| Naam |
Bericht |
GJ_
Moderator
|
quote:
Wie wil er nog een ISO???? Hadden wij ook, vroeger werd er echt omgevraagd maar tegenwoordig steeds minder. Uiteindelijk kost het alleen maar veel geld en levert het niks zinnigs meer op. Het geeft ook niemand enige garantie voor.....wat?
www.xj3.nl
|
alex278
|
Nou, het geeft in ieder geval de garantie dat als ze dingen stuk maken, dat altijd consequent op dezelfde manier gebeurt.
Volgens ISO is het volledig toegestaan om een procedure te schrijven voor het verzenden van floppies per brief, waarbij je ergens halverwege de floppy met een nietmachine vastniet aan de enveloppe, door een papierversnipperaar haalt, daarna aan elkaar plakt en verstuurt met china post. Als 't maar iedere keer op dezelfde manier gebeurt.
Het wordt pas echt leuk als je ook procesveranderingen en -verbeteringen met dat soort methodes te lijf gaat. Dan kom je in het woud van prince-2 en consorten, en krijg je eindeloze stroomschema's met pijlen, beslismomenten etc. Waarbij alles wat niet-standaard is wordt gezien als een 'risico' waar de hele directie over moet vergaderen. [Bericht gewijzigd door Henry S. op 23 augustus 2008 15:58:05]
|
benleentje
|
Die hele ISO is mijn pakkie aan niet en heb er gelukkig bijna niks mee te maken.
Ons bedrijf zit in de ISOlatie van petrochemische instalaties, tracing, fireproofing, geluidsabsortie kasten en stijgerbouw. Als ik wat vergeten ben dan moet je maar even het iso certificaat napluizen.
Mischien staat daar wel in dat we uitsluitend brandgevaarlijke en ongeisoleerde houten trafo kasten mogen gebruiken om zo het explosiegevaar ernstig te verhogen en waarbij elektrocutie van de monteur verplicht is. Maar dan wel elke dag op dezelfde manier.
|
Toeternietoe
|
Toch nog even een opmerking over het hout.
Zo slecht is hout helemaal niet.
Hout brand slecht, echt waar.
Een kunststof kast om een trafo kan in een paar minuten helemaal weg gesmolten zijn, de houten omkisting brandt veel langer, het gaat langzamer.
Is vaak het hout nog beter hittebestendig dan kunststof. Denk hierbij dat het hout helemaal heet moet worden, binnekant en buitenkant, dat gaat bij het dunne kunststof veel sneller dan bij het dikkere hout.
Schilder, beits, lak of impregneer het hout, en het is nog redelijk vocht-bestendig,
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (3e wet van Kirchoff)
|
Peter112
Member
|
Ik heb jaren lang met houten kasten gewerkt, als scheidingstrafo en veiligheidstrafo. Deze houtsoorten zijn vaak pokhout deze hebben een hoge density en branden zeer slecht. De meeste kunststofkasten vertonen in het begin ook schroei en smeltschade. Door behandeling met olie zijn deze uitstekend waterdicht. Dat deze door kunststof vervangen zijn heeft alleen met de prijs en vormbaarheid van kunststof te maken.
teken de petitie voor een vrije NEN1010 http://www.knooble.com/petitie/
|
benleentje
|
JA ja ik weet het nu wel  .
Omdat ik het er provesorisch eruit vind zien wil inderdaad nog niet zeggen dat het ook slecht is. De meeste kasten zijn van multilayer hout gemaakt. En dat de meeste kunststof soorten inderdaad helemaal niet warmte bestendig zijn is inderdaad ook wel zo.
Ik zal eens zeggen dat een houten kast alleen mag als er eerst 3 lagen gips aan de binnenkant om de trafo zit en dan nog een laag gips aan de buitenkant
|
The Headhunter
|
Je hebt toch een lijst waarop je moet keuren?Er zijn zelfs testers die je in het schermpje de vragen stellen zodat elke aap een stuk handgereedschap kan keuren volgens nen3140.
Een houten behuizing hoeft geen reden te zijn voor afkeur, het ontbreken van een typeplaat wel.
http://www.ikbeneenschaapendoe.be/
|
Toeternietoe
|
De testers die in de handel zijn, zijn heel goed geschikt voor het testen van handgereedschap (boormachines etc.) looplampen etc.
Een (veiligheids)trafo kun je hier niet maar zo standaard mee testen, dat vergt wat meer inzicht en kunde van de tester.
Naast de tester em de aanwijzingen op het scherm is een dosis "kennis en kunde" ook op zijn plaats.
De tester kijkt bv niet of er een verkeerd snoer toegepast is. (Een VmvL aan een Halogeen looplamp bv)
En er zijn testers die niet (goed) overweg kunnen met een klasse 1 steker aan een klasse 2 apparaat.
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (3e wet van Kirchoff)
|
tlive
|
quote:
Niet echt spectaculair, had even geen N2aansluiting in de buurt om hem te laten branden.
|
Sine
Moderator
|
Oeh, mooi EXemplaar
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
|
tlive
|
Vind je?
|
Elektriesjeng
|
Hou `m maar in ere.Kan me herinneren van mijn stage op de kolenmijn,dat deze allemaal de oudijzercontainer in gingen.Jammer genoeg kreeg je deze ook niet,ze moesten vernietigd worden..
Wetten gemaakt door regeringen zijn tijdelijk,Natuurwetten zijn onveranderlijk
|
tlive
|
De "warme gevoelens" zijn snel weg als je eens een dag met zo'n ding in een besloten ruimte zit. Techniek is natuurlijk best leuk. Gelukkig hebben we nu 42V TL-verlichting, is een stuk stiller.
|