Shock Media

Navigatie

Philips 28PW8620 Hours

Forum > Video & TV > Philips 28PW8620 Hours
Naam Bericht
whyayeman

Hoi,

Ik ben vrij nieuw op deze site en ben hier eigenlijk terecht gekomen omdat ik wilde weten hoe lang mijn tv al aan heeft gestaan (dit om mijn vrouw te overtuigen dat we echt een nieuwe moeten).

Ik kom via 062596[i+] in het SAM menu en daar staat bij HRS een aantal letters.

Ik heb drie keer gekeken en tussen die letters zit iedere keer ongeveer 5 uur.
De eerste notificatie is : 1EAF
De tweede notificatie is : 1EF4
De derde notificatie is : 1EB9

Ik ben al druk aan het rekenen geweest met alfabet en dan daar getallen aan erkennen maar ik kom er niet uit.

Misschien dat 1 van jullie dit weet? Of dat ik dit op een andere manier kan zien?

Alvast bedankt Jeroen
JuuL
Special Member

Hexadecimaal

Heb je de tweede en derde niet omgewisseld? De tweede is hoger dan de derde...

1EAF:
F->15
A->10*16 =160
E->14*162 =3584
1->1*163 =4096
-------------+
7855 uur

Of gebruik de -wetenschappelijke- rekenmachine van windows
[Bericht gewijzigd door JuuL op 18 augustus 2008 19:41:26]
Kijk uit voor neppe transistoren!
whyayeman

Nee deze zijn niet omgewisseld het is nu 1EBB en tussen de derde en deze vierde zit dus ongeveer 1,5 uur.
JuuL
Special Member

De tweede klopt niet, de anderen wel.
Hoeveel uur per dag kijk je tv?

quote:
en tussen de derde en deze vierde zit dus ongeveer 1,5 uur.

2 uur zegt je tv.
[Bericht gewijzigd door JuuL op 18 augustus 2008 19:44:52]
Kijk uit voor neppe transistoren!
whyayeman

dan heb ik de tweede dus echte verkeerd opgeschreven. Dit was waarschijnlijk 1EB4!

Ik wist niet dat het heximaal was

het aantal uren klopt nu precies

7855
7860
7865
7867

Bedankt voor de hulp!
[Bericht gewijzigd door whyayeman op 18 augustus 2008 19:46:19]
dode_pixel

Dacht dat philips tv's dat gewoon letterlijk neer zette?

Tis een ES1 chassis, kan wel begrijpen waarom je een nieuwe wilt, gare rotzooi was dat, beeld niet veel beter dan een vestel.

Suc6 met het uitzoeken van een nieuwe!
maartenbakker

Qua uren kan hij nog wel een tijdje mee dus. Als je ontevreden bent over het beeld zou dat toch eerder je argument moeten zijn.
elektro-manneke

Je kan geluk hebben, een philips kan na 2000 uur total-loss zijn(buis bijv.) of na 20.000 nog vrolijk spelen.
maartenbakker

Dat geldt voor elk merk, dus is een beetje een dooddoener. Je moet als je tips geeft liefst naar het chassis kijken, het type buis en het bouwjaar en je schatting daarop baseren. Overigens is vervangen puur op basis van de gespeelde uren bij een goed spelend toestel eigenlijk onzin omdat je bij de meeste toestellen de klok niet gelijk kan zetten op optredende defecten. Hooguit kan je bij een toestel waarvan je weet dat het niet tot de top behoort (zoals dit) op basis van die informatie besluiten om hem niet meer te laten maken als er wat misgaat. Bij zakelijk gebruik waar uitval zoveel mogelijk beperkt moet worden is de beste tactiek om een reserve achter de hand te houden, al meteen vanaf het begin omdat er altijd uitval kan zijn.

De berekening zonder technische achtergrond is ook mogelijk op basis van consumentenverwachting: In een jaar gaan een kleine 8800 uur, maar als je uitgaat van 10 uur spelen per dag en een levensduur van 5 jaar zit je toch al op 18000 uur.

Hoe dan ook, technisch kan het toestel nog wel mee tot het stuk gaat. Vervangen doe je omdat het beeld je niet aanstaan, omdat je iets groters of platters wilt of omdat je een tv op de slaapkamer wilt. Dat soort redenen.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 19 augustus 2008 17:29:55]
elektro-manneke

Met uren kun je inderdaad niet precies zeggen hoelang, ook afhankelijk van hoe hoog het contrast staat en dergelijke.

Wel kun je van een aantal merken een schatting maken, Voor een panasonic zal 20.000 uur meer de regel zijn en de 2000 meer de uitzondering. Zelfde voor grundig, thomson, metz enz.

Dat ik bij philips zeg van 2000 uur kan, maar 20000 net zo goed is gewoon door hun buizen, veel gaan gewoon heel snel stuk, andere gaan gewoon heel lang mee, is naar mijn idee gewoon een gok. Uiteraard ook bij alle merken met philips esf/erf erin.

Enige waar je erg zeker op kan zijn, de 3 turkse merken is 2000/3000 echt de norm, langer kan ik me niet voorstellen, iedergeval niet die ik gezien heb, die met die verrotte thomson pijp bijv Ook niet vreemd, die buizen worden gewoon mishandeld in die dingen(onstabiele voeding enz)

ES1 is trouwens qua degelijkheid niet zo'n ramp, meer qua beeld, slechte geometrie, wazige 100hz, kleurvlekken(makser) en nog wel wat ellende.

Volgens heeft TV don een trucje ervoor om het beeld stukke beter te maken(iets met software), is wel te vinden met de zoekfunctie
[Bericht gewijzigd door elektro-manneke op 19 augustus 2008 17:46:21]
Zoeken in topic