| Naam |
Bericht |
Kunst in de Bakkerij
|
Kan ik een digitale camera rechtstreeks op een CRT computer monitor aansluiten zonder PC ertussen?
Voor een kunstproject heb ik 12 digitale cameraatjes gekregen (Aiptek Pocket DV II 1.3M) met USB uitgang. Deze heeft ook een webcam functie.
Tevens heb ik 12 CRT computer monitoren Philips 107P10.
Dual input (BNC/D-sub).
En CustoMax® monitor control software via USB, maar dat is voor het aanpassen van de setup, niet als input, denk ik.
Ik vrees dat dit niet kan zonder grafische kaart, maar misschien hebben jullie een oplossing?
|
shiptronic
Golden Member
|
als je die monitor via USB poort, via de PC, al geen beeld kunt laten geven word het denk ik heel moeilijk
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
|
Henry S.
Moderator
|
Geen video out op de cams?
Dan valt je vraag buiten de doelstellingen van dit forum.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
Lucky luke
|
Word nog een hele kunst om dat te regelen, zeker zonder pc, dan heb je wss zwarte kunst nodig...
alle gekheid op een stokje: je hebt een pc nodig.
mijn homepage. // De vraag is niet: Is ubuntu klaar voor de desktop. De vraag is of de desktop klaar is voor Ubuntu.
|
maartenbakker
|
KLinkt inderdaad meer als tweakers.net
|
Videomodulator
Golden Member
|
Als er nog een video-out aan die camera's had gehangen, kon je nog (indien veel ervaring en doorzettingsvermogen aanwezig) een multi standard decoder (standaard chipje wat PAL en NTSC s-video of composiet omzet naar digitaal Y/C beeld) aan een FPGA knopen (om Y/C om te zetten naar RGB), waarna er nog een D/A convertor komt om de monitor er op aan te kunnen sluiten.
Hier zal de beste oplossing wellicht bestaan uit een aantal PC's met zoveel mogelijk analoge video-uitgangen.
Als je meerdere webcam-beelden op een scherm kan tonen, kan je eventueel nog een besparing doen door meerdere schermen aan één VGA uitgang te hangen (met buffer, of eventueel de 75 Ohm afsluiters uit de schermen slopen als dat de kwaliteit niet teveel beperkt) en deze dan zo instellen dat ze maar een stuk van het beeld weergeven.
AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor
|