Standby killer Savepower

Hallo,

Ik ben in het bezit van 2 TV standby killers van de organisatie savepower, echter beiden hebben het begeven. Heeft iemand ervaring met het repareren van dit soort dingen?

Hetgeen er mee aan de hand is, is dat de standby killer direct de ingaande en uitgaande verbinding tot stand brengt, zonder dat hier dmv een afstandsbediening opdracht voor is gegeven.

[Bericht gewijzigd door hartho op zondag 17 augustus 2008 15:16:22 (34%)

Indien de vebruiker gewoon ingeschakeld blijft, en gewoon niet meer uit wil (zelfs in standbye natturlijk), schat ik ook dat de triac omzeep is.
Triac kost ongeveer 1 eurootje.
Reparatie lijkt me een eitje.

Er ist wieder da...

Maar... als daar een IR ontvangertje in zit, en een circuitje om die triac open te sturen, dan staat dat ding zelf toch ook altijd standby? Zet je daar dan ook weer een standby killer voor?

Heeft iemand ooit gemeten wat een TV in standby verbruikt, en wat dit apparaatje verbruikt?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

TV verbruikt minstens 1W, .. gemiddeld 15W. Toch volgens gegevens die we hadden gekregen voor ons eindwerk. Zo'n standbykiller zelf verbruikt dan iets van een 0,01 - 0,1W ...

gemiddeld 15W ?!?

ja, dat krijg je als het ding niets mag kosten...

Maar wat kost die standby killer dan? Waarschijnlijk hadden ze dezelfde functionaliteit voor een fractie van die kosten in de TV kunnen bouwen.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Thevel

Golden Member

Een tv hoeft in standby niet altijd onzuinig te zijn.
Mijn oude crt Philps tv gebruikte in standby slechts 0,3 Watt (gemeten!)
Mijn nieuwe Panasonic lcd tv gebruikt ook slechts 0,3 Watt.

Edit/
Ik verdenk ook de triac, haal de gate los en je weet het...

[Bericht gewijzigd door Thevel op maandag 18 augustus 2008 12:35:52 (16%)

De standby-killers verbruiken zelf niet veel, maar inderdaad geldt dat voor moderne TV's ook al. Goed idee dus om het na te meten.

Ik gebruik zelf een vergelijkbaar apparaat (zónder IR-oog) voor de PC en randapparatuur. Mijn PC is als master dan degene die veroorzaakt dat de rest (schermen, boxen, printer, etc) alleen ingeschakeld wordt als de PC aan staat. Heb het nagemeten en dat scheelt best een slok op een borrel in verbruik. Dit verschilt van het apparaat van TS, die de boel helemaal uitschakelt, en waarbij je een knop moet indrukken (of met IR) om de boel weer op gang te helpen. De laatste paar Watt die de PC zelf in standby (nog steeds) verbruikt neem ik echter voor lief, omdat ik graag de PC vanuit z'n bios aan wil kunnen laten gaan om een bepaalde tijd, of met een WOL de PC aan wil kunnen zetten.

If you want to succeed, double your failure rate.

Maar wat kost die standby killer dan? Waarschijnlijk hadden ze dezelfde functionaliteit voor een fractie van die kosten in de TV kunnen bouwen.

In de meeste nieuwe tv's is er ook wel rekening mee gehouden, standbyverbruik van ca 1 watt is vrij normaal. Op jaarbasis zou dat 8 kWh belopen, nog geen 2 euro.

Uiteraard wel aantrekkelijk als het standbyverbruik in de tientallen watts loopt, maar dat komt steeds minder voor.

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects
Frederick E. Terman

Honourable Member

En je kunt natuurlijk ook je DVD speler/recorder en de boemboemboxversterker er bij zetten.
Want het zou me niets verbazen als weliswaar de Philips met krap een halve Watt genoegen neemt, maar de rest van het circus met ruim 10W aan de haal gaat. Dat ruil je dan voor het verbruik van één killer.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Henry S.

Moderator

Vooral set top boxen (bijv satelliet en JoepieC/Zuigo) zijn in standby net zo 'zuinig' als in bedrijf, snel 20W.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 18 augustus 2008 19:32:32 (18%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.