| Naam |
Bericht |
lexe
|
Hey,
ik zit met het volgende probleem:
ik wil via software geschreven in vb.net (visual studio 2005) een hoop uitgangen kunnen aansturen. Ik heb al reeds gelezen dat hiervoor schuifregisters the way to go zijn.
Nu weet ik perfect hoe ik de software zal maken en de print met alle schuifregisters en dergelijke elektronica, maar ik heb geen ervaring met het overbruggen van deze 2 aspecten.
Mijn laptop heeft enkel USB en firewire. Ik had gedacht om via een lpt poort te werken, maar helaas heb ik die dus niet. Dus denk ik nu eventueel aan een usb to lpt converter. Maar dan weet ik weer niet hoe ik dit kan programmeren in visual studio.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt,
Lexe [Bericht gewijzigd door lexe op 18 augustus 2008 11:16:38]
|
free_electron
|
usb to lpt werkt alleen voor printers.
je kan dat niet aansturen.
ft232 pakken en die in byte mode zetten.
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
|
SIMPY.be
|
"Een hoop" is natuurlijk wel vaag.
Wil je makkelijk zijn, dan kies je misschien best voor de velleman USB interface kaart.
Die kan je als je wil dan uitbreiden met schuifregisters...
|
lexe
|
Een hoop = 200/300, veel werk dus
Vandaar dat ik makkelijker ben door het via een parallele kabel te sturen rechtstreeks naar de schuifregisters.
|
free_electron
|
dus, nog eens . pak een ft232 en kleef daar je shuifregisters aan vasrt.
of pak een 2232 , dan heb je direct een address en data bus ....
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
|
Robbertbd
|
ik zou een picje nemen en die aan je usb poort hangen. en dan op het picje alle schuif registers er aan hangen. wat ga je precies maken als ik vragen mag.
Robbert
robotica rules :D
|
High-Voltage
|
PIC + USB = niet simpel.
Tenzij je naar de 18F reeks gaat, daar zijn er bij met een ingebouwde USB controller. Maar daar heb ik nog geen ervaring mee.