| Naam |
Bericht |
carlo87
|
Ik ben op zoek naar een versterker om de 4e aangesloten televisie een wat beter signaal te geven, nu ben ik op zoek naar een versterker en heb dit gevonden: http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTExND...avi=oben_2
Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen een breedbandversterker en een kabelversterker... Het gaat om de versterking van het signaal voor gewone kabeltelevisie dat na elke splitter en tv steeds zwakker wordt.
Kan iemand mij helpen voor ik het verkeerde product bestel? Alvast bedankt! [Bericht gewijzigd door carlo87 op 17 augustus 2008 18:53:48]
|
Fantomaz
Golden Member
|
Het komt op hetzelfde neer.
Alleen wordt de term "Breedband" misbruikt voor "een snelle internetverbinding"...
Als je slechts op 1 TV wat zwakker beeld hebt en je wilt dit wat opkrikken, kun je het wellaten bij een "gewone" versterker, hoewel ik je wel aanraad een degelijk model te nemen. Astro of Hirchman. Kost wat... Maar dan weet je ook zeker dat de versterking stabiel is en de versterker niet teveel "eigen ruis" toevoegd.
Ik zou niet meteen gaan rommelen bij Conrad (Dat raad ik doorgaans niemand aan, maar da's een ander verhaal  )
Als men daar al een onderscheid maakt tussen een Breedbandversterker en een Kabel- (of CAI-) versterker...
Volgens mij bedoelen ze een Retourgeschikte en een niet-retourgeschikte versterker.
De eerste is zo ingericht dat de teruggaande signalen uit een eventueel internet- of telefoniemodem ook doorgelaten worden door deze versterker (breedband = een internet-via-de-kabel intepretatie).
Er zijn nogal wat topics over dit onderwerp geweest. Als je even speurt op kabelversterker of CAI signalen, zul je een bult info vinden.
Filter de gewenste info er uit en bekijk hoe je het wilt hebben.
Voor verder vragen kun je gewoon weer inhaken op dit topic.
Losse veters hoeven geen probleem te zijn, zolang je stappen maar groter zijn dan de lengte ervan. Pas als je korte stappen móet nemen, gebeuren er ongelukken.
|
Henry S.
Moderator
|
quote:
Geef de direkte produktlink.
Dan weten we ook meteen of het van Astro of Hirschmann is of van een buitendeurmerk. [Bericht gewijzigd door Henry S. op 17 augustus 2008 23:06:56]
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
carlo87
|
Het ging om deze twee producten:
de "breedbandversterker" http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=280747
en de "kabelversterker" http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=277975
Het enige daadwerkelijke verschil hiertussen wat ik kan zien zijn de aansluitingen waarbij ik bij de "kabelversterker" gebruik moet maken van f-connectoren en bij de andere gewoon mijn standaard plugjes kan gebruiken...
/mod edit, links veranderd naar directe productlink! [Bericht gewijzigd door klein is fijn op 17 augustus 2008 23:11:55]
|
Henry S.
Moderator
|
Gebruik de direkte produktlink!
|
carlo87
|
quote: Op 17 augustus 2008 23:01:51 schreef Fantomaz:
Het komt op hetzelfde neer.
Alleen wordt de term "Breedband" misbruikt voor "een snelle internetverbinding"...
Als je slechts op 1 TV wat zwakker beeld hebt en je wilt dit wat opkrikken, kun je het wellaten bij een "gewone" versterker, hoewel ik je wel aanraad een degelijk model te nemen. Astro of Hirchman. Kost wat... Maar dan weet je ook zeker dat de versterking stabiel is en de versterker niet teveel "eigen ruis" toevoegd.
Ik zou niet meteen gaan rommelen bij Conrad (Dat raad ik doorgaans niemand aan, maar da's een ander verhaal  )
Als men daar al een onderscheid maakt tussen een Breedbandversterker en een Kabel- (of CAI-) versterker...
Volgens mij bedoelen ze een Retourgeschikte en een niet-retourgeschikte versterker.
