Shock Media

Navigatie

Rode strepen en gloed

Forum > Video & TV > Rode strepen en gloed
Naam Bericht
Farad

Hallo iedereen,

Hier thuis staat een philips tv (blackline). Sinds enige tijd hebben we last van rode strepen(niet horizontaal maar diagonaal)en een rode gloed langs de randen van het beeld (vooral zichtbaar bij 4:3).
Iemand een idee?

Alvast bedankt
maartenbakker

Normaalgesproken heb je veel te weinig informatie gegeven, maar het zal om een breedbeeld-TV gaan met ESF buis. Daar is in het verleden genoeg over geschreven om terug te kunnen vinden.
Farad

@maartenbakker: Bedankt voor het snelle antwoord. Het is inderdaad een breedbeeld-TV.
Veel meer info kan ik niet geven. Weet iemand waar op de sticker achteraan het type staat? Er staat UVSH op, maar ik denk niet dat dit het type is.

Ik ben wat aan het rondkijken op het forum.
Er zijn nog andere 'probleempjes' die mij eerst niet opvielen, maar door de artikels te lezen... De scherpte staat maximaal, ruisreductie uit en toch is het beeld niet té scherp. Of is dit normaal?

MVG
Kyle

Heb je niet iets dat met magneten werkt erbij staan?
Ik had ook zoiets op mijn pc monitor,toen bleek dat ik er me teen sterke magneet was langs gegaan.
Farad

Er staan twee luidsprekers naast, maar het is niet zo dat het alleen voorkomt wanneer die gebruikt worden.

Ik heb trouwens ook geprobeerd met de code 062596[i+] het aantal uren dat hij al gebruikt is op te vragen, maar dat lukt blijkbaar niet.

Dit lijkt mij het type te zijn: md1-2e aa
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 21 augustus 2008 00:36:49]
maartenbakker

Dat is het chassis. Het typenummer is dan 28PW6xxx/xx, maar zoals ik al zeg.. Er zit waarschijnlijk een beeldbuis in van het type W66ESF...X.. en die dingen zijn er berucht om. In vele andere topics staan truukjes beschreven om er nog even mee vooruit te kunnen, van bekloppen tot omdraaien aan toe.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 19 augustus 2008 18:53:41]
Farad

Bedankt, ik ga direct verder zoeken
weetal

een luidspreker hoeft niet te worden gebruikt om magnetische straling af te geven!
zet die speakers eens weg bij de tv en kijk na een paar dagen gebruik wat er met het beeld gebeurd?

gr, weetal
als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!
maartenbakker

Terugslaglijnen worden nooit veroorzaakt door magneten. De buis is stuk, of eventueel een van de kleureindtrappen. In de andere threads kom je tests tegen als kathodeweerstanden kruislings aansluiten en oplossingen zoals heetstoken en bekloppen, op zijn kop monteren enz.
Farad

Ok, bedankt iedereen.
Ik heb wel niet direct veel zin om de tv open te maken. Ik heb weinig (lees: bijna geen) verstand van elektronica.
Sinds deze morgen verschijnen er bij het inschakelen ook soms groene flitsen. De lijnen worden pas enkele (+/- 10) sec na het inschakelen zichtbaar.

@weetal: dus jij denkt dat het zou kunnen komen door de poolmagneet in de luidsprekers? Zou kunnen. Vorige tv had er geen last van (en die was goedkoper), maar dat wil natuurlijk niets zeggen
Ik kan het eens proberen.

bedankt allemaal!!

Ziezo, ik heb de luidsprekers verder geplaatst. Het zou mij wel verwonderen als het zou opgelost zijn. Tot ongeveer twee maanden geleden was er niets aan de hand. De luidsprekers stonden tevoren er ook naast.

Weet trouwens iemand hoe je kan zien hoeveel uren hij al gespeeld heeft? Ik heb er geen flauw idee van hoeveel uur hij er al op zitten heeft.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 21 augustus 2008 00:37:50]
maartenbakker

De MD1.2E heeft bij mijn weten geen urenteller. De service mode is normaalgesproken toegankelijk door de 2 pinnetjes op het kleinsignaalpaneel door te verbinden, of met de RC7150 afstandsbediening die daar speciaal voor is.

Speakers verplaatsen heeft zoals je zelf al denkt absoluut geen zin, terugslaglijnen kunnen daar nooit door veroorzaakt worden (weetal behoort dat gezien zijn naam gewoon te weten). De beeldbuis (ESF is hier het trefwoord) is stuk (95% kans) of de aansturing ervan (5% kans). Testen kan door de kathodeaansluitingen kruislings aan te sluiten direct achter de buis. Tijdelijk repareren van een defecte buis kan op meerdere manieren.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 20 augustus 2008 14:30:46]
Farad

Ok bedankt
Hij kan er namelijk wel wat uurtjes op zitten hebben, want het is een tweedehands tv.
Timmert

Hai,kan iemand mij vertellen wat de afstand van speakers moet zijn ten opzichte van een tv zodat ik geen vlekken meer in mijn beeld heb. Ik zou graag de speakers wel enigzins in de buurt van de tv willen laten.
elektro-manneke

Ligt eraan wat voor speakers(groot, klein enz)
Gewoon totdat je geen vervorming meer ziet
maartenbakker

Verkleuring bedoel je. Bovendien moet je na elke verplaatsing degaussen, anders zie je het resultaat niet goed.
weetal

@maarten bakker:ik doelde eigenlijk op die rode waas aan beide kanten van beeldbuis.
@timmert:mimimaal een meter links en rechts van buis zit je goed.

gr, weetal
als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!
maartenbakker

En precies die waas heeft niks met magnetisme te maken, en al helemaal niet als er ook terugslaglijnen zijn. Magnetisme geeft onregelmatige vormen en vlekken.
Zoeken in topic