ik ben voor mijn afstudeerstage bezig met het ontwikkelen van wat soft en hardware. Nu is een deel hardware komen te liggen bij het ontwikkelen van een SCCB CMOS camera interface met een FPGA, waarbij de FPGA het inkomende beeld kan RLE-en en met verschillende colorspaces.
Iig, we willen graag een Xilinx Spartan 3E nog wat gebruiken (grootste TQFP chip).
Nu gebruik ik als IDE Altium DXP (6.9) en heb mooi de libs gevonden van Xilinx. Echter, zodra ik ook maar een enkel component uit de libs van Xilinx haal, dan kan ik niet compilen, synthesises en simulaten, erg vervelend dus!
Ook kan ik geen gebruik maken van bijv de library FPGA memories. (geeft zelfde foutmelding)
Dat is deze:
Class Document Source Message Time Date No.
[Error] test2.SchDoc(81) VHDL Simulator ($C0007) : Unbound instance spartanand of component AND2 20:41:01 22-8-2008 3
(Gaat om een AND uit de spartan library)
Als ik een AND uit de FPGA generic lib haal, dan werkt het wel. (nu is het mij ook niet te doen om een AND poort, maar meer om de spartan-specifiek delen, zoals de DCM_SP (Digital Clock Manager).
Ik zou graag met Altium willen blijven werken, echter als ik dit niet werkend krijg moet ik toch maar over op de standaard ide van xilinx

Bijvoorbaat dank,
[edit]
ik was me topic al kwijt, dit forum past er inderdaad beter bij
[Bericht gewijzigd door Daan Timmer op 22 augustus 2008 22:08:57]