De eerste is zo ingericht dat de teruggaande signalen uit een eventueel internet- of telefoniemodem ook doorgelaten worden door deze versterker (breedband = een internet-via-de-kabel intepretatie).
Er zijn nogal wat topics over dit onderwerp geweest. Als je even speurt op kabelversterker of CAI signalen, zul je een bult info vinden.
Filter de gewenste info er uit en bekijk hoe je het wilt hebben.
Voor verder vragen kun je gewoon weer inhaken op dit topic. 
Aha heel erg bedankt voor de info, dit heldert de zaak al wat op, wat ik dus begrijp is dat het in feite op hetzelfde neerkomt, maar dat de term "breedband" slaat op een mogelijke internetverbinding die er door heen kan komen? Dit houdt dus ook in dat deze "retour-geschikt" is?
Begrijp ik het dan goed als (puur voor kabeltelevisie) het eigenlijk niet uitmaakt welke van de twee ik kies? Want eerlijk gezegd lijkt de "breedbandversterker" me makkelijker omdat ik daarbij mijn gewone plugjes kan gebruiken zonder ook nog eens f-connectoren aan te moeten schaffen. Als dit trouwens wel wordt aangeraden voor optimale kwaltiteit dan zou ik het ook graag horen.
Alvast bedankt trouwens voor de snelle reacties
|
Hugo Welther
Moderator
|
Direct linken bij Conrad gaat niet. Wij hebben jouw cookie niet.
Bij de artikelen van Conrad staat een link, deze in je post plakken.
Whatever your destination. The road ahead is paved with miles of the unknown.
|
carlo87
|
Sorry ik begreep niet dat de links niet werkten...
als het zo niet werkt dan weet ik het anders niet:
breedband: http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/?~template=pcat...chedetail=
kabel: http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/?~template=pcat...chedetail= [Bericht gewijzigd door Henry S. op 17 augustus 2008 23:19:04]
|
Henry S.
Moderator
|
Dat zijn nog steeds sessies!
Bij elk produkt staat Directe productlink
|
carlo87
|
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=277975 Axing kabelversterker BVS 2-01 (Conrad Electronic)
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=280747 Axing breedbandversterker TVS 10 (Conrad Electronic)
[mod edit] links aangepast. [Bericht gewijzigd door Hugo Welther op 17 augustus 2008 23:24:26]
|
Henry S.
Moderator
|
Vorige post ook weer gewijzigd omdat html op een forum nogal evil is en niet is toegestaan.
Weinig verschil tussen beide versterkers behalve in de specs, de tweede heeft alleen een tweede regeling voor het nivo.
|
carlo87
|
Dus het zit hem echt puur in de naam en maakt dus in feite niet uit welke ik kies?
De ene heeft inderdaad een "regelbare correctie" en de ander niet, waar dient dit voor en is dit werkelijk een waardevolle toevoeging in mijn geval?
|
Henry S.
Moderator
|
Nr2 kan beter overweg met hardere signalen, 'regelbare correctie' is een kromme Conrad vertaling van het regelen van de ingang op het beste ingangsnivo.
Beide zijn niet retourgeschikt, maar het is sowieso handig eerst te splitsen tussen internet en radio/tv.
Maar met 4 TV's kan je beter een distributieversterker van Astro of Hirschmann nemen. Regelbare versterking en eigen taps ipv het doorlussen/splitsen wat nu gebeurt. [Bericht gewijzigd door Henry S. op 17 augustus 2008 23:40:21]
|
carlo87
|
Ok heel erg bedankt voor de hulp, nu weet ik in elk geval dat ik in de goede richting zit te kijken.
Bedankt
|
Fantomaz
Golden Member
|
Ik heb de links nu ook even bekeken en snap nu helemaal niet meer wat men bedoeld met het verschil tussen breedband en een "normale" versterker.
Voor TV is het in ieder geval wel goed.
@Henry
Waarom zou je eerst TV en Radio scheiden vóór het versterken?
