| Naam |
Bericht |
uncleworm
|
Heeft iemand van jullie ervaring met deze oscilloscope?
Link
Normale retail price is 1600 euro maar bia ebay 835 (700 voor bedrijven) direct van de fabrikant met garantie.
Het merk is Welec, hiervoor Wittig Electronics.
Hier is een review van 1 van hun producten:
Link
Er schijnen nog wel wat bugs in te zitten, maar de specificaties zijn voor dit bedrag erg gunstig. [Bericht gewijzigd door uncleworm op 23 augustus 2008 03:40:51]
|
Hugo Welther
Moderator
|
Als ik dit zo lees zou ik mij omdraaien en hard weg lopen.
Whatever your destination. The road ahead is paved with miles of the unknown.
|
Squant
|
Geen ervaring ermee, maar wat me opviel is dat hij heel veel lijkt qua knoppen en indeling op de scopes van HP/Agilent. Heb er zo eentje op me werk staan, 150MHz 1Gsps 2 kanaals.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
|
fzwart
|
Als ik die review lees ga je je binnen de kortste tijd rot ergeren aan al die bugs. En dan is ruim 800 euro alsnog een hoop geld.
Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar
|
flipflop
|
Dat Wittig electronics is ook niet veel meer dan een paar broers die elk een eigen stukje van de ontwikkeling doen (zoals te lezen bij de review). Eentje voor HW, een andere voor FW. Da's wel een heel klein team om zoiets als een scoop te ontwikkelen. Daar worden bij "echte" bedrijven met heel wat grotere teams aan gewerkt en da's niet voor niets.
if (rst='1') then d <= '1' elsif (clk'event and clk='1') then d <= data end if;
|
rbeckers
|
Tja, de scoop is wel goedkoop maar volgens de reviews zijn er wel erg veel bugs. Het worden er wel minder.
Ik twijel of dit nu een goede aanschaf is.
|
shiptronic
Golden Member
|
kwamen die ook niet uit de Rigol familie ?
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
|
alex278
|
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom je dit ding nog serieus neemt. Zelfs in het geval dat een groep hobbyisten de firmware van dit ding op weten te kalefateren: denk je dat een bedrijf wat niet in staat is om een fatsoenlijke set firmware te leveren wel in staat is om een net stuk hardware op te leveren?
Ik durf er een kratje malt op te zetten (zeker gezien de berichten over '3 tot 6% ruis afhankelijk van 't bereik') dat ze niet veel meer hebben gedaan dan een zwikkie SMD-componenten op een printplaat te flatsen (en als je geluk hebt hebben ze daarvoor de datasheet gelezen...), dat te verzuipen in een groundplane, en dan moet het maar goed wesuh.... [Bericht gewijzigd door alex278 op 23 augustus 2008 11:28:52]
|
CornelisJ
|
Voor een betaalbare digitale oscilloscope kun je vermoedelijk beter terecht bij het merk Rigol. Er zijn tenminste 2 inkoopacties geweest op dit forum. Deze prijslijst van de firma Elquip uit Eindhoven geeft een indruk van de prijzen. [Bericht gewijzigd door CornelisJ op 23 augustus 2008 14:45:10]
|
RedTiger
|
Met een hele grote boog omheen lopen. Dat bedrijf is failliet, kijk eens op de duitse site www.mikrocontroller.net
daar vind je genoeg problemen met die dingen. Ik zou idd ook voor zo'n rigol gaan als je de prijs belangrijk vind.
Edit:
Hier oa:
http://www.mikrocontroller.net/topic/71781 [Bericht gewijzigd door RedTiger op 23 augustus 2008 23:21:34]
|
alex278
|
|