Shock Media

Navigatie

40w versterker met TDA 8560

Forum > Algemene elektronica > 40w versterker met TDA 8560
Naam Bericht
DuiD

hey

ik zag deze schakeling ergens op het internet staan, hij leek me mooi simpel om te maken terwijl hij toch wel wat vermogen kan leveren.

http://www.elektronikkit.com/pictures/1209322918.jpg

ik heb nog wat vraagjes: is deze schakeling aan te raden, wat is "diagnostic output" en wie heeft er een goeie site voor speakers

alvast bedankt DuiD
6502

Of deze schakeling is aan te raden ligt er volledig aan waar je 'm voor wilt gebruiken. Pas op dat deze bedoeld is voor 2 Ohm speakers.

Over de diagnostic output kun je alles lezen in de datasheet, maar in het kort kun je daaraan zien of het ding overstuur raakt.

Ook voor je vraag over speakers ligt het er maar net aan wat je wilt gaan doen. Is het voor een home-theater of voor in een auto? Meer detail = een beter antwoord.

Je kunt ook 's kijken naar een Gainclone: Met Google zoeken op "gainclone".
DuiD

bedankt

maar moet ik die diagnostic output ook perse gebruiken of kan ik het laten voor wat het is?

ik was van plan het zaakje te gaan gebruiken als een soort draagbare box die een flinke bas heeft, maar het hoeft dus niet een of andere bose ding te zijn

DuiD bedankt U (U= mensen die willen helpen)
6502

Je kunt de diagnostic output gewoon open laten, of (als je het helemaal netjes wilt doen) met een 10k weerstandje op de + van de voedingsspanning aansluiten (het is een open collector uitgang).
Zoeken in topic