Hallo,

Ik wil op het verticale deel van een torenkraan, hoogte 45 meter, een serie lampen of LED's monteren, waarmee de menselijke hartslag wordt nagebootst, 40 tot 60 slagen per minuut.

Circa 5 lampen, of LED-clusters, worden verticaal gestapeld over circa 3/4 hoogte van de kraan en moeten zo geschakeld, dat er visueel een verticale beweging ontstaat. Vergelijkbaar met de volume-LED's van een willekeurige audioversterker, zeg maar.

Het hartslag-knipperlicht werkt nog rustgevender, wanneer de individuele lampen aanzwellen/afzwakken ipv aan/uitfloepen. Vanzelfsprekend zal dit lichtsysteem functioneren van zonsondergang tot zonsopgang, maar vaker niet dan wel (bv 15%). Een ingebouwd stuurelement bepaald volkomen willekeurig de rangschikking van die nachten.

Mijn dilemma is dat ik nagenoeg niets van electronica weet. Ik heb geen 2 linkerhanden en m'n motoriek is ook redelijk in orde (dat dan weer wel). Hartslag-knipperlicht is geen onderdeel van een commerciele opdracht oid, maar voor eigen gebruik en geheel pro deo.

Welke mentor is bereid mij on/offline door dit project te wandelen?

mvg, maurits