Shock Media

Navigatie

vraag over een max 232

Forum > Software & Interfacing > vraag over een max 232 << Vorige | 1 | 2
Naam Bericht
hvktech

ik ook niet van daar deze vraag hier
MMSoft

Kan je het draadje niet volgen waar dit naar toe loopt ?
Geregistreerd mikroC gebruiker
hvktech

dat is juist t probleem de fabrikant heeft zijn kasje natuurlijk weer mee genomen en ik heb niet de tijd gehad om nog te zien welke pin van het ic het draadje van die aansluiting ck heen ging.

Op de vraag van bram het gaat hier om een Hokkaido invuter airco de fabrikant geeft geen gegevens vrij over de besturing je kan wel de software en het aansluit kasje met de max 232 kopen voor dus 300 euro nou vind dit grote onzin voor z'n simpel schakelingetje en de software is ook niet echt ingewikkeld dus ze maken gewoon misbruik van hun macht.
Sponcebert

Zit in die 300 euro ook nog software ?
Het kan ook nog zijn dat via de sofware op de RS232 poort er ook nog zoiets als een CK ( clock ) signaal gemaakt wordt. Kun je zonder die software?
MMSoft

quote:
dat is juist t probleem de fabrikant heeft zijn kasje natuurlijk weer mee genomen en ik heb niet de tijd gehad om nog te zien welke pin van het ic het draadje van die aansluiting ck heen ging.
Ik bedoel aan de machine zijde (als ik het goed begreep staat er een machine waar dit kastje bij te kopen is).

Als wij nu weten waar dit draadje naartoe gaat, dan kunnen we misschien achterhalen of dit een signaal naar of van de machine is...
[Bericht gewijzigd door MMSoft op 24 augustus 2008 13:33:00]
hvktech

ja in die 300 euro zit dus ook de software maar heb hier een kopie van zit het geld ook niet in is een programma van 32 mb dus veel schrijf werk is dit ook niet geweest.
Deze software is dus juist nodig om de acties van de machine te kunnen zien en aan te passen hier mee kan je toerentallen van de machine aan passen en ook doorlaten van inspuitingen regelen en nog veel meer. maar zo als ik al schreef de software is het probleem niet ook de print is al klaar maar weet enkel niet welke pin die ck op moet dit is de enige draad die ik niet meer kon volgen.
MMSoft

quote:
.. van 32 mb dus veel schrijf werk is dit ook niet geweest.
Vreemde conclusie, je heb zeker nog nooit software geschreven

Ik ben wel eens maanden bezig met een progje ca. 200kb
[Bericht gewijzigd door MMSoft op 24 augustus 2008 13:44:01]
Sponcebert

Wel, als je het programma hebt kun je ook kijken welke pinnen van de RS232 poort gebruikt worden. Als er een signaal gebruikt wordt om iets te sturen ( behalve TX ) zal het programma hier iets mee doen. Als het een terugkoppeling is ( temperatuur, status ) zal het programma iets missen. Als het signaal uit de airco unit komt zal er waarschijnlijk niks stuk gaan als je het mist.
hvktech

ook de print is gemaakt door door hun dus daar krijg ik ook geen gegevens over.
Op de besturing print kan ik zo ook niet zien wat de ck doet is gedeeltelijk verzegeld en de typenummers zijn verwijderd van de ic's dus daar word ik ook niet wijzer van kan ook de verzegeling niet verbreken dan vervalt de garantie.
hvktech

oké mmsoft daar heb je gelijk in dat je veel werk kan hebben aan een programma schrijven maar wij doen dit ook niet dagelijks.
ik ben zelf nooit verder gekomen dan gwbasic dus weet best dat dit niet zo makkelijk is maar ik heb ook software van 4gb waar ik nog geen 80 euro voor kwijt was.
Weet best dat hoe groter de oplage hoe lager de prijs.
Mijn werk gever wil gewoon dit niet aanschaffen voor mij omdat de kosten te hoog zijn.
Nou dat hoeven ze dan ook niet heb de software en op 1 draad na ook de schakeling.
Hoop gewoon dat ik t aan de praat krijg en dat iemand mij hier kan vertellen hoe dit moet.
Henry S.
Moderator

Dan houdt het gewoon op, en €300 is niet eens zoveel voor een stukje intellectueel eigendom.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
GJ_
Moderator

Even slotje verwijderd,
ter aanvulling:

Ik maak ook machines en ik kan je verzekeren dat 300 euro voor een kabel, interface en software niet te duur is, zeker niet in relatief kleine oplages. Die vertegenwoordiger komt het ook nog eens persoonlijk brengen ook.
Als het enkel om het kastje ging zou het voor mij nog onder het kopje "ondeugend" te plaatsen zijn maar je hebt ook nog de software gekopieerd en dan valt het al snel onder het kopje "diefstal". Als ik ergens mijn nagemaakte kastje tegenkom en MIJN gecopieerde software word ik ook zeker niet blij. Ik heb net zo goed mn hypotheek die ik moet betalen en ik moet ook elke week bij de supermarkt afrekenen, dat geld moet wel ergens vandaan komen natuurlijk.
Voor privegebruik zal het mij overigens worst wezen, maar voor professioneel, bedrijfsmatig gebruik vind ik het ook niet kunnen eerlijk gezegd.
Als je werkgever die spullen niet wil betalen terwijl ze in praktijk voor jou best heel fijn zullen werken is dat sneu voor jou, misschien toch even de werkgever proberen te overtuigen?

slotje terug.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op 24 augustus 2008 14:06:06]
www.xj3.nl
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2