| Naam |
Bericht |
tico
|
Deze TV uit 1994 chassisnr FL2.24 ging op een warme dag na uren aanstaan ineens uit,na enige tijd rook je een lichte stank.
Er was duidelijk iets doorgebrand.
Het standby lampje brandt, maar verder doet niets het meer.
Het is een fijne TV met PIP en mooi surround geluid, dus de moeite om te repareren.
Mijn man heeft al gekeken, maar kan niets vinden.
Wie kan helpen?
|
Tele@ReVision
|
Hallo !
Er zit "ergens" een blauwe condensator die waarschijnlijk in sluiting is gegaan. Je vindt hem gemakkelijk: je staat achter de geopende tv, waar je op de rechtse printplaat verder zoekt: links van de hoogspanningstransformator, dicht bij de grote hoge zwarte koelplaat zit hij: C2504 of C2505: meet deze ohms uit. Meestal zie je een zwarte blaas op een van de vlakke kanten of een zwartgeblakerde of opengebarste zijkant...
Succes! [Bericht gewijzigd door Tele@ReVision op 18 augustus 2008 22:37:05]
It's fun to find the failure !
|
tico
|
Beste Tele@ReVision,
Hartelijk dank voor het super advies.
Mijn man had daar inderdaad al gezocht en iets plakkerigs siliconenachtig spul gezien, maar niet gezien dat er inderdaad iets fout was.
Hij gaat opnieuw kijken en je hoort nog als het gelukt is,
groetjes
Tiny
|
maartenbakker
|
Plakkerig siliconenachtig spul is in orde, dit wordt gebruikt op de koelplaten. Tussen zo'n koelplaat en de hoogspanningstransformator (te herkennen aan de dikke rode draad naar de beeldbuis) zit het bedoelde blauwe condensatortje.
|
tico
|
Beste Tele@Revision en Maarten Bakker.
Wat ben ik jullie dankbaar voor jullie goede advies.
Onvoorstelbaar !
Het was het hoor en hij doet het weer perfekt!
Heeeeeeeeel hartelijk bedankt, als je in de buurt van Zwijndrecht woont wil ik je een zelf gebakken appeltaart komen brengen.
groetjes
Tiny
|