Shock Media

Navigatie

Geel beeld op Siera TV

Forum > Video & TV > Geel beeld op Siera TV
Naam Bericht
phanos

Hallo, ik probeer momenteel een Siera TV te herstellen die een gelig beeld geeft. (Continu, dus zowel nadat ie koud aangezet wordt als wanneer ie warm is. Het blauw ontbreekt dus altijd. Dit valt niet te corrigeren met de gebruikersinstellingen voor kleurverzadiging, noch door aan de twee potmetertjes voor kleur op de kleine BB print te draaien.)
Ik weet zeker dat het probleem niet op het printje aan de nek van de beeldbuis, noch de buis zelf ligt:
1/ door een component te verwijderen kreeg ik een volledig blauw beeld ( -> buis ok )
2/ daarna heb ik de componenten op de CRT print omgewisseld: alle transistoren van R -> G, die van G -> B en die van B -> R. De passieve componenten nagemeten en die waren allemaal binnen tolerantie. ( -> dit printje lijkt ook goed )

Waar kan ik verder nog zoeken? Ik heb geen schema van deze Siera. Op het typeplaatje staat "70KE6922/10M" en "AGO 19003 710133". Vermoedelijk is dit gewoon een Philips chassis, maar welk? En wat zijn de meest voorkomende pannes bij dat chassis?

Wie helpt? Hopelijk ziet m'n broer dan terug iets anders dan Chinezen op z'n tv. (No offense, Chinese vrienden
maartenbakker

70KE6922 -> 28CE6292 -> variant van Philips 28CE6290
AG01 -> Brugge, 2e revisie
9003 -> januari 1990

Samengevat: er zit een CP110 chassis in. Redelijk betrouwbare en repareerbare apparaten doorgaans.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 20 augustus 2008 12:50:38]
phanos

Joepie, hij werkt weer!
Wat heb ik gedaan? Op eserviceinfo de service manual van het Philips CP110 chassis afgehaald en uitgeprint. Het schema kwam in grote lijnen overeen. (Wel hier en daar een paar componenten anders, maar toch herkenbaar.)
Vermits ik al bijna zeker was dat het kleine printje op de nek okee was, verdacht ik de PAL decoder chip (op het 'moederbord') die de R, G en B naar dat printje stuurt. In 'mijn' TV zat geen TDA3562A zoals op het schema, maar een TDA3566A die echter pin compatibel is.
De verbinding tussen diens pin 17 en de B ingang van het printje bleek slecht. Gewoon eens nagesoldeerd en presto! Dus geen nieuwe TDA chip nodig.

Maarten, heel erg bedankt voor jouw tip! Heb je misschien een link waar je kunt vinden welke TV's welke (Philips) chassis hebben? Dat zou een goede hulp zijn voor vele anderen die anders niet weten aan welk chassis ze precies bezig zijn.
maartenbakker

Een link met 'elke' Philips TV bestaat nog niet (ik ben daar wel mee bezig), maar er is een zogeheten Model Number Survey pdf in omloop (ook op eserviceinfo denk ik) van een paar jaar geleden waarin de meeste Europese modellen Philips, Philips submerken en Philips-OEM televisies in staan vermeld. Vanaf ongeveer 1992 was het trouwens gebruikelijk dat op elk TV toestel het chassis bij de servicegegevens achterop vermeld werd (rechthoekig kadertje met een S van service).
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 20 augustus 2008 16:42:07]
Zoeken in topic