Shock Media

Navigatie

RJ45 chassis connector

Forum > Algemene elektronica > RJ45 chassis connector
Naam Bericht
krisje8

Hallo,

Ik ga binnenkort mijn server in een andere behuizing zetten (een oude cdspeler van philips), en om het moederbord er optimaal in te zetten, komt de netwerkplug van de netwerkkaart niet aan de achterkant.

Nu vind ik het zo lelijk om aan de zijkant een gat te moeten maken, dus kwam ik op het idee om achter een female rj45 connector vast te maken, en die met een kabel naar mijn netwerkkaart te laten lopen.
Bijkomend voordeel is dan dat als ik ooit van netwerkkaart verander, ik gewoon binnen dat kabeltje los maak en in de nieuwe netwerkkaart plug, en er aan de buitenkant geen enkel verschil is.

Nou is mijn vraag: Waar kan ik dit connectortje redelijk snel (het liefst binnen een week) en goedkoop (geen 10 euro) krijgen?

Ik heb al wat gezocht, maar in nederlandse webshops nog niet echt iets gevonden.

P.S.:
Hier een voorbeeldfoto:
"Keyboard not connected, press F1 to continue." - MS-DOS ... Check www.krisje8.nl !
Sine
Moderator

Neutrik heeft een ethercon tegenwoordig, maar ik heb geen idee wat die kost.
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
krisje8

http://www.neutrik.com/fl/en/dataconnectors/203_283121/RJ45_...group.aspx

Die? Zien er zeer prijzig uit, dat lukt me niet voor 10 euro inc verz denk ik. (het liefst eigenlijk wat minder zelfs)
"Keyboard not connected, press F1 to continue." - MS-DOS ... Check www.krisje8.nl !
Cybermoose

De grote C heeft ze even op "Neutrik RJ45" zoeken.
Peter R.

ik kan via mijn werk wel enige verschillende connectors aankomen laat maar weten via mail.
duck-tape does miracles...so do I
help

Als andere oplossing kan je een RJ-45 koppelstukje gebruiken. Al zul je dan wel zelf een soort van beugeltje moeten maken voor montage aan je 'chassis'
www.janfernhout.nl | www.elecdev.nl
Sine
Moderator

"Echte" koppelstukjes zijn ook niet goedkoop, die beige plastic dingen hoef je niet te proberen voor gbit
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
Zoeken in topic