| Naam |
Bericht |
Henry S.
Moderator
|
Voor weinig geld (€26,99 ex verzend) is er nu een kant en klare SDR-radio, 150 kHz - 30 MHz, te krijgen. Bedoelt om 'het woord' te verkondigen maar er is meer dan dat te beluisteren:
http://www.pappradio.de/html/146.html
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
Frederick E. Terman
|
Dat ziet er leuk uit. "Papp" betekent trouwens karton.. ze willen daarmee zeker zeggen dat hij simpel en goedkoop is.
Misschien koop ik dat bandfiltersetje wel, voor bij mijn eigen SDR. Want daar hangt nu nog niet veel soeps voor.
|
echtepino
|
Tjonge voor die prijs moet je hem wel kopen...
Ik ben benieuwd of er ook een virtuele soundcard wordt aangeboden voor net zo'n strakke prijs.
Edit: Er zit een 12 kHz uitgang op dus geen gedonder met externe decoders of virtuele poorten, super! [Bericht gewijzigd door echtepino op 18 augustus 2008 09:28:28]
Word lid van de Benelux DX Club
|
Henry S.
Moderator
|
quote:
Yep maar het gevalletje is ontworpen door de beheerders van een missiezender, dus even een bruggetje gemaakt: Papp -> Papst -> Paap -> paus.
|
rbeckers
|
Er staat dat het gevalletje 125 gr weegt en van aluminium gemaakt is. Dus geen pappkarton  .
De site is nog niet af maar ziet er wel redelijk uit en de prijs is goed.
Wie van dit forum koopt dit als eerste en maakt na testen en beschrijven van de resultaten, het kastje open?
|
ForNecToo
|
Ha, komt als geroepen. Had me al een tijdje voorgenomen om eens wat met SDR te gaan stoeien.
Begrijp alleen de site niet helemaal. Moet ik nu mijn eigen bankrekeningnr opgeven ?
Klinkt niet helemaal kosjer. Of word ik een beetje paranoide...
|
Henry S.
Moderator
|
Dat is gangbaar bij een 'Bankeinzug' in Duitsland.
Ze gebruiken jouw banknummer als referentie om te kijken of je het bedrag al overgeboekt hebt.
Ivm internationaal betalingsverkeer is het handiger om even via email hun IBAN/BIC op te vragen. En meteen de verzendkosten te bespreken.
http://www.hcjb.de/?Impressum
|
6502
|
Mocht iemand een inkoopactie starten, dan wil ik er wel eentje!
|
Hugo Welther
Moderator
|
Toch geen klein bedrijfje dat HCJB global.
http://deutsch.hcjb.org/content/view/75/63/
De Stem van de Andes.
Whatever your destination. The road ahead is paved with miles of the unknown.
|
Henry S.
Moderator
|
Dat is een grote bekende evangelie club.
Hier de IBAN/BIC van het Duitse conto, nu nog de verzendkosten buiten Duitsland.
http://deutsch.hcjb.org/content/view/52/53/
Edit: Mailtje met vraagjes verzonden. [Bericht gewijzigd door Henry S. op 18 augustus 2008 21:12:51]
|
Frederick E. Terman
|
Excellent!
|
fred101
Golden Member
|
Wauw, radio Maria voortaan ook via de PC  Zou hij ook gereformeerde zenders doorgeven of alleen katholieke, je weet nooit wat ze met die digitale filters kunnen. Het spectrum plaatje laat in iedergeval 3 kerktorens zien. Maar dit is geen geld om met SDR te experimenteren.
Fred [Bericht gewijzigd door fred101 op 20 augustus 2008 08:45:35]
Mijn Homepage: http://www.hamforum.nl/viewforum.php?f=48 Opper-tafelzitter in de Orde Der Snijbonen en koorknaapleider van het genootschap de mexicaanse hond en gatekeeper van het buizen-walhalla
|
Joost L
|
Heb ze ook een mailtje gestuurd. Stephan Schaa heeft me nog diezelfde avond terug gemailed.
Ik had namelijk gevraagd of ze het niet konden aanbieden via PayPal (ging ie onderzoeken), mijn vraag voor de verzendkosten is echter onbeantwoord gebleven.
Leuke kerel verder, had me een link doorgegeven van de audiostream van dat ding (DRM signaal HCJB) en nog een paar fotos. Hij schreef ook verder dat de rx wel wat birdies heeft omdat er een goedkoop pll'tje gebruikt wordt.
Voeding gebeurd via een USB connector en de sturing via RS232.
Nu ja, voor 30 euro hoef je ook geen wonderen te verwachten maar ik vind het wel een leuk speleding om eens te experimenteren.
Voila eerste post zit er op 
Joost
edit : naam aangepast van HCJB [Bericht gewijzigd door Joost L op 20 augustus 2008 10:27:42]
|
echtepino
|
quote:
Is echt wel 'kosjer' voor zover je dat van een Christelijke organisatie kan zeggen
HCJB is een hele bonafide organisatie.
Ik heb eergisteren mijn eigen IBAN en BIC opgegeven op de website in de veronderstelling dat ze geld gaan afschrijven. Houd jullie op de hoogte.
