Shock Media

Navigatie

Panasonic DMR-EH57 HDD/DVD recorder: Scart gedeeltelijk kapot?

Forum > Video & TV > Panasonic DMR-EH57 HDD/DVD recorder: Scart gedeeltelijk kapot?
Naam Bericht
DJohnny

Beste medeforummers,

Mijn ouders hebben afgelopen donderdag een nieuwe TV gekocht (Samsung 32A557) en op aanraden van mij een Panasonic DMR-EH57 harddisk recorder.

Alles werkt prima, maar om de een of andere hele vage reden geeft de DVD speler de welbekende zwarte balken (onder en boven) weer op de TV wanneer er iets wat opgenomen is wordt afgespeeld. Dit probleem zit hem in de recorder want we hebben mijn recorder (Panasonic DMR-EH55) op de TV aangesloten en toen gaf hij wel vol beeld zonder de zwarte balken.

Nu is het wel zo dat mijn eigen recorder geen HDMI aansluiting heeft, en de nieuwe recorder dus wel. Zou het kunnen zijn dat dit de oorzaak is (dat de recorder bijvoorbeeld alleen breedbeeld via de HDMI verzend) of is er echt iets mis met de SCART aansluiting?

De 57 recorder heeft precies dezelfde instellingen als mijn 55, hij staat dus ingesteld op 16 verhouding. Ook heb ik hem al een fabrieksreset gegeven, maar niets helpt. Wie kan mij helpen?

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet zo heel goed op de hoogte ben van de hedendaagse beeldapparatuur en hun mogelijkheden/oplossingen, maar ik kon ook niets vinden op Google.
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
jongensenwetenschap

je DVD stuurt gewoon de 16 vlag door naar je tv. is dat nog een 4:3?
Mama look-a-bobo
DJohnny

Nee de TV is ook een 16 op 9 verhouding. Ook vrij logisch, anders had de tweede recorder ook niet gewerkt...
[Bericht gewijzigd door DJohnny op 17 augustus 2008 10:13:01]
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
Willybilly
Member

Er zal of in de DVD recorder en/of de TV instellingen iets met beeldformaat niet goed staan.
Ik heb dit al een paar keer meegemaakt, ook met die digitale tv tuners.
Denk niet dat alle instellingen ook logisch zijn

Mijn upc tuner staat op 16 LCD tv ingesteld, terwijl er een 4:3 philips beeldbuis tv aanhangt.
Toen ik de tuner op 4:3 had staan, viel er aan beide kanten beeld weg.

Dus even rommelen met de beeldformaat instellingen kan geen kwaad.
Een radiator is om te verwarmen en randaarde is voor...aarding !!
DJohnny

Ik heb zojuist wat gespeeld met de beeldformaat instellingen van de DVD recorder en de TV, het mag allemaal niet veel baten. Alleen de "Zoom" functie van de TV brengt uitkomst, maar dan valt er aan de zijkanten een en ander buiten het beeld.
Henry S.
Moderator

quote:
Op 17 augustus 2008 10:46:02 schreef Willybilly:
Dus even rommelen met de beeldformaat instellingen kan geen kwaad.

Via HDMI kan dat alleen aan de DVD/HD recorder kant, het door de recorder gegeven HDMI formaat bepaalt de instellingen.

@DJohnny:
-HDMI en Scart het zelfde resultaat?
-Het opgenomen beeld op DVD gezet en op de oudere recorder afgespeeld?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 18 augustus 2008 02:20:18]
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
Zoeken in topic