Mijn ouders hebben afgelopen donderdag een nieuwe TV gekocht (Samsung 32A557) en op aanraden van mij een Panasonic DMR-EH57 harddisk recorder.
Alles werkt prima, maar om de een of andere hele vage reden geeft de DVD speler de welbekende zwarte balken (onder en boven) weer op de TV wanneer er iets wat opgenomen is wordt afgespeeld. Dit probleem zit hem in de recorder want we hebben mijn recorder (Panasonic DMR-EH55) op de TV aangesloten en toen gaf hij wel vol beeld zonder de zwarte balken.
Nu is het wel zo dat mijn eigen recorder geen HDMI aansluiting heeft, en de nieuwe recorder dus wel. Zou het kunnen zijn dat dit de oorzaak is (dat de recorder bijvoorbeeld alleen breedbeeld via de HDMI verzend) of is er echt iets mis met de SCART aansluiting?
De 57 recorder heeft precies dezelfde instellingen als mijn 55, hij staat dus ingesteld op 16
verhouding. Ook heb ik hem al een fabrieksreset gegeven, maar niets helpt. Wie kan mij helpen?Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet zo heel goed op de hoogte ben van de hedendaagse beeldapparatuur en hun mogelijkheden/oplossingen, maar ik kon ook niets vinden op Google.