Die kosten worden natuurlijk zwaar gedrukt door allerlei donaties van orthodoxe rijke christenen die nu onze hobby subsidieren. De bedoeling is natuurlijk wel dat we één dag per week afstemmem op het 'woord van God'.
|
FadingFM
|
zo er best wel 1 willen kopen al is het alleen maar voor de hobby, misschien iets om gezamelijk een paar aan te schaffen??
|
Henry S.
Moderator
|
quote: Op 20 augustus 2008 10:26:25 schreef Joost L:
Heb ze ook een mailtje gestuurd. Stephan Schaa heeft me nog diezelfde avond terug gemailed.
Ik had namelijk gevraagd of ze het niet konden aanbieden via PayPal (ging ie onderzoeken), mijn vraag voor de verzendkosten is echter onbeantwoord gebleven.
Mijn mailtje is nog onbeantwoord.
-verzendkosten
-bestelmethode buiten Duitsland
quote:
Ik zat al een 'InkoopActie' te overwegen, animo genoeg gezien de reacties. [Bericht gewijzigd door Henry S. op 20 augustus 2008 18:01:57]
|
Joost L
|
Iets meer info :
quote:
I still don't know exactly if we can make the paypal thing, but it should work.
And I've to find out how much postage costs to belgium and the nederlands. Sending to the Nederlands shouldn't be a big problem. I live quite near to the German-Nederland Border so i could even drive to the next post office in NL and send it from there if transit costs much from Germany to the Nederlands.
You can tell Roel that I'll try to answer his mail this evening/night or tomorrow as quick as I have time for it.
See you,
Stephan
Roel moet dus nog een antwoord krijgen
|
Henry S.
Moderator
|
Misschien reageert Stephan ook even op mijn emailtje  Anders lees ik het hier wel.
|
ForNecToo
|
quote:
Mocht je nader antwoord hebben dan hoor ik dat heel graag.
|
Radioortje
Special Member
|
Ook ik ben wel geinteresseerd voor dat geld en als het hier op het forum misschien iets collectief te regelen valt ...
Het lijkt mij leuk om er iets mee te gaan experimenteren , thuis in de woonkamer , weer eens wat anders als op mijn zolderhokkie . Ik verwacht er inderdaad geen wonderen van , maar als er wat forumiale techneuten zich erin verdiepen ... wie weet wat eruit komt ...
Een vol verwachting zijnde Evert
if the right part of your brain controles the left part of your body , then only the left-handed people are on their right mind ... / Koorknaap in het genootschap der Mexicaanse Hond
|
joopv
|
quote:
Inderdaad een leuk initiatief. Toch nog enkele opmerkingen die ik niet op website kan terugvinden:
Wordt het serieele comm protocol beschreven?
Is er een schema en source van de microcode?
Kortom: is het een open design? Als het allemaal ongedocumenteerd is, is de lol er vrij snel af.
|
FadingFM
|
grrrrrrrrr lees net op de site dat ze uitverkocht zijn, jammer maar hopen dat er snel weer wat binnenkomt
|
echtepino
|
quote:
Hallo Roel!
Ihre Bestellung ist am Montag bei uns eingetroffen.
Allerdings müssten wir wegen der Versandkosten in die Niederlande nochmal schauen. Ich habe herausgefunden, dass die Versandkosten zu Ihnen in etwa 17 € betragen würden. Möchten Sie Ihre Bestellung dennoch aufrecht erhalten?
Wenn ja, wird es allerdings noch ein paar Tage dauern, bis wir die Geräte verschicken können. Funktioniert der "Bankeinzug" auch in den Niederlanden? Das Geld wird erst dann kassiert, wenn die Geräte verschickt sind.
Viele Grüße,
Stephan Schaa
|
Radioortje
Special Member
|
Klinkt voorals nog netjes ...
if the right part of your brain controles the left part of your body , then only the left-handed people are on their right mind ... / Koorknaap in het genootschap der Mexicaanse Hond
|
Henry S.
Moderator
|
En ik heb ook bericht, Stefan leest mee: Thank you/Danke Stephan.
quote:
Hello Henry!
It seems that your E-Mail that you wrote to HCJB didn't arrive. But I saw at your forum that you have wrote to HCJB . So I registred there and got your E-Mail Adress to write back to you.
Maybe you can send your Mail again direct to me so I can answer your questions?
Some Information from me: We use a ICS307-03 PLL Chip to generate a I/Q signal which drives a 3253 mixer. A MMIC works as pre-amp and a good Op-Amp as ZF-Amp. The circuit uses USB as Power-Source and the serial interface to control. A preselektor can be ordered, too to get harmonics out of the spectrum.
First we'll build 50 pieces, becaues they are all "hand-worked". These are already almost sold out what we didn't expect so quick. But there will be some next 50 devices in some weeks after the first have been builded and shipped if there are more people interested in the device.
As software we have build a plugin for "Winrad". DRM can be received with Dream. We have achieved SNR ratios in dream up to 40 dB (at DW programming from Moosbrunn, Austria).
Apart from that there's a small standalone software for controlling the SDR direct. It would be great if someone may build a hamlib, my brother Marco, who worked for half a year as "working visitor" at HCJB, has build the software but he has not enough time to build a hamlib dll right now. But there is a software at the ICS Homepage which allows anyone to generate control words for frequencies up to 260 MHz which can be feed into the serial interface.
I looked for postal information to belgium and the Nederlands and it seems like Postage & Package can be done for about 17 €.
Regards,
Stephan Schaa
|