een link sturen van de kabels die ik nodig heb
ik heb ook geen idee welke kabels ik daarvoor moet gebruiken

alvast bedankt
bassie-

Pinout

Daarin staat alles wat je moet weten.

Type kabel is afhankelijk van wat je doet? Tussen amp > speakers heb je gewoon speaker kabel nodig. Tussen cd > amp moet een microfoon kabel wel werken

Je moet de kenners maar even naar wat goede merken vragen.
radiodj-fm

het voor een verbinding tussen versterker en mengpaneel ik heb de versterker in een apparte flightcases
DvE

Dan blijft het gewoon. Natuurlijk voor signaal bronnen gewoon fatsoenlijke (geballanceerde / microfoon)-kabel gebruiken.

pin 1 : shield/ground
pin 2 : hot (+)
pin 3 : cold (-)

Als je van een tulpje naar XLR wil kan je pin 2 & pin 3 doorverbinden!..

Groet,
Dave
[Bericht gewijzigd door DvE op 16 augustus 2008 14:13:01]
fry
Golden Member

Bij van tulpje naar xlr mag je pin 2 en 3 niet doorverbinden.
Die twee signalen worden namelijk van elkaar afgetrokken dus hou je geen signaal over als je die twee verbindt.
[Bericht gewijzigd door fry op 16 augustus 2008 14:47:57]
Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence www.emmag.org
Audiomanics

Bedraad volgens IEC 268-12: pen 2 = signaal, pen 1 en 3: verbonden met massa

Kees
Biggles87

Verder een op een door verbinden.
Componenten zijn gevult met rook... Is het er uit dan werkt het niet meer.
Aart

Bij jack is het zoals te verwachten: tip (+), Ring (-), shield afscherming.

De metalen behuizingen van de XLR connectoren hebben vaak eigen aansluitingen, deze laat ik altijd zweven om de verbinding zo voorspelbaar mogelijk te houden (stel dat een patchpaneel aan een 'vreemde' PE hangt), het zal qua EMC echter vast beter zijn alles gewoon aan shield te hangen.

Voor een min of meer volledig overzicht van de gebruikenlijke audio verloopjes kun je ook even kijken achterin een willekeurige Soundcraft usermanual, b.v. van deze mixer (sorry, laat zich niet direct linken)

Voor normale audioverbindingen gebruik je symmetrische afgeschermde audiokabel (Tasker C128 of een van de vele gelijksoortige kabels), voor asymetrisch kun je op zich gewoon dezelfde kabel gebruiken waarbij je return en shield samenneemt.
Ik heb iets tegen kabels met conductive plastic er in, maar dat is vast subjectief

Bij overgang van asy naar normaal kan een stopweerstandje in de return gelijk aan de uitgangsimp. van het apparaat de boel een stuk symmetrischer maken en interferentie schelen.

Voor luidsprekers zou ik vandaag de dag liever speacons gebruiken met de bijbehorende ronde luidsprekerkabel. Pinouts.
AartSite
radiodj-fm

dankjewel voor al die andwoorden
ik ben nu een stuk wijzer
en aart voor de luidsprekers gebruik ik inderdaad speakons
DvE

quote:
Op 16 augustus 2008 14:47:43 schreef fry:
Bij van tulpje naar xlr mag je pin 2 en 3 niet doorverbinden.
Die twee signalen worden namelijk van elkaar afgetrokken dus hou je geen signaal over als je die twee verbindt.

WHAA.. Natuurlijk mag je de 2 en 3 niet doorverbinden..

Ik bedoelde natuurlijk 1 & 3 .. Excusses
Zoeken in topic