| Naam |
Bericht |
noorra
|
Ik heb hier een philips tv (28PW6322/01). Eerst had ik geen beeld: demagnetiseerde niet en beeldbuis gloeide niet. Tijdje later gaat hij weer wel. Heb dit probleem al eerder gehad en heb toen ook niets gevonden. Ligt dit aan de beeldbuis?
|
MMSoft
|
Nee, kijk eens of er een losse verbinding zit op de print.
Controleer het netsnoer op een breuk, en anders vervang de 'net schakelaar' maar... [Bericht gewijzigd door MMSoft op 21 augustus 2008 19:51:32]
Geregistreerd mikroC gebruiker
|
henri62
|
Lijkt me stug dat het een beeldbuis probleem is.
Check eens of er geen netfilter/common mode spoel direct achter de netsnoer aansluiting zit waarvan de soldeer aansluitingen op de print los zitten.
Het je de netschakelaar gecontroleerd en/of er wel standby power is?
Vrijwel zeker een powersupply probleem.
Henri's Law 1: De wet van behoud van ellende. Law 2: Ellende komt nooit alleen.
|
MMSoft
|
De demagnetisering zit (normaal) zowat direct na de net schakelaar, dus als deze al niet werkt dan zit het probleem rond/voor de net schakelaar...
Geregistreerd mikroC gebruiker
|
Zoef de Haas.
|
Begin eens met het type chassis te vermelden. We kunnen natuurlijk wel gaan filosoferen van wat er allemaal mogelijk is, maar een meer gerichtere aanpak werkt veel beter.
Laat ik dan aan de hand van de omschrijvingen ook een poging wagen. Ik vermoed dat er een relais in de voeding zit en dikwijls weigerde dat ook, zodat hij het soms wel en soms niet deed.
Groetjes Hans.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
|
maartenbakker
|
Mijn glazen bol zegt MD1.2E AA, dus eerder een netschakelaarprobleem dan een relais, lijkt me. Laat de topicstarter maar eens kijken of de netschakelaar een wit model is, met ergens een gestyleerde S erop als merkje en eventueel een opgeprinte datumcode in zwarte computerlettertjes. Indien zo'n schakelaar aanwezig is, is mijn vaste procedure ongezien vervangen en achteraf openmaken om dan in 100% van de gevallen te constateren dat hij van binnen zwart is en mogelijk al verkoold.
|