| Naam |
Bericht |
pientertje
|
Beste co'ers
Ik ben op zoek naar een goed soldeerstation. Mijn budget is ca €100,-. Ik heb nu een gewone bout van antex met 18w.
alvast bedankt
|
flush
|
zeker en vast de zoekfunctie eens gebruiken.
Maar ik het een ersa RDS 80, ik ben er zeer tevreden over. Het enige minpuntje vind ik dat de kabel niet tegen de hoge temperatuur kan, en je hem zo snel beschadigd.
Je hebt hem voor iets meer dan 100 euro, maar hij is z'n geld waard als je iet wat vaker soldeert.
http://www.conrad.be/goto.php?artikel=813123
(en op marktplaats, enz. Staan soms ook mooie aanbiedingen van weller bouten,...)
|
pientertje
|
Dat is dus een soort imitatie van de veeeeeeeeel duurdere Weller wd-1000
|
Sine
Moderator
|
Ik heb hem al vaker genoemd, de weller magnastat reserve bout, het station bestaat uit niet meer dan een 24V trafo, dat kan iedere CO-er zelf maken
http://nl.farnell.com/836503/mechanical-office-workplace/pro...ller-tcp-s
Mijn brouwsel met een ouder model van dat boutje :
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
|
VanDee
|
quote:
Effe iets recht zetten.
1 - ERSA maakt geen 'soort' imitaties.
2 - Bestaat al sinds 1921 en is daarmee een van de eerste fabrikanten van soldeer-gereedschap.
3 - Maakt profi gereedschap wat zich kan meten in kwaliteit (en prijs) met Weller.
4 - Maakt gelukkig ook een 'instap' bout zoals de RDS-80 met een uitstekende prijs/kwaliteits verhouding.
I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
|
karatekid
|
Ik heb ook zo'n RDS-80. En prijs kwaliteit zijn deze bouten zeker niet slecht  .
mvg
Red een boom, eet een bever
|
robbiej
|
Ik heb nu een Aoyue 937 soldeerstation.
Is digitaal te regelen, werkt prima, en kost bijna niets.
bij eleshop kost hij 50 euro
http://www.eleshop.nl/aoyue-937-soldeerstation-p-62.html
|
Henry S.
Moderator
|
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
Lucky luke
|
Ik heb de Aoyue 936, dat is het analoog geregelde broertje van de 937.
slappe hap? Valt mee. 't is geen weller natuurlijk, maar het valt niet een-twee-drie uit elkaar. Alleen de verf van het bouthoudertje gaat bladderen als je het sponsje te nat maakt...
mijn homepage.
|
alrik
|
Nog even door sparen en een JBC kopen..
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
|
Henry S.
Moderator
|
quote:
Het voelt allemaal nogal goedkoop plastic aan, vooral het handvat.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
bassie-
|
@sine
Heb je gewoon een 24V 2.5A trafotje in een kastje gestopt en aangesloten of zit er meer achter?
|
Sine
Moderator
|
That's it,
Ik geloof dat ik er nog een 1R weerstand met een ledje erover in gebouwd heb, als indicatie dat hij aan het verwarmen is.
|
bassie-
|
Ok, dan vragen ze wel een bak geld extra voor het kastje dat erbij zit zeg. OF zitten daar nog extra functies op?
|
alex278
|
Niet zeuren, op ebay.de rondshoppen voor een weller wecp-20. Inclusief verzenden moet dat met een beetje geluk wel kunnen voor 100 euro. Als je ook een mini-boutje erbij wilt (de MLR-21), kun je iets duurder uitkomen.
|
Sine
Moderator
|
quote:
Nope, that's it, die magnastat stations zijn niet meer dan een trafo, zekering en schakelaar.
|
pientertje
|
Ik ben vandaag bij mijn elektroboer wezen vragen, en die zij dat die goedkope dingen(wat jullie ook al zeiden) shit was die er na 2 jaar mee kapte. En wat is precies het voordeel boven mijn 18w antex bout, behalve de temeperatuur regeling?
|
Technojunk
Member
|
quote: Op 19 augustus 2008 20:17:27 schreef alex278:
Niet zeuren, op ebay.de rondshoppen voor een weller wecp-20. Inclusief verzenden moet dat met een beetje geluk wel kunnen voor 100 euro. Als je ook een mini-boutje erbij wilt (de MLR-21), kun je iets duurder uitkomen.
Dat setje heb ik nu, bevalt machtig goed! [Bericht gewijzigd door Technojunk op 19 augustus 2008 21:14:18]
Printje geetsen hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect
|
pientertje
|
quote:
En hoe zit het dan met de temperatuurregeling of is die niet nodig?
|
Sine
Moderator
|
Zit bij een magnastat in de bout, de punt bepaald de temperatuur.
|
pientertje
|
OK en waar vind ik een schema voor de voeding, en wat kost ie ongeveer? [Bericht gewijzigd door pientertje op 19 augustus 2008 21:29:38]
|
shiptronic
Golden Member
|
Wat wil je met een soldeerbout doen, als je moet vragen om een schema van een 24V ac voeding
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
|
alex278
|
Och gut, pientertje is een echte hollander. *kotssmiley*
|
VanDee
|
quote:
Tja daar vraag je wat.
@pientertje moet nog even het licht zien.
quote: Och gut, pientertje is een echte hollander. *kotssmiley*
@alex278
Wat heeft dat in hemelsnaam te maken met hollanders. [Bericht gewijzigd door VanDee op 19 augustus 2008 21:42:12]
I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
|
pientertje
|
nou ja ik ben pas 14 en moet het zelf betalen hoor!
En ik kon zo gouw geen 2,5a vinden of kan deze
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/32
met een ander ic wel 2,5 a leveren? [Bericht gewijzigd door pientertje op 19 augustus 2008 21:38:52]
|