Shock Media

Navigatie

LG RZ-26LZ50 LCD TV

Forum > Video & TV > LG RZ-26LZ50 LCD TV
Naam Bericht
dimpie007

Hoi heb een probleem met m'n LCD TV. ik krijg geen beeld wel geluid. Dit voor zowel aangesloten op kabel als via scart. De blacklight werkt nog dus de invertor ook nog. De voedingspanningen uit het PWB board werken ook allemaal. Heb alle elco's vervagen die met een afgezakt sokje zaten. Geen avans.

iemand ideetjes of is dit een hopeloos geval
Evarist

Heb je met de scope de voedingsspanningen gecontroleerd? Zo kan je zien of er geen rimpel op de spanningen zit. Desbetreffende elco's vervangen dan. 'Op zicht' kan je elco's niet altijd beoordelen.
Evarist is verslaafd aan elektronica
Ferax

hi there,

Welbekend probleem van het type lcd panel. T260XW01 als ik me niet vergis. Je hebt een probleem. T-con boardje is niet los leverbaar. JE kan proberen die grote plak op je T-con door te solderen (30% kans op slagen) anders kan je hem het beste naar een geauthoriseerd service punt brengen. Deze kunnen dan coulance aanvragen en heb je 2 opties. A) nieuw toestel met korting B) hij word hersteld d.m.v. een nieuw panel erin. kosten reparatie nieuw panel ergens om en na bij de 160Euro.

grtz
dimpie007

Oki we gaan da eens proberen. dus die chips hersolderen. zal nie gemakkelijk zijn maar tis te proberen.
TV Don

Ik heb niet zulke goede ervaringen met het doorsolderen van de chips op het LVDS board want ik meen dat Ferax dat bedoelt.
Maar je kan dus geluk hebben en de kans zeker wagen met een goede soldeerbout en dito punt.
De service van LG laat zien dat het ook goed kan gezien de rep prijs voor een panel.
Kunnen andere merken nog wat van leren
Ferax

door solderen van je T-con is mij al diverse keren gelukt wel met de hand en met hete lucht bout. Pas wel VEEL flux toe anders mislukt het geheid. Niet te warm maken en goed schoonmaken 60% kans van slagen.

suc6
Zoeken in topic