Ik zou eerst maar eens bekijken of TS misschien radio gebruikt op meerdere plekken en of hij zin heeft om daar extra kabels daarvoor te trekken.
Losse veters hoeven geen probleem te zijn, zolang je stappen maar groter zijn dan de lengte ervan. Pas als je korte stappen móet nemen, gebeuren er ongelukken.
|
carlo87
|
Ok bedankt, er is slechts 1 radio-aansluiting en die zit vrijwel direct na het AOP, dus dat zit wel goed
|
Peter112
Member
|
Mijn vader heeft en paar maand terug diverse geprobeerd en alle twee op een teleur stelling uitgelopen. 1 x gamma meuk en 1 x Axing
Na een zoektocht een Hirschmann 1 x in 4 x uit gekocht op alle kamers nu voldoende signaal voor radio en TV Hij is wat duurder dan de anderen.
http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=6569
teken de petitie voor een vrije NEN1010 http://www.knooble.com/petitie/
|
Henry S.
Moderator
|
quote: Op 18 augustus 2008 11:14:44 schreef Fantomaz:
@Henry
Waarom zou je eerst TV en Radio scheiden vóór het versterken?
Ik zou eerst maar eens bekijken of TS misschien radio gebruikt op meerdere plekken en of hij zin heeft om daar extra kabels daarvoor te trekken. 
Dat zeg ik toch ook niet.
Internet direkt van RTV scheiden.
|
Fantomaz
Golden Member
|
quote:
#Excuseer, Henry.
Ik las Radio/TV en mistte "internet"
|
Henry S.
Moderator
|
Ah!
Nog even terugkomend op retourgeschikt, dat wordt steeds belangrijker omdat digitale decoders dat ook nodig zijn.
|
VanDee
Golden Member
|
Ik even niet begrijpen.
Heb een Hirschmann (GHV 20) versterker en een 8x multitab.
Op dit moment aangesloten 3x TV waarvan 1 LCD met externe digitale decoder.
Works like a charme for 10 years now.
Wat bedoel je met retour-geschikt?
Dat je je eigen signaal kan injecteren naar alle aangesloten apparatuur?
En als dat zo is, wat is er zo belangrijk aan dat je dan een digitale decoder nodig hebt? [Bericht gewijzigd door Henry S. op 19 augustus 2008 20:20:21]
I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
|
Henry S.
Moderator
|
Even beter lezen: De decoder (of liever gezegd de kabelmaatschappij) heeft een retourkanaal nodig.
|
Fantomaz
Golden Member
|
Alleen UPC hanteert digitale decoders die retourafhankelijk zijn.
Ziggo niet.
Hoe het tegenwoordig bij UPC is, weet ik niet, maar bij de oude Motorola modellen zat er een Docsys modem ingebouwd voor interactieve diensten en emailfaciliteiten.
|
Henry S.
Moderator
|
quote:
Heb ik meteen ook een vraagje: Hoe regelt Ziggo 'on demand' diensten? Satellietdiensten Dish, DirecTV en BellExpressVu (resp USA en Canada) gebruiken daarvoor de telefoonlijn. Maar bij de kabel is zoiets overbodig omdat kabel in principe twee-weg is. [Bericht gewijzigd door Henry S. op 20 augustus 2008 19:35:45]
|
Fantomaz
Golden Member
|
quote:
Ziggo hanteert dat niet.
Films bekijken, OK...
Maar bestellen zoals je dat gewend bent van UPC, gaat hier niet op.
Misschien dat ze stiekum meekijken hoe slecht/goed dat bij UPC gaat waarna ze hun lering daaruit trekken.
Vooralsnog heb ik daar geen geluiden over gehoord.
Wellicht dat men daar met de tijd ook decoders met ingebouwde Docsys systemen voor wil gaan gebruiken?
Ik houd mijn hart vast... Al die installaties die zo keurig de retour blokkeren en dan helemaal omgebouwd moeten worden